Buddhizmus Ma | Önmegvalósítás.hu

Buddhizmus Ma

Mi a véleményetek a buddhizmusról mint tanról, a buddhizmusról mint vallásról és a buddhista egyházakról?

Beküldte: | 2010. szep. 23. csütörtök - 23:01

Hozzászólások

43 hozzászólás
Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Én is fontosnak tartom a szeretetet és az együttérzést
2010. szeptember 29. szerda, 10:03 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Nem értelek, miért kezded megint 'bocs'-csal? Vagy ez megint a régi lemez? Próbáljunk meg mentegetőzés nélkül kommunikálni, különben még azt érezheted, hogy én nyomlak le! Köszi!

Nem hiszem, hogy "azért nem díjazom" a Dalai Lámát, hiszen én is fontosnak tartom a szeretetet és az együttérzést.Viszont az ilyen módú felhasználásával és felszínességével valóban nem értek egyet a tanításának. De erről nem kívánok másokat meggyőzni, úgyis mindenki a saját útjában hisz.

Szia Sanyi! Csak hogy egy kicsit megérts engem.Én teljesen
2010. szeptember 29. szerda, 11:00 | Éva.   Előzmény

Szia Sanyi!
Csak hogy egy kicsit megérts engem.Én teljesen egyértelműen a két dolgot emeltem ki,a Ksatriát nem soroltam oda.
Te a válaszodban mégis ezt állítottad.
Szerettem volna erre felhívni a figyelmedet,de úgy hogy ne kritizáljalak,és ne ítélkezzek
Irhattam volna esetleg azt is ,hogy ,,te nem látsz a szemedtől? nem ezt írtam miért állítasz ilyet?''
Mivel ez nem az én stílusom,csak annyit írtam:hogy bocs,nem ezt mondtam...

Miért nem fogadsz el engem olyannak ,amilyen vagyok,én elfogadlak téged szőröstől bőröstől:)
én szelídebb vagyok és sokkal fontosabb nekem a másik,mint a saját igazam...nem fogok senkinek ezért nekiesni
azt a kolerikusok csinálják,én pedig flegmatikus- szangvinikus vagyok,nagyon erős a fékezésem,ha úgy tetszik
nem vagyunk egyformák,és ez így a jó /mi lenne akkor?/
majd leszünk esetleg,de az még odébb van:)

a Láma dologba nem akartam igazán belefolyni,de ha már szóba esett,azt hiányoltam tőled,hogy ha ez a véleményed róla,miért nem indokoltad meg,csak azt mondtad, ,,te tudod miért állítod,amit..''
Ez nem indok,ezt nem lehet elfogadni

A Miki stílusával nem értek egyet ugyan,de a mondanivalójában van igazság
Neked itt tekintélyed van,adnak a szavadra,/főleg akiknek nincs erről a dologról információjuk/
ha belekezdesz ebbe a témába és minősíted a Dalai Lámát,akkor szerintem nagyon meg kellett volna indokolnod,hogy miért is állítasz ezt ,vagy azt,Főleg amikor egy születetten megvilágosodott lényről azt állítod,hogy Ő nem lehet megvilágosodott
Ezt azért komoly érvekkel alá kellett volna támasztani,már csak a szavad ,véleményed hitelessége szempontjából is.
Én bevallom akkor nagyon dühös voltam ezért,de visszafogtam magamat,de most hogy így vágysz rá,hogy még azt sem mondjam ,hogy bocs,hanem bele az arcodba,akkor tessék.
Vedd úgy ,mintha kaptál volna egy jobb horgost,mert annyira felháborodtam akkor ezért.
Egyébként én is ott voltam,de erről majd máskor.
Még annyit ,hogy magyarázni kell,mert írásban kommunikálunk,sok a félreértés emiatt,mert sokszor mást értünk ugyanazon fogalom alatt,és rögtön kitör a balhé.
Én béke párti vagyok,mondtam,ezért inkább magyarázok,ha szükséges magyarázkodom is.
Ez veled is megesik gyakran,mert előfordul ez bizony,és akkor te is magyarázkodsz,mint ahogy a lámás blogban is tetted,és többször máshol is.
Nekem ez természetes és semmi kórosat nem láttam benne.
Van ,hogy az ember nem jól fejezi ki magát,vagy mondjuk
egy fogalmon mást értenek,és ott a félreértés.Miért baj ezt helyre tenni?Miért maradjon mindkét félben ezért esetleg lerendezetlen dolog.
Az jobb lenne szerinted?

Domoszlai Katalin képe
Nagyon örültem
2010. szeptember 29. szerda, 11:47 | Domoszlai Katalin   Előzmény

a blognak, mert végre szembe néztem azzal, miért is vagyok szemüveges. Elég összetett a dolog, de a lényegi ok hogy én, vagyis sokszor az egom dönti el mit akarok tisztán látni és mit nem. Nem akarom látni pl. azt hogy örgeszem, a ráncokat stb.

A Dalai Láma véleményem szerint nem megvilágosodott. Amivel nem akar szembe nézni az az, hogy át kellene harc nélkül adni Tibetet, elfogadni Kínát azon a szinten ahol van. A megvilágosodottaknak teljes rálátásuk van az isteni tervre, nincs már helyhez, szerephez való ragaszkodásuk.

Ha a tükör módszernél maradunk Évi, akkor Te a belső világodból vetíted ki azt, hogy nem vagy elfogadva, teremted meg a szituációkat ehhez. Ha nem a Sanyi, akkor valaki más fogja lereagálni ezt, a belső harcok megtalálják mindig a megfelelő partnert. Hárítod a belső munkát. Mindig van valami más, amivel foglalkozni kell.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
...nincs már helyhez, szerephez való ragaszkodásuk.
2010. szeptember 29. szerda, 12:24 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Kedves Kati!

Rég olvastalak itt a weboldalon, de tegnap és ma arra jutottam, hogy sokkal élvezhetőbbé váltak számomra az írásaid, ahogyan a korábbi mélység összeszedettséggel és érthetőbb megfogalmazásokkal társult. Számomra ez azt jelzi, hogy sok kuszaság megoldódott benned, így a rend az írásaidban is tükröződik immár. Gratulálok!
(Nem győzöm Kedvencekbe menteni a hozzászólásaidat! ; )

"A megvilágosodottaknak teljes rálátásuk van az isteni tervre, nincs már helyhez, szerephez való ragaszkodásuk."
Valahogy ezt szerettem volna én is elmondani, csak hát nem sikerült. Köszönöm!

Domoszlai Katalin képe
Köszönöm
2010. szeptember 29. szerda, 13:30 | Domoszlai Katalin   Előzmény

Jó sok víz lefolyt a Dunán, azóta, hogy három évvel ezelőtt megrendeltem az első Sirály csomagot... :-))

Ademon képe
A testünk minden másodpercben harcot folytat a mikroorganizmusok
2010. szeptember 28. kedd, 10:20 | Ademon   Előzmény

A testünk minden másodpercben harcot folytat a mikroorganizmusokkal azért, hogy életben maradjunk. A természetben is nap mint nap ez folyik, persze emelett legalább ennyi békés időszak is van. Nem hiszem, hogy a harcot ki lehet játszani az életben, legfejebb megtagadod, de annak meg van értelme ha ez is az élet része?

Ademon képe
Szerintem aki nem tud harcolni az valamilyen szinten nem is
2010. szeptember 26. vasárnap, 22:42 | Ademon   Előzmény

Szerintem aki nem tud harcolni az valamilyen szinten nem is életképes. A harc egy létező dolog, és szükség is lehet rá. Állandóan megalkudni és hagyni, hogy a tudattalanság földbe tiporjon? Ennek nem látom értelmét. Lehet harcolni tisztességesen és becsületesen is, egy nemes cél érdekében. Nem kell mindig harcolni, de ha épp szükséges akkor miért tagadják meg?

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Látod Eszti, más is ezen a nyomon van.
2010. szeptember 24. péntek, 11:26 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"...már rendelkezésre állnak a technológiák, amelyek alkalmasak kontrollálni az emberek gondolkodását, hangulatát stb."
Látod Eszti, más is ezen a nyomon van.

Nyitok ennek egy külön topikot: Az emberiség manipulálása

Mit gondoltok arról hogy
2010. szeptember 25. szombat, 17:56 | jóbarát (útkereső)   Előzmény

A buddhizmusban csak egyetlen dolog ami jó és igaz a békességre való törekvés --minden más maszlag

A z élet csak vágyakkal képzelhető el, ez teremtés által kapott szükség. A vágy teremti a gondolatot, a célt, akaratot, cselekvést. Vágy nélkül nem létezne az élet. Nem igaz a karma és nem igaz a reinkarnáció sem.

az élet egyszeri és megismételhetetlen -sajnos. Itt és most kell az életet jobbá tenni a lelket erőssé tenni, tisztán felnevelni, hogy ha itt lejár az idő" akkor mint halhatatlan tudatos Létező sokáig létezhessen
szeretettel viktoria

Ademon képe
"Nem igaz a karma és nem igaz a reinkarnáció sem az élet egyszer
2010. szeptember 25. szombat, 18:37 | Ademon   Előzmény

"Nem igaz a karma és nem igaz a reinkarnáció sem
az élet egyszeri és megismételhetetlen -sajnos."

Miből gondolod? Ezeket az állításokat elég nehéz bizonyítani. Na meg persze az ellenkezőjét is.

hermess képe
Kedves Jóbarát!
2010. szeptember 27. hétfő, 11:59 | hermess   Előzmény

"Az élet csak vágyakkal képzelhető el, ez teremtés által kapott szükség. A vágy teremti a gondolatot, a célt, akaratot, cselekvést. Vágy nélkül nem létezne az élet."

Ebből csak az utolsó mondat igaz - félig-meddig. A tudatfejlődésben az állatvilágra jellemző, hogy megjelent az érzelemtest, majd az embernél a kellemes-kellemetlen dolgok gondolati szétválasztása. És ebből született a vágyakozás a kellemes dolgok iránt, amit akaratként fogunk fel, mert valóban a cselekvés mozgatórugója, úgy is, mint az alapszükségletek kielégítésére irányuló szándék. De eddig is létezett pl. növényi élet, és ez után a fejlődési szint után is van másfajta, tudatosabb, már nem vágyak által vezérelt élet.

Vagyis, ha a vágytest nem fejlődött volna ki az állatoknál és a primitív embernél, akkor még nem tartanánk ott, hogy gondolatokról beszéljünk. A vágy volt előbb és a gondolkodás képessége később. Ennyiben igaz.

Egyébként meg amikor a vágy teremti a gondolatot, az a farok csóválja a kutyát esete, a tudatfejlődésnek egy nem túl magas szintje. A szükségletekre igaz és a megmarketingelt átlagemberre. A sorrend fordítva volna helyes, hogy a gondolattesttel irányítsuk a vágyainkat, hangulatainkat, és a megkülönböztető képesség szabjon határt azoknak a dolgoknak, amelyek ugyan kellemesek, de a fejlődést nem segítik. A manipulálhatóságot viszont nagyon! A vágyak, azonosulások, hitek által vezérelt embert a legkönnyebb "kiszámítani" és irányítani, egymás ellen uszítani, mókuskerékben futtatni.

A reinkarnációba és a karmába pedig nem érdemes belemenni, amíg az előbbiekben nem tisztulnak le a dolgok.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Mélyebben meg kellene ismerned a buddhizmust!
2010. szeptember 28. kedd, 8:34 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Kedves Viki!

"A buddhizmusban csak egyetlen dolog ami jó és igaz a békességre való törekvés --minden más maszlag"

Mélyebben meg kellene ismerned a buddhizmust, mielőtt ilyen blődséget írsz ide!

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Kedves skarma! A lemondás az út.
2010. szeptember 29. szerda, 0:49 | Huszti Sándor -...

Kedves skarma!
Itt válaszolnék kérdéseidre.

Mivel Tibet Buddha tanítását "kellene" hogy kövesse, vagy legalábbis nagy hatással volt/van rájuk, így asszem érdemes figyelembe venni, hogy Buddha szerint ahhoz, hogy elkerüljük a szenvedést, meg kell szüntetnünk minden ragaszkodást, hamis kötődést, stb.

Na mármost egy országhoz, hazához való ragaszkodás éppen ilyen felesleges kötelék, ami mint látjuk, csak szenvedést hozott azokra, akik tévesen az országukkal, hazájukkal, vallásukkal azonosultak.

Ezen más látásmód elsajátítása különösképpen fontos lenne egy olyan népnél, amelyik egyébként velejéig hisz a reinkarnációban. Ugyanis miért ragaszkodik valaki ebben az életében Tibethez, amikor lehet, hogy az előző tíz életében éppen kínainak született?

Ha hiszünk benne, hogy újra meg újra születünk, akkor teljesen mindegy, hogy most éppen melyik nemzet sorait gazdagítjuk.
Ha hiszünk abban, hogy a legfőbb gazdagság a lélek megismeréséből fakad, akkor miért ragaszkodnak annyira az országuk fennhatósága miatt, vagy hogy tudják-e szabadon gyakorolni a vallásukat vagy sem?
Buddha tanítása alapján tudhatnák, hogy a vallással nem jutnak el még a megvilágosodásba sem, ahhoz kőkemény belső spirituális munka kell, aminek az egyik alappillére a mindenről lemondás!

Te érzelmi alapon és tanult viselkedésmintával közelíted meg a kérdést. Számodra, ha valaki nem harcol, az gyávaság vagy meghunyászkodás. Pedig teheti ezt azért is, mert nem érzi úgy, hogy harcolnia kellene, mert elfogadta, hogy elvettek tőle valamit, ami addig sem volt az Övé.

Mi a Tiéd?

Semmi sem a Tiéd.
Egy ország, egy földterület nem egy népé, nem egy közösségé, azt nem birtokolhatja senki sem! Tehetünk úgy, mintha a miénk lenne, hozhatunk erre földi törvényeket is, vérünket is onthatjuk érte, de az akkor sem a miénk.

Senki nem birtokolhat semmit sem!

Erre próbál tanítani a Kínai megszállás is, hiszen Tibet részéről esélytelen a függetlenség visszanyerése. Politikailag nem sokat haladtak az ügyükben, és ahogyan a gazdasági erők mostanában alakulnak, még vagy 200 évig senki sem fog szembehelyezkedni Kínával, hogy felkarolja Tibetet.

Mindez azért, hogy megtanítsa a tibetieknek, hogy Tibet nem az övék, engedjék el, mondjanak le róla!
Persze Ők nem értenek a tanításból (különben akár már vissza is kaphatták volna a földjüket) és fennen hangoztatják, hogy: Tibet a tibetieké!