mintha anyag lennél | Önmegvalósítás.hu

mintha anyag lennél

az emberiség kezdetben kis kb 150 fős,izolált csoportokból,közösségekből állt,amelyek szétszóródva éltek távol egymástól.
ezek a közösségek genetikai közösségek voltak,mert a csoporton belül mindenki szegről végről rokon volt,de a többi távoli csoport idegennek tekinthető volt genetikai szempontból is.
saját nyelv,saját szokások,kultúra,külön génállomány.
és persze az életrevalóbb csoportok éltek túl,mások meg kipusztultak(csoportszelekció).
a csoporton belül nem volt jellemző az agresszió,hanem a szeretet,összetartás,kooperáció.
a csoportok között volt agresszió és rivalizálás,nyilván a túlélésért.
az ember dns-e,társas ösztönei ebben a korban alakultak ki.

de a csoportok túl sikeresek lettek,felszaporodtak , lassan összeértek és végül egymásba keveredtek.
a mai világban emberek jönnek mennek ,keverednek.
(és a kultúrájuk is)
a mai társadalom egy kevert tömegpopuláció.
ez a tömeg az összes létező közös tudást,kultúrát az egyén nyakába zúdítja,aki a saját személyiségének,ízlésének megfelelően kialakítja a saját világképét,személyes kultúráját.
minden egyed csak egy kis szeletkét sajátít el a nagy közös tudáshalmazból.
és pont ez tesz mindenkit egyedivé.
csakhogy ennek az az árnyoldala,hogy az egyedek érzik ezt a különbséget és ösztönösen nem szeretik,mert ilyenek az ősi ösztöneik.
csak a hasonló lehet jó,mert ami nem olyan mint én,az nem tetszik.
ettől az egyén visszahúzódik saját belső világába,individuum ,egyszemélyes csoport lesz belőle.
egyedül van,de úgy viselkedik mint régen a közösségek.
önmagát szereti,önző és rivalizál a többi egyszemélyes csoporttal,magányos.

ezt a mai ember úgy igyekszik kompenzálni,hogy különféle közösségekhez csatlakozik,amelyeket önmagához hasonlónak érez.
vonzódsz a hasonlóakhoz,és el akarsz különülni a másfajtáktól,utálod azokat.
mert bármilyen típusú hasonlóság ,végül is genetikai hasonlóság.
hívők,ateisták,kommunisták,demokraták,sportolók,színészek,stb,stb vagy bármi.
ezeket hívják pszeudocsoportoknak.
mert nem születtél bele,nem is élsz teljesen benne,úgy mint az ősidőkben.
és a hasonlóság a pszeudo-csoporttagok közt sem olyan igazi.
és ezt érzed,ezért nem vagy igazán boldog.

hogy miért nem?
mert ahány ember, annyi féle életcél,vágy.
így nehéz partnereket találni a saját életcélod megvalósításához,az önmegvalósításodhoz.
így nem tudod olyanná tenni a világot,amilyennek TE szeretnéd,mert mindenki ellened dolgozik.

a sok beszélgetés is sokszor csak azért van ,hogy a hasonlóak egymásra találjanak,és eszmecserék által még jobban hasonuljanak.

ez az egész valójában csak a gének,dns-variációk harca a túlélésért.

http://www.youtube.com/watch?v=al21Vtlsg4A


Beküldte: | 2011. jún. 05. vasárnap - 21:49

Hozzászólások

100 hozzászólás
Ademon képe
"...ez az egész valójában csak a gének,dns-variációk harca a
2011. június 06. hétfő, 0:05 | Ademon

"...ez az egész valójában csak a gének,dns-variációk harca a túlélésért."

Mi az értelme ennek? Miért pont erre fejlődik? Miért harcol a DNS? És miért éri ez meg az életnek?

hogy mi értelme? ha a hidrogén elég oxigén jelenlétében,annak mi
2011. június 06. hétfő, 9:05 | alfa omega   Előzmény

hogy mi értelme?
ha a hidrogén elég oxigén jelenlétében,annak mi értelme?
nincs értelme.
megteszi mert anyag,ami csak erre képes és nem is tehet mást

tudatos anyag

Ademon képe
Ez nem válasz a kérdésre. Miért létezik az anyag? Miért van
2011. június 06. hétfő, 9:32 | Ademon   Előzmény

Ez nem válasz a kérdésre.

Miért létezik az anyag? Miért van inkább anyag a nagy semmi helyett? És ez az anyag miért kezd el érezni és gondolkodni a saját létkérdéseiről? Egyáltalán mi az, hogy hidrogén és mi az oxigén?

Én értem, hogy az anyagon belül mik a fizikai és kémiai folyamatok, csak arra nem adsz magyarázatot hogy érző, tapasztaló élet miért lenne belőle?

az agy tud érezni és gondolkodni,hogy sikeresen éljen túl a
2011. június 06. hétfő, 9:53 | alfa omega   Előzmény

az agy tud érezni és gondolkodni,hogy sikeresen éljen túl a test.
a test ezáltal tud mozogni,enni,hogy sikeresen éljen túl a szervezet,benne az aggyal.
de hogy ez miért fontos neki?
erre nem tudom milyen emberi magyarázat létezhet

Ademon képe
És az agy ezt hogyan csinálja? Végtére is, ez is csak anyag.
2011. június 06. hétfő, 10:05 | Ademon   Előzmény

És az agy ezt hogyan csinálja? Végtére is, ez is csak anyag. Vagy az anyagban sokkal több van, mint amit a szemünkkel látunk?

Az a bajom a materialista szemlélettel, hogy habár nagyon jól levezeti a dolgok fizikai, kémiai mibenlétét, a legalapvetőbb és legfontosabb kérdésekre nem tud választ adni. Pl. még arra sem, tud választ adni, hogy ő maga miért pont materialista, miért így van, és a szabályok miért épp úgy vannak ahogy vannak és miért nem máshogy?

ezek nem szabályok,hanem megfigyelések. ilyen a világ és
2011. június 06. hétfő, 13:45 | alfa omega   Előzmény

ezek nem szabályok,hanem megfigyelések.
ilyen a világ és kész.
amit nem lehet megfigyelni,az csak spekuláció

Ademon képe
És szerinted mindent megfigyeltek már? Mert te most abból
2011. június 06. hétfő, 14:42 | Ademon   Előzmény

És szerinted mindent megfigyeltek már? Mert te most abból indulsz ki, amit már megfigyeltek, de kötve hiszem, hogy mindent meg tudtak már figyelni...

De már alapból: Ki vagy te, hogy megmond milyen világ? Elhinném neked ha mindentudó lennél, de nem vagy az gondolom én :)

Most abba a hibába csöppensz bele amibe anno néhány tudós, akik azt mondták, repülőt építeni nem lehet. Azt hitték tudnak valamit, közbe meg nem ismerték fel, hogy milyen keveset is tudnak még a világról.

nem én mondom meg,hanem kutatók,gondolkodók tucatjai
2011. június 06. hétfő, 14:46 | alfa omega   Előzmény

nem én mondom meg,hanem kutatók,gondolkodók tucatjai együttesen.
persze tévedni emberi dolog,de ami már tuti,azt nem érdemes tagadni

Nincs olyan ,hogy tuti. Minden változik. Még a tudomány is:) Ma
2011. június 06. hétfő, 14:58 | Éva.   Előzmény

Nincs olyan ,hogy tuti. Minden változik. Még a tudomány is:)
Ma már egészen mást gondolnak a tudósok is,mint 400-,vagy akár 100 évvel ezelőtt. Már nincs olyan ,hogy tuti,mert holnap rájöhetünk ,hogy tévedtünk:)

Ne haragudj ,de a tudomány már régen túljutott ezen az
2011. június 06. hétfő, 13:44 | Éva.   Előzmény

Ne haragudj ,de a tudomány már régen túljutott ezen az álláspontján.
Már egy ideje azt mondja,hogy ezek a dolgok nem az agyban zajlanak,hanem /az agy körül/ van egyfajta holografikus mező,és abban zajlanak ezek a dolgok.
/Az pedig végképp nem anyag,vagy legalább is a mi fogalmaink szerint nem anyag./
Bár a tudomány ugye mindig az anyagból indul ki,de ezt nem aposztrofálta anyagnak /legalább... DDD/
Ez nem ezotéria,hanem a tudomány jelenlegi álláspontja:)))
Ja ,és már a genetikáról,és a DNS-ben lévő információkról is egészen másképp gondolkodnak.
nem véletlenül feszegette múltkor Miki ezt a témát.
Az sem úgy feketén -fehéren van ,ahogy mi gondoljuk.
A tudomány azért ma már nem olyan ,,ostoba'':)))

ne keverd bele az áltudományt
2011. június 06. hétfő, 13:47 | alfa omega   Előzmény

ne keverd bele az áltudományt

Erre csak azt tudom neked mondani Alfa,hogy más amit a hivatalos
2011. június 06. hétfő, 14:48 | Éva.   Előzmény

Erre csak azt tudom neked mondani Alfa,hogy más amit a hivatalos tananyagban tanulsz egy egyetemen,és egészen más ahol már a tudomány tart napjainkban.
Olvass tudományos szaklapokat,és akkor láthatod hogy ők mondják manapság azt, amit te áltudománynak nevezel./tőlem:)/

Egyébként pedig nem lehet beszűkíteni a gondolkodást kizárólag a tudományos gondolkodásba,mert a gondolkodás nem csupán ennyi.
Ez a gondolkodásnak csupán egy sajátos,szűkre eszabott módja.
Akkor inkább nyissunk a filozófia felé,az tágabb kereteket biztosít. Mert ha materializmusról akarsz beszélni,akkor nem maradhatunk a materializmus keretei között,mert egyetlen rendszer sem fogja cáfolni a saját kereteit/axiómáit/

Egyébként ha ennyire materialista vagy,akkor mit akarsz egy önmegvalósítási oldalon? A többieket lebeszélni ?:)))
Mert ha materialista vagy akkor neked minden anyag,a tudatod is az,és akkor az a haláloddal kioltódik,és akkor te tökéletesen és véglegesen megszűntél.Mi ezt egyáltalán nem így gondoljuk,mert az önátélélsünk az nem ilyen:)

Ha ennyire tartod magad a materializmus kereteihez,akkor semmi értelme beszélgetni,mert akkor az összes nem materialista véleményt ,hülyeségnek áltudománynak tartod.

Azon azért elgondolkodhatnál ,hogy az összes materialista tudományos elmélet a
tudatban létezik. Az agy is a tudatban létezik.Ez mind az emberi tudat terméke, megnyilvánulása.

Minden létezés,tudati létezés,és minden tudat létkénti tudat.
A tudat és a létezés végső soron egy és ugyanaz.

Szóval te is elgondolkodhatnál ezeken a dolgokon,és akkor lehet ,hogy lehetne értelmesen is beszélgetni:)

"ha ennyire materialista vagy,akkor mit akarsz egy
2011. június 06. hétfő, 15:07 | alfa omega   Előzmény

"ha ennyire materialista vagy,akkor mit akarsz egy önmegvalósítási oldalon?"
nocsak
működik az elmélet
ki akarod közösíteni azt,aki más

Én ugyan nem:) Meg is válaszoltam,hogy mit akarsz:) Le akarsz
2011. június 06. hétfő, 15:14 | Éva.   Előzmény

Én ugyan nem:)
Meg is válaszoltam,hogy mit akarsz:)
Le akarsz minket beszélni arról ,ahogy mi látjuk a világot,a te szigorú keretek közé szorított gondolkodásoddal,amin semmilyen körülmények közt sem akarsz nyitni.Én csak az értelmes párbeszéd lehetőségéről beszéltem,amihez viszont nyitni kéne. /neked:)/
Nem én közösítelek ki,te mondod minden ellenvéleményre ,hogy áltudomány:DDD Hogy lehet így beszélgetni?, ez nem érv:)

oké de te mit gondolsz a hasonlóság keresési elméletről,ami
2011. június 06. hétfő, 15:16 | alfa omega   Előzmény

oké de te mit gondolsz a hasonlóság keresési elméletről,ami szintén nem az én találmányom
erről nyilatkozz inkább

A ,,hasonlóság keresési elmélet'' is csak valakinek a privát
2011. június 06. hétfő, 15:44 | Éva.   Előzmény

A ,,hasonlóság keresési elmélet'' is csak valakinek a privát agymenése,ahogy az egész felállított koncepció,amit a blogodban leírsz.
Minden egyes mondatát meg lehetne cáfolni,de teljesen értelmetlen,mert ez már ezerszer téma volt a blogjaidban hogy miért is:)))

Ezért a blogodból egyetlen egy megállapításodra reagálnék csak,/ami a napokban Szeges blogjában is téma volt/,
a BOLDOGSÁG-ról való felvetésedre.

Az ember nem azért boldogtalan mert nem tartozik a hozzá hasonlók csoportjában,hanem épp ellenkezőleg,mert nem áll meg önmagában.
Ha bármilyen csoportba szoros genetikai rokonai közé tartozna,akkor is sokféle függőség határozná meg a létezését.
Vagyis nem szabad. /és ezért boldogtalan ,nem másért!/

Mert aki szabad az azt tesz amit akar,olyan fokig hogyha akarja nem is létezik,/nem úgy persze,hogy öngyilkos lesz:)))/
Ha akarja nem is létezik és a világ sem létezik,ha meg akarja, létezik. Ha akarja úgy létezik ,ahogy ő akarja,és ez az abszolut szabadság.
Amíg az ember abszolut nem szabad,nem lesz boldog.

Az ember eredeti állapota,amire emlékezik,az az abszolut szabadság és boldogság,és tudatosság.
Az ember jelenlegi állapota egy végletesen kimozdított állapot ettől,ami a függőségeknek olyan rendszerét halmozta föl magaga fölött ,aminek a széttörése szinte majdnem teljesen lehetetlen.

Hát az én meglátásom szerint ezért boldogtalan az ember,és nem azért ,amit erről a tudomány próbál összehozni a mérhetetlenül lekorlátozott gondolkodásával.
Az ember boldogtalanságát /sem/ lehet levezetni az anyagból,
mivel a tudatban gyökeredzik az oka,nem pedig az anyagban:)))

Éva.nagyon szeretném látni azt a bizonyos cáfolatotbe mered
2011. június 20. hétfő, 21:42 | alfa omega   Előzmény

"Minden egyes mondatát meg lehetne cáfoln"

Éva.
nagyon szeretném látni azt a bizonyos cáfolatot
be mered vállalni?

Ne haragudj Alfa,de szerintem ez egy nagyon rosszul sikerült
2011. június 20. hétfő, 22:51 | Éva.   Előzmény

Ne haragudj Alfa,de szerintem ez egy nagyon rosszul sikerült blogod.
Már az első mondatod is egy feltételezésből indul ki,és ebből vezeted le az egészet,ami ugyanúgy végig csak feltételezés.
Én ezt szóban nagyon szívesen mondatonként meg tudnám neked cáfolni,hogy miért nem helyes az a feltételezés, merthogy rengeteg ellentmondást is tartalmaz,de ne kívánd kérlek,hogy ezt így végig írogassam neked.
Írtam így is elég hozzászólást,elégedj meg azokkal.
Ha egyébként tényleg érdekel,akkor részletekben válaszolok majd rá,de ez így egyben embertelen meló.
Épp elég volt elolvasni,már azt csak az irántad való szimpátiám miatt tettem.

Ja,a zene az tetszett,amit a blog végén belinkeltél.
2011. június 20. hétfő, 23:13 | Éva.   Előzmény

Ja,a zene az tetszett,amit a blog végén belinkeltél.

a3140a képe
Egyetértek Évával. Ha valakinek a teljes tudatossága beszűkült a
2011. június 20. hétfő, 22:15 | a3140a   Előzmény

Egyetértek Évával.
Ha valakinek a teljes tudatossága beszűkült a "valóságnak" hitt tapasztalható világra, akkor csak ott képes keresni a boldogságot.
Ez viszont (mint ahogy mindenki tapasztalja), nem igazán jár eredménnyel tartósan.
Ha kitágítod a tudatosságod a teljességre - mely a boldogság maga - és a teremtett világ ebben csak egy vékony szelet (mint ahogy az valójában az igazság), akkor nem fogsz függeni az ébrenléti tudatállapotban tapasztaltaktól és felemelkedsz az igazi emberi méltóság szintjére.

szeges képe
Látod Éva...
2011. június 21. kedd, 10:13 | szeges   Előzmény

...ez a látásmódunk, a világról, az Életről szóló gondolataink legjellemzőbb ellentéte.:)

'Az ember nem azért boldogtalan mert nem tartozik a hozzá hasonlók csoportjában,hanem..."

Mert alapból tagadod az evilági boldogság létét, és másnak sem engeded meg, csak mert szerinted ilyen nincs.
És mert magadnak sem engeded meg, hogy legyen, hogy az legyél.

Boldogtalan emberek hogyan tudhatnák, hogy mi az? S ha nem tudják, akkor tagadják. Talán mert tagadni jó?
Én pedig azt élem, hogy minden elérhető, a Jelenben, s nincs szükségem arra, hogy a távoli jövőben keressem azt, akár "megvilágosodás", akár boldogság vagy bármi más esemény, érzés formájában.
Mert itt van!

És tudod, mi a lényeg? Hogy ne akarjunk megfelelni semmilyen külső elvárásoknak. (Amiket persze mind-mind magunk generálunk magunknak, csak nem vesszük észre.)
S amíg valakiben ott bujkál a kisebbségi érzés, addig persze, hogy nem érzi magát teljesnek. De ha elfogadja, megérti végre, hogy úgy szép és jó ahogy van, akkor lehullik a szemről a kényszeresség hályoga, és csak akkor tud végre Önmaga lenni az Ember.

Akkor már nem azt mondja a másiknak, hogy szeress, hanem elég lesz kimondania, gondolnia, hogy Szeretlek...

És attól kezdve nincs szüksége a kétszínűségre, a hazugságra, mert Hiteles lett önmaga előtt...:))

"a függőségeknek olyan rendszerét halmozta föl magaga fölött ,aminek a széttörése szinte majdnem teljesen lehetetlen."

Ez azért biztató Éva, hogy szerinted is csak "szinte majdnem".

Próba szerencse...:))

Bocs, hogy beleszólok, de mondta Éva mostanság hogy boldogtalan?
2011. június 21. kedd, 10:49 | egy kis akárki   Előzmény

Bocs, hogy beleszólok, de mondta Éva mostanság hogy boldogtalan? Ha jól emlékszem, leírta már hogy boldog. Nyilván a jelenben.... Csak nem hangoztatja egyfolytában...
És valami több az amiről most beszél.

szeges képe
Tán...
2011. június 21. kedd, 10:57 | szeges   Előzmény

Te vagy az Éva? :))

NEm oda volt írva hoyg bocsánat, hoyg beleszólok? Csak látom,
2011. június 21. kedd, 11:17 | egy kis akárki   Előzmény

NEm oda volt írva hoyg bocsánat, hoyg beleszólok? Csak látom, hoyg sokadszorra jön ez elő vele kapcsolatban. AMúgy majd elmondja ő megint.

Ki tudja? Még az is lehet?:) Mindenesetre ismer engem,és
2011. június 21. kedd, 12:34 | Éva.   Előzmény

Ki tudja? Még az is lehet?:)
Mindenesetre ismer engem,és tudja,hogy tök hülyeség amit ott rám akartál vetíteni:DDD
/az első szótól az utolsóig:)/

szeges képe
Most már...
2011. június 21. kedd, 12:43 | szeges   Előzmény

...én is ismerlek Titeket.
Egy az aurátok...:DDD

Szokás szerint most is tévedsz. Bár, igaz, én mindenkivel egy
2011. június 21. kedd, 12:50 | egy kis akárki   Előzmény

Szokás szerint most is tévedsz.
Bár, igaz, én mindenkivel egy vagyok. :-)
Még Veled is...
Ugyhogy ezt megszívtad. :-)

szeges képe
Nem ellentmondásos...
2011. június 21. kedd, 12:56 | szeges   Előzmény

...ez egy kicsit?

Miben is tévedek?

Lehet, hogy Te szívtad meg? :DD

Nekem ugyan jó így. Az aurám meg tökéletesen megfelel. ÉS
2011. június 21. kedd, 13:00 | egy kis akárki   Előzmény

Nekem ugyan jó így. Az aurám meg tökéletesen megfelel. ÉS szívesen osztozok benne másokkal.

Nem csak nekünk Szeges,ebben te is benne vagy ,meg mindenki aki
2011. június 21. kedd, 12:53 | Éva.   Előzmény

Nem csak nekünk Szeges,ebben te is benne vagy ,meg mindenki aki ehhez a közösséghez tartozik.
A közös odafordulás,érdeklődés ,aktívitás miatt egy közös energiamezőben vagyunk,
ha úgy tetszik ,,aurában'',ami itt ez az oldal,
és mentálisan ennek a szellemisége.
Úgyhogy ne akarj ennyire különálló lenni,mert
te is ugyanebben az energetikai rendszerben/is/ vagy:DDD