Az áldozat! | Önmegvalósítás.hu

Az áldozat!

Vállalom a vállalhatatlant. Áldozattá teszem magam értetek, hogy tudásotokkal élhessetek.

http://imagerz.com/QEMSDUtvAwJXBVNIRAVR

Személyes horoszkópom. Számomra érthetetlen vonal halmaz, a leghalványabb fogalmam sincs, hogy mi micsoda, hogy mi mit jelent?
Valójában a vád amely folyamatosan ér, hogy tudniillik zárkózott vagyok, megcáfoltassék ezúton.

S mivel, semmiképpen nem tudtok személyemtől eltávolodni, további s mélyebb megismerésre adok lehetőséget. Hátha eljuttok odáig, hogy engem megismervén belássátok, hogy nem változhatok, de ti magatokat megváltoztathatjátok, és csak ti változtathatjátok meg magatokat, ahogy csak én változtathatom meg magamat.

Feláldozni önmagam önmagamnak, de nem tűrhető, hogy mások áldozni akarásának hódoljak, a semmiért, hogy tovább is azt higgyétek, hogy jogotok van másokat feláldozni, de a magatokban lévő pusztító hajlamot felül vizsgálni, magatokat a magatok számára feláldozni nem szükséges!

Önismeret? Hát legyen önismeret.

http://onallosag.atw.hu/Az_aldozat.mp3

Részlet egy könyvből, suta felolvasásomban... Idevágó aktualitása tudatunkba hasító igazságok megvilágítója.... 17 perc játékidő.

Beküldte: | 2010. máj.. 31. hétfő - 12:32

Hozzászólások

168 hozzászólás
Miki,ha ezt most nekem válaszoltad,bár én ma itt semmiben nem
2010. május 31. hétfő, 19:17 | Éva.   Előzmény

Miki,ha ezt most nekem válaszoltad,bár én ma itt semmiben nem vagyok biztos
szóval,ha igen,akkor én az előbb nem ilyen nagy misztériumokról beszéltem,hanem arról a kisebbről,
ami ezen az oldalon ma /is /zajlik.

Jézust pedig nem ezért említettem,hanem csak azért,mert már jött olyan hozzászólás,hogy Jézusnak képzeled magadat...
én arról az egyszerű hétköznapi áldozatról beszéltem,ami miatt mindannyian itt vagyunk,hogy mennyire egyszerű,és és nem értettem,hogy mért ne érthető.

Most nagyon jó ez a hozzászólásod,csak nem értem,hogy jön az enyémhez,mert hogy legalább is úgy néz ki,mintha oda szólna...
/én nem erről beszéltem/

HajduM képe
Tudom, csak a tiéd volt a legközelebbi hozzászólás, és nem volt
2010. május 31. hétfő, 19:51 | HajduM   Előzmény

Tudom, csak a tiéd volt a legközelebbi hozzászólás, és nem volt kedvem tekergetni az oldalt :))

Tudom, hogy te nem erről beszéltél. De ez sem annyira nagy misztérium. Amikor odafigyelsz valakire, amikor átadod magad az írásnak, hogy én most írok, és teljesen kizárok minden mást. Ez a valódi önfeláldozás. Ezek minden napos dolgok. Ha lépsz egyet, megszűnsz létezni azon a helyen ahol előtte voltál, és újra teremtődsz azon, ahol vagy éppen, és egy lépés távolságban folyamatosan megteszed ezt. Beleolvadsz a megnyilvánulatlanban és újra teremtődsz. Mint egyfajta teleportálás. Amikor másra figyelek, az egó, az én teljesen megszűnik, hiszen a figyelmem nem magamra irányul. Teljesen megszűnök, feláldozom magam az általam megfigyelt dolognak, és csak az létezik a számomra. Nem létezek a magam számára.

Amikor kiteszem a horoszkópomat, arra figyelek, amikor reagál rá valaki csak rá figyelek, ha reagálok, újfent megszűnök létezni a magam számára, és csak annak létezek, amire figyelek.

Az energia oda irányul, ahol a figyelem van. A megtestesülés, megnyilvánulás ott jön létre. Magam semmivé válok, s a semmiből teremtődik meg a gondolat, a cselekvés, amikor a kezemre figyelek, az létezik amikor a monitort nézem, csak az létezik. magam folyamatosan megszűnök, s újra teremtődök, pillanatról pillanatra, minden pillanatban. Önfeláldozás, mert magam döntök úgy, hogy figyelmem hatalmát ide, vagy oda fókuszálom. Önfeláldozás, amikor ostoba személyeskedésre reagálok, s önfeláldozás, amikor nem értik és rám figyelve engem próbálnak igazgatni. Maguk megszűnnek a maguk számára. Megélik, de nem érzékelik, hogy folyamatosan feláldozzák magukat nekem, így nyerem el energiájukat, mert az energia oda megy, ahol a figyelmük középpontja van

Nem nagy misztérium ez. A minden napi mágia. Egyszer csak megértik, talán még meg is köszönik a tanítást... De nem számít, mert amennyire csak lehet, magamra figyelek, hogy az energiámat, magamnak megőrizzem. Hacsak nem kölcsönösségi viszonyba kerülhetek, akkor mindketten feláldozzuk magunkat egymásnak, kölcsönösen adjuk energiánkat a másiknak.
Abban a könyvben olvastam, amit adtál... Nagyon nagy gondolatok ....

A kilenc felismerésben ugyan ez van leírva. Döbbenetes... Ez a fickó akinek az írása, már 20 évvel ezelőtt leírta mind azt amit ma a mennyei prófécia látványos filmben örökít meg...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

HajduM képe
Egy másik oldalon kaptam egy számmisztikai elemzést. Kíváncsi
2010. május 31. hétfő, 20:07 | HajduM   Előzmény

Egy másik oldalon kaptam egy számmisztikai elemzést.

Kíváncsi vagyok, mennyire vág majd össze a horoszkóppal.

Ez a számos:

Nos kedves Miklós, úgy dióhéjban, hogy nagyobb kedved legyen az olvasáshoz.
A átlagos jellemű (111), szorgalmas (6), jó memóriájú (9), szerencsés (77) ember vagy, Akinek a felelősségérzetet a megpróbáltatások révén kell megszereznie.
A 3db 5-ös "Igen erős intuitív képesség, nagyon fejlett logika. Olyan mértékű univerzális rezgés, amely akár a teljes számtáblát képes szimulálni, minthogy közvetlen befolyással van annak több mint 50%-ára. Az intuitív csatorna korlátozottsága esetén túlzott, gyakran hátráltató mértékű logikázás, a dolgok túlvariálására való hajlam (agyalás, morfondírozás). Az intuitív csatorna erős nyitottsága esetén a feldolgozhatatlan mennyiségű információ okozta zavarok forrása lehet."
Szorgalmával kreatívitásával szert tehet a 3 db 7-esre, ami "az élet és halálfeletti uralom hajtóereje. Veszélyes kétélű fegyver mellyel a sors paradicsomivá, de pokollá is tehető. A gondolatokat megvalósítani képes nagyon erős rezgés, ám a külvilág ellen irányítva- komoly éltető energiák felemésztése mellett- többszörös erővel hat vissza. Önzetlen mások örömét szolgáló alkotói és művészi hivatás esetén minden energiák kifogyhatatlan forrása."
Mentális felnőttéválása 25 évesen egy komolyabb változást feltételez.
Veleszületett sikermutatója 90%.
Nos ez úgy első ránézésre látszik és természetesen ha belemerülsz majd, ennél sokkal többet is megtudhatsz.
Sok szerencsét kívánok, üdvözöllek, Valery.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

Figyelem,figyelem!..akit érdekel,,jött egy elemzés Mikiről
2010. május 31. hétfő, 20:10 | Éva.

...lehet hozzászólni

Megkértem a barátnőmet,Ő egy nagyon jó asztrológus,és amennyi ideje volt ...
egy rövid elemzés...nagyon tanulságos

Nagylelkű és kedves ember, hát még a társa!
Az is látszik, hogy még többet kap a külvilágtól, és meg is szerzi magának (lám én is itt elemzem jófejségből).
Az akarat hittel párosul, ami nagyon jó.
Királytrigonja van, ez nagy lendítő erő, de sokat kell küzdenie is.
Menjen külföldre, ott csinálhat szerencsét igazán az ilyen ember.
Nagyon jó munkaerő, elkötelezett, de keresi a változatosságot a munkahelyen.
Pszichológiai érzékenysége van, és gyógyító, esetleg lelki gyógyító erővel is bír.
Nagyon mély megismerésre képes, tisztán látó, tisztában van a másik mélységeivel.
A szerelemben nem túl szerencsés, keresi a változatosságot, és hajlamos a szenvedésre, de hát ez együtt jár a szenvedélyességgel is...
Magasrendű ember, mindenképp intellektuális, művészi, esetleg képzőművészi pálya, vagy olyan munkahely, ahol a beszéd, a kommunikáció és a jó stílus nagyon fontos.

Ez egy rövid elemzés csak,mert nem volt több ideje.
Lehet gondolkodni...

Ja ,természetesen sose látta Mikit, semmit sem tud róla.
2010. május 31. hétfő, 20:14 | Éva.   Előzmény

Ja ,természetesen sose látta Mikit, semmit sem tud róla.

Évi
2010. május 31. hétfő, 21:04 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Azt te is tudod, hogy egy ábra elemzése 3 minőségi szintből áll. Itt a jövőben megvalósitani kivánt dolgokról esik szó, nagyvonalakban.

Sőt, a három szint is különböző tanulnivalókban változhat, ergó, lehet, valamiben kiváló már (3-as szint), illetve lehet ugyanaz a személy 1-es szinten másban. 

Sőt, még az is lehet, valaki egy életen át, 1-2 szinten stagnál...

Felületes elemzést pláne nem tanácsos feltenni, hamár ezen vagytok. ;)

Évi
2010. május 31. hétfő, 21:05 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Mikinek is többet ártunk, ha elszáll, idejekorán.

Anita,írtam,hogy szívességet kértem,ez pár mondat ugyan,de nem
2010. május 31. hétfő, 22:01 | Éva.   Előzmény

Anita,írtam,hogy szívességet kértem,ez pár mondat ugyan,de nem felületes,mert ő komoly asztrológus.
Nyilván nem fog egy teljes elemzést adni puszira....

majd meglátjuk NOA mit hoz ki Mikiből,és ott van a szám misztika is,lehet hasonlítani
egy teljesen egyértelmű közös dolgot láttam, a művészi vonalat,ami mindkettőjüknél
egységes vélemény volt...
szóval sok kicsi sokra megy
van itt két vélemény,még jó esetben jön NOA-é is,és már lehet is kezdeni ezt azt az információkkal...
szerintem

HajduM képe
Valószínűleg nem szállok el. A jó vélemények persze jól
2010. május 31. hétfő, 22:14 | HajduM   Előzmény

Valószínűleg nem szállok el. A jó vélemények persze jól esnek, de nagyon megtanultam már, hogy ne költse el az ember azt a pénzt ami még nincs is a kezében.

Vagyis e téren kifejezetten figyelem magam, hogy ne szálljak feljebb annál mint amekkorát ugrani tudok :))

Meg azért annyira nem vagyok fanatikusa ennek a dolognak, meg 8 másikféle számelemzést megcsináltam már, ahol mind kimutatta, hogy géniusz vagyok, a rossz eredmények, meg nyilván tévesek :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Úgyhogy hova is szállhatnék tovább? :DDDDDDDDD

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

-
2010. május 31. hétfő, 20:25 | Szabó Peti (útkereső)   Előzmény

-

Ez tetszik!:)
2010. május 31. hétfő, 22:08 | bodza (útkereső)   Előzmény

:D

Árad belőle a nyugalom...Most pont erre volt szükségem. Köszönöm, Peti!:)

hermess képe
H: Értékrendek ütközése
2010. május 31. hétfő, 23:47 | hermess   Előzmény

Minden vita mögött különböző értékrendek ütközése húzódik meg - ez gyönyörűen követhető volt blogokon át. Az értékrend tudatossági szintenként törvényszerűen változik, de az adott tudatossági szinten is változik a különböző a mentalitás (személyiség tipusok) függvényében. Az előbbi a "függőleges" változás, az utóbbi a „vízszintes” változás, ugyanazon a tudatossági szinten. Lehet ez a legegyszerűbb, hármas személyiség felosztás szerint (érzés-, gondolat, vagy cselekvésorientáltság), vagy a négyes (kolerikus, melankolikus, szangvinikus, flegmatikus), vagy a kilences enneagram, vagy a 12-es asztrológiai, vagy a 16-os Jungi személyiség típus felosztás, és még számtalan más.

Szeretném a legegyszerűbb, hármas felosztásban Mikit elhelyezni, amit egyébként már a tréningen is próbáltunk a teszttel. (Nem engedném meg magamnak, ha nem ismernénk már személyesen is egymást.)

Szerintem, Miklós, belőled mostanában bújt elő újra a cselekvés- vagy akaratorientált alapbeállítottság. Eddig én magam is gondolatorientáltnak hittelek. A teszteredményben is ez jött elő, a meztelen fotós megközelítésed szintén erre hajazik, valamint Noa előzetes észrevételeivel is egybecseng. Hogy lehet ez?

Mint egyszer írtam valahol, Te valszeg a többedik körödet írod ebben a hármas rendszerben. Születtél alapvetően a cselekvésorientált (CsO) hajlammal, vagy ilyen lettél a családban. Onnan a kör az érzés felé visz, kapcsolatorientált (KO) lettél – be is ragadtál a Hit gyülibe a valahová tartozás szükségleti szintjén, ahol nagyon fontosak a csoportkapcsolatok. Majd kinőtted azt, és jelenleg az önmegvalósítás ellehetetlenülésétől frusztrálva a gondolatorientált (GO) „gnosztikus” periódusodból éppen visszatérőben vagy az alapállásba, vagy inkább ingázol a kettő között. Ahonnan (a CsO) egy újabb körben újra az együttérzés és a kapcsolatok KO irányába fogsz majd elmozdulni egyszer. Vagyis az energiaérzékelés, önismeret, spirituális kiscsoportozás, környezetvédelem, demokratikusabb, pluralisztikus világnézet felé (wilberi 6. szint).

A cselekvésorientált értékrendje a rend és a tekintély, a határozott vélemény és világos szabályok, amelyeket be kell tartani és tartatni. Ezt elég nyersen, és kíméletlen szókimondással meg is teszi a CsO. Valószínű, hogy már második körödben írtad a dorgáló hozzászólásodat a hierarchia és a tisztelet hiányára utalva, amikor Unluckyt szülői szigorral büntetni akartad.

A kapcsolat- vagy érzés orientáltak (KO) értékrendje szerint erre nincs szükség, mert a kialakult szituáció és szégyenérzet már önmagában elég büntetés, inkább segíteni kell a lányt a történtek feldolgozásában. Ebben a háromszögben Unlucky az Áldozat, Te vagy az Üldöző, és az érzésorientáltak a Megmentők, akik rendszerint vitába bonyolódnak az Üldözővel, hogy meg kell-e menteni a Áldozatot, vagy inkább meg kell büntetni. Értékrendek ütköznek.

Most pedig vedd úgy, hogy innen kezdve nem rólad írok, hanem csak úgy általában a hármas felosztásról. Egy akarat- vagy cselekvésorientált számára mindig az érzés, az empátia irányában van a fejlődést jelentő kulcsenergiák kibontakoztatásának lehetősége. Ha a CsO nem mozdul az empátia felé, a kulcsenergiák besülnek, és akkor lesz belőle Üldöző, aki a rendet agresszíven be próbálja tartatni. Regresszál a gondolatorientáltba, s abból a pozícióból elméleteket gyárt az Üldözés indoklásához és megvalósításához. Az agresszivitás a bekorlátozottság, a tehetetlenség (munka hiánya) miatti frusztrációból ered, és egyébként a gondolatorientáltság sajátossága, éppúgy, mint a figyelem fontossága és kikövetelése (a KO-nak ez a hatásgyakorlás és a mások általi elfogadás)

Én nem tanácsolok semmit, magad is képes vagy irányba állni, új értékrendet választani.

Adalék: Mindenki szíves figyelmébe ajánlom a Világszemléletek szintjeit elolvasni (Az Én utam... tréning blogban). Egyszer érdemes, ahogyan Szeges mondaná...:) Sok minden érthetővé válik belőle magunkról, és a hozzászólókról...

HajduM képe
Óriási :))) És amikor az ember benne van egy ilyen szituban, nem
2010. június 01. kedd, 7:22 | HajduM   Előzmény

Óriási :)))

És amikor az ember benne van egy ilyen szituban, nem veszi észre.
Szerintem egyébként irányba álltam már, sőt azóta technikai tanácsot is adtam, sőt teljesen háttérbe került nálam az a történet.

Eleve is csak azért jött elő bennem a büntetés megfogalmazódása, mert azt hittem, hogy gyerek, és már egy ilyen problémáktól mentes jövőt vizionáltam számára a büntetések esetleges bekövetkezése esetén.
Mikor megtudtam, hogy felnőttről van szó, nem is beszéltem tovább, ott már inkább a többiek, a megvédők :)) utógyújtása miatt született egy csomó hozzászólás :))

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

Mire ez a tragikus hanglejtés, ó áldozat?
2010. június 01. kedd, 0:11 | inf3rno (útkereső)

Mire ez a tragikus hanglejtés, ó áldozat?

HajduM képe
Nem, egyáltalán nem tragikus.Sokkal inkább egy felismerés. Míg
2010. június 01. kedd, 8:00 | HajduM   Előzmény

Nem, egyáltalán nem tragikus.

Sokkal inkább egy felismerés. Míg úgy is gondolhatja az ember, és vehet példát a maga életére, hogy minden élőlény parazita életmódot folytat a föld kárára. És a paraziták rendszerében kialakult kasztok mentén egyre kisebb ösztönösebb és mindenféle olyan parazitákat fedezhetünk fel, akik egymáson is parazitáskodnak.

Az ember a legfőbb parazita ebben az olvasatban, mert nem csak annyit vesz el amire szüksége van, és nem csak elvesz, hanem teljesen tudatosan tudása teljes birtokában rombolja, bomlasztja a földet, és az azon élő teljes környezetet.

Vagy felfoghatom, úgy is, hogy a föld feláldozza magát, az élővilágnak, és az élővilág tagjai egymásnak, fizikai síkon is, és ahogyan az ezt megelőző hozzászólásokban bőségesen kifejtettem, szellemi és lelki szinten is.

Mennyivel jobban érzi magát az ember, ha tudatosan, egy nagyobb önös cél érdekében (tudniillik az Isteni hierarchiában való magasabbra jutás) minden tekintetben feláldozza magát, tudván, hogy áldozata árán, újra testesülhet egy lényegesen magasabb Istenhez közelibb színvonalon.

Az önfeláldozás ilyen olvasatban totális egocentrizmus, nem pedig tragédia.
Tehát a könyv részlet amit be is idéztem, ha az mp3-as felolvasást meghallgatod, abban is mondom, hogy ne legyen ez az önfeláldozás tudatos, hiszen akaratlagos dolgok, éppen az akarás folytán elválasztanak Istentől.

Itt lép képbe Jézusnak az a mondata, hogy: Ne tudja a jobb kéz, hogy mit tesz a bal..
A önfeláldozásunkban tehát ne legyünk tudatosak, úgy adjunk, akár saját magunkat is, hogy ne is áldozat legyen, hanem áldozódás.
Ha viszont csak úgy hagyjuk hogy a dolgok történjenek, csak hagyjuk magunkat, de tudatosan hagyjuk magunkat, akkor tudatosak, tehát akaratlagosak vagyunk abban.

Nem jó megoldás. (meg is született a következő blog témám)

A legjobb tehát, ha erős ellenállást mutatok, és talán sikerül olyan ellenerővel találkoznom, amelyben tudatosság nélkül, illetve ellentétes tudatúsággal, feláldozódok anélkül, hogy tudnék róla, hogy éppen most áldozat vagyok. (Vajon tudja-e a bárány, hogy éppen feláldozzák?)

Az önfeláldozás tehát az ember legnehezebb feladatainak egyike.
Úgy kell végrehajtani, hogy ne hajtsd végre.
Mint az okos lány a mesében: Köszönj is meg ne is, hozz ajándékot, meg ne is.

Ezt teszi az ember, amikor meghal. Önfeláldozódás, ami nem akaratlagos. A Jézusi minta. Meghalni saját akaratom ellenére.

Ezért sem tudom, és egyre inkább nem tudom elfogadni, hogy Jézus feláldozta saját magát, mert tudatosságában éppen ellenkező hatást ért volna el.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

HajduM képe
Tehát a tudatossá vált önfeláldozódás, már nem
2010. június 01. kedd, 8:13 | HajduM   Előzmény

Tehát a tudatossá vált önfeláldozódás, már nem feláldozódás, ami tudatos, akaratlagossága okán elválaszt a teljességtől, hiszen akaratánál fogva egyéni célok felé visz.
Az áldozatvállalás tehát ugyan úgy elválaszt a teljességtől, mint a direkt ellenállás. Látszólag két pólus, valójában, ugyan olyan egoizmus, önös érdek érvényre juttatása.

Hiszen a két utolsó pólus, nem a jobb és bal között, hanem ezek elválasztottsága, vagy a teljességgel való eggyé válása.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

szeges képe
Korrekt...
2010. június 01. kedd, 9:03 | szeges   Előzmény

Igen, szerintem ez így korrekt...

Akkor most kikötöttünk a keleti filozófiáknál: NEM CSELEKVÉS
2010. június 01. kedd, 9:23 | Éva.   Előzmény

Akkor most kikötöttünk a keleti filozófiáknál:

NEM CSELEKVÉS

HajduM képe
Igen! És tovább viszem a gondolatot. Az ember minél tudatosabb,
2010. június 01. kedd, 9:33 | HajduM   Előzmény

Igen!

És tovább viszem a gondolatot.
Az ember minél tudatosabb, minél önmagafelébb irányuló, minél erősebben van birtokában valaminek, annál inkább képes feláldozódni. Érdekes megvilágításba kerül itt Jézusnak tulajdonított azon tanítás, hogy a gazdag ember menjen és tudatosan ossza szét vagyonát, és próbáljon meg e mentén, tudatosan, bejutni a mennyek országába. Ez így kérdésessé vált!

Vagyis az egoizmus éppen ezt az önfeláldozódást szolgálja, a tudatos önfeláldozás viszont önös érdekek mentén, akaratlagosságban fejeződik ki.

Hát minél nagyobb "vagyon" felett úr az ember, annál nagyobb önfeláldozódás, ha akarata ellenére elveszíti azt.

Vagyis arra vezet ez a logika, hogy az egó segíti az önfeláldozódás folyamatát, éppen a birtokláshoz való ragaszkodásával teszi lehetővé, hogy az ember elveszíthesse azt amije van. legvégül fizikai megnyilvánulását.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

szeges képe
Isten cserét ajánlott?
2010. június 01. kedd, 9:38 | szeges   Előzmény

Mindent el kell veszítened ahhoz, hogy végül megtaláld Önmagad...

HajduM képe
Igen azt hiszem így van. Mindent elveszíteni, nem szétosztani.
2010. június 01. kedd, 9:46 | HajduM   Előzmény

Igen azt hiszem így van.

Mindent elveszíteni, nem szétosztani. Veszteséget elszenvedni, de nem szándékosan. Akarni a javakat, és elveszíteni. Megszerezni, és elveszíteni. Végül mindent még önmagadat is elveszíteni.

Ez a lényeg.

Mert amíg tudsz önmagadról beszélni, addig dualitásban vagy, elválasztott állapotban vagy. Hiszen az, hogy te vagy, abban az állítás is megvan, hogy akkor van más is, te pedig tőle elkülönítve.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

hermess képe
H: Tudatos áldozathozatal
2010. június 01. kedd, 10:24 | hermess   Előzmény

Tegyünk különbséget az áldozattá válás és az áldozathozatala között.

Áldozattá válni csak tudatlanul lehet és az ego mindig veszteségként éli meg, másokat vagy külső körülményeket okol miatta.

Áldozatot hozni pedig csak tudatosan lehet valaminek az érdekében.

Első körben az ember a saját önös vágyai, ambíciói elérése érdekében kezd beáldozni bizonyos általa birtokolt dolgokat és lehetőségeket (közös nevezőre hozva energiát) és teremt karmát magának.

Aztán ez odáig finomodhat, hogy felismerjük a saját fejlődésünket segítő valódi céljainkat, s ezek elérése érdekében hozunk áldozatot, mondunk le bizonyos vágyaink kielégítéséről. Ezt talán csak úgy lehetséges, ha előző életekben már volt telítettség a jelenlegi lemondás tárgyában. Ilyen az önmegvalósítás is, valamilyen képességünk kibontakoztatásában, még mindig van benne önzés, de előrevivő, ha másokat nem korlátoz a saját fejlődésében.

Végül a tudatos áldozathozatal Önfeláldozássá válik, amikor másokért, egy eszméért, a nemzetért, sokak fejlődési lehetőségért, magáért az Életért, a Tudatosodásért áldozzuk fel, amink van - beleértve az életünket is.

Itt biztos eszünkbe jutnak a terroristák. Fura mód, az életük feláldozni tudása egy lépcsőfok a fejlődésben, biztos nálunk is volt ilyen, de más kérdés, hogy milyen célokért teszik, és hogy az Élet ellenében-e, vagy sem.

Vagyis az áldozathozatal szerintem csak úgy értelmezhető, ha valamit előbbre visz, és minél több ember javát, fejlődését szolgálja.

Visszautalnék még a hármas felosztásra. A dráma háromszögben a Gondolatorientált hajlamos az Áldozat szerepére, ha nem képes megélni (cselekvésben sikerre vinni) azt, amit tud. Ilyenkor visszacsúszik érzésorientált Megmentőbe, és a körülményeket magyarázva folyton önmaga, mint "áldozat" megmentésével van elfoglalva.

HajduM képe
Tehát az út a teljesség felé: Önismeret, önmegvalósítás (ez
2010. június 01. kedd, 9:40 | HajduM   Előzmény

Tehát az út a teljesség felé:

Önismeret, önmegvalósítás (ez az önismeret része, végeredményként) majd az erről való lemondás, önmeghaladás, ami a megvalósított önmagam feláldozása, és amit Hermess mond, hogy aztán ugrás a semmibe, de az az ugrás még mindig akaratlagos, tehát a semmi akaratom ellenére kell, hogy berántson a önmagába, ahol aztán tökéletesen feloldódva megsemmisülök, így válva a teljességgel tökéletesen eggyé.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

szeges képe
Így is lehet...
2010. június 01. kedd, 9:52 | szeges   Előzmény

Csak az a borzasztó, hogy amíg élsz, soha, sehol nem találhatsz bizonyítékot. Lehet minden és annak az ellenkezője is.

Lehet, hogy beletrafálsz, és lehet hogy minden, amit gondolsz, teszel a Végső megismerés érdekében, az fölösleges Hiábavalóság, ahogy a Prédikátor is mondja.

Hozzám az Ő álláspontja találja meg leginkább az utat...

HajduM képe
Hát éppen ez a lényeg :)) Hogy ne találd. Keresed, keresed, és
2010. június 01. kedd, 10:15 | HajduM   Előzmény

Hát éppen ez a lényeg :))

Hogy ne találd.
Keresed, keresed, és soha nem találod a végét.

A céltalan futás, ami nyereségért megy, de a célt soha nem érheted el, mivel nincs is.
Ez az végső feláldozódás.

Nézd csak meg, mi az elme rendje? Célok célok hátán. és ha elértél egyet, azonnal kell a másik, mert fél, hogy elvész, ha nincs célja a célnak, hogy tudniillik fenntartsa magát, az embert tudatosságban, akaratlagosság tervezésében...

Eljutni ennek megértéséhez, a megértésben meglátni az értelem áldozatát, mely tiéd volt az előző pillanatban, de a megértés okán semmivé vált.

Akarni, hogy legyen mit elveszíteni, legyen ami feláldozódhat akaratod ellenére. Ha elveszett, újat akarni, hogy az is veszendőbe mehessen.

Ha így veszem, minden veszteség áldása az embernek, hiszen minden apró veszteséggel, akár ha csak egy gondolatot, vagy egy összefüggés vesztettél el, mert megértetted, hogy magasabb szinten nem állja meg a helyét, közelebb jutottál a teljes megsemmisüléshez.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

hermess képe
H: Ebben az értelemben...
2010. június 01. kedd, 10:32 | hermess   Előzmény

... a gondolkodás feladása az ember által elérhető egyik legnagyobb áldozathozatal. Ha már van megértés benne, mert csak akkor van mit feláldozni.

És ez önmeghaladást is jelent egyben, mert az elmét, az egót haladjuk meg, ha képesek leszünk rá.

hermess képe
H: A blogcím újraértelmezése
2010. június 01. kedd, 10:45 | hermess   Előzmény

Aktuálissá vált.

Megfutva az előbbi köröket, Miklós, akkor most Te milyen áldozatnak érzed magadat?

HajduM képe
Most tudatosnak, vagyis nem vagyok áldozat :))) De ezek a körök
2010. június 01. kedd, 10:48 | HajduM   Előzmény

Most tudatosnak, vagyis nem vagyok áldozat :)))

De ezek a körök szépen felszínre hozták az áldozatiság mélységeit.
Mindenképpen hasznosak voltak. Itt kell érjen majd valamilyen hatás, ami a biztosnak látszó tudásomat kirántja a fejemből, s mind az amit gondolok feláldozódik egy szempillantás alatt.

Majd egy magasabb összefüggés megértése lehet ez azt hiszem, hogy a régebbi dolgok az új létszintek érdekében feláldozódnak.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

Claryssza képe
A lélek elnyugvása/Teljes mentális csend
2010. június 01. kedd, 11:57 | Claryssza   Előzmény

Az "önfeladás" önátadás.
Amíg az "én átadom magam" gondolata jelen van, csak gondolat marad.
Ahogy Eckhart Mester mondja, semmilyen hordóba nem
fér kétféle ital. ha bort akarunk beleönteni, akkor a vizet ki kell
belőle önteni. Ehhez a hordónak teljesen üressé kell válnia.
Szent Ágoston szavaival "Üresedj ki azért, hogy megtöltekezzél."

Egyáltalán SEMMIT sem KELL CSINÁLNI, hiszen a teljesség ott van és mindíg is ott volt.

Jó tanítóid voltak Klára! Igy könnyű...
2010. június 01. kedd, 12:07 | Éva.   Előzmény

Jó tanítóid voltak Klára!
Igy könnyű...