Kész átverés - miért nevetünk mások kárán? | Önmegvalósítás.hu

Kész átverés - miért nevetünk mások kárán?

Hozzászólások

46 hozzászólás
Kirsikka képe
1: már megint az egyház a téma 2:
2010. április 22. csütörtök, 15:10 | Kirsikka   Előzmény

1: már megint az egyház a téma
2: http://onmegvalositas.hu/blog/husztisanyi/bodhiszattva_metron
a nevetés ragályos, nem kell indok sem:)

Kirsikka képe
film
2010. április 19. hétfő, 11:45 | Kirsikka   Előzmény
A szelídség egyik jele a belső öröm . Amely nem mindíg
2010. április 19. hétfő, 12:27 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

A szelídség egyik jele a belső öröm .
Amely nem mindíg látható !

Jézus tökéletesen megtanítja mi a Szeretet ;
a legegyszerűbb részvéttel megnyilvánuló szeretettől
a Legnayobb Szeretetig , mely képes odaadni magát Teremtőjének
a MÁSIK emberért .
A másik ember üdvösségéért .

Vagyis bevállalja a Krisztusi szeretet útját .

( Szt. Pál Kor.1 , 13 )

Voltak idők , amikor ezt úgy értelmezték , hogy a test teljes
hasonulása Jézushoz , úgy Igaz , ha ugyanúgy szenved , mint Jézus .

Így voltak szentek akik ezt maguktól megtették .
Úgy mint másra , erre sem lehetett az embert kívülről " rávenni " .

A un. vezeklés szándéka egy-egy időben bevált szokás volt ,
az , hogy a szentség útjára vitt , úgy mint az ima és a böjt is , ez igaz .

Jó lenne , ha a mai ember végre megértené :
egy irányelv ami alapján az egyház még ma is működik .

Most , századszor írom le , nem kötelező ! ! ! Semmi ! ! ! nem kötelező .

úá

hermess képe
H: Csak a hittérítés ezen az oldalon
2010. április 22. csütörtök, 14:23 | hermess   Előzmény

Az számodra kötelező. Amit Te szerintem nem belső örömből és szelídséggel csinálsz... hanem elégedetlenségből az Istent másként keresőkkel szemben.

Én belső örömömben nem nyomatnám az ezoterikus igét egy vallásos, vagy tudományos honlapon. Szelíden meg pláne, hogy nem.

Naná, hogy itt térít
2010. április 22. csütörtök, 14:37 | Senki (útkereső)   Előzmény

Megértem a viszolygásodat a térítéssel kapcsolatban, bár érdemes lenne megnézni, hogy ez hova van nálad behuzalozva. Valamiért piszkálja a nózidat.
A témára térve, teljesen megértem UÁ-t. A saját hitvallásúak honlapján ezzel a maszlaggal nem tud feltűnni. Márpedig figyelmet csak azzal lehet magára irányítani. Itt legalább kitűnik, egy része hozsannázik, másik része pedig ki nem állhatja. Szóval történik valami, ami azonos hitvallásuak körében elképzelhetetlen lenne.
Mindaddig amig megpróbáljuk meggyőzni a saját eszméinek hátulütőiről azt az energiát tápláljuk, ami ellen "küzdünk", hiszen minden egyes kifogásunk egy lehetőség számára, hogy arra is megtalálja, hogy a kereszténység általa vallott verziója arra milyen magyarázatot ad, azaz a saját káoszát erősítjük vele. Ez a folyamat addig tart, amig egyetlen emberszabású is van aki arra érdemesnek tartja, hogy reagáljon rá. Tehát mi tartjuk őt fenn itt és addig, amig valakinek szüksége van arra, hogy megtalálja, hogy mi a baja a térítéssel és az álsággal. Saját magában.

Jó barangolást!

Kirsikka képe
wow, ez szép volt. köszönet
2010. április 22. csütörtök, 14:43 | Kirsikka   Előzmény

wow, ez szép volt.
köszönet

hermess képe
H: Végül is egyetértek...
2010. április 22. csütörtök, 16:46 | hermess   Előzmény

A tökfejűség az egyik, még megmaradt nyomógomb nálam. Azon vagyok, hogy kiszereljem.

Kirsikka képe
Hermess, haloweenkor maradj otthon :P
2010. április 22. csütörtök, 17:55 | Kirsikka   Előzmény

Hermess, haloweenkor maradj otthon :P

pinkbutterfly képe
Az evangélium örömhír, Jézus mindenkinek erről beszélt, tehát
2010. április 22. csütörtök, 1:34 | pinkbutterfly   Előzmény

Az evangélium örömhír, Jézus mindenkinek erről beszélt, tehát egy jó hírt az ember nem fapovával oszt meg. A másik, Jézusról van, hogy örvendezett, ami szerintem magasabb fok, mint a sima nevetés, meg sokszor beszél a benne levő örömről. Ja és ha olvasod az evangéliumokat szerintem egy csomó olyan dolgot mondott, amit nem lehet máshogy mondani csak szeretettel mosolyogva.Ja és mellesleg csomót bulizott a tanítványokkal. Szerintem azért az általad felsorolt érzelmek vannak leírva, mert ezek sokkal ritkábban fordultak elő, mint az, hogy nevetett. Ha belegondolsz, hogy pl ismersz valakit, aki mindig kedves, mosolyog az neki és neked természetes, de ha valami miatt máshogy viselkedik, pl szomorú, mérges, akkor az annyira nem jellemző rá hogy az feltűnik kb Jézusnál is így lehetett, na meg amikor a szokásosnál is vidámabb volt pl:
Lk 10,21 - Abban az órában Jézus kitörő örömmel dicsőítette az Istent a Szentlélekben,

és 1-2 példa arra amiket írtam
Mt 9,35 - Jézus bejárt minden várost és falut, tanított a zsinagógákban, hirdette országa örömhírét, és gyógyított minden betegséget, minden gyengeséget.
Lk 3,18 - És még sok mással is buzdította a népet, így hirdette nekik az örömhírt.
Lk 4,18 - "Az Úr lelke van rajtam, azért kent fel engem, hogy örömhírt vigyek a szegényeknek. Elküldött, hogy hirdessem a foglyoknak a szabadulást, a vakoknak a látást, hogy szabadon bocsássam az elnyomottakat,

Ebben lehet hogy igazad van
2010. április 23. péntek, 22:10 | Kassay Noémi   Előzmény

,,Szerintem azért az általad felsorolt érzelmek vannak leírva, mert ezek sokkal ritkábban fordultak elő, mint az, hogy nevetett. Ha belegondolsz, hogy pl ismersz valakit, aki mindig kedves, mosolyog az neki és neked természetes, de ha valami miatt máshogy viselkedik, pl szomorú, mérges, akkor az annyira nem jellemző rá hogy az feltűnik kb Jézusnál is így lehetett, na meg amikor a szokásosnál is vidámabb volt pl:
Lk 10,21 - Abban az órában Jézus kitörő örömmel dicsőítette az Istent a Szentlélekben, "

Ebben lehet hogy igazad van, de az hogy hirdette az örömhírt, szerintem nem egyezik meg azzal, hogy Jézus egy jót nevetett.
Ezt így, szó szerint nem olvashatjuk sehol.

Noa

Szerintem nem illett a Könyvek szerkesztőinek a világlátásába
2010. október 31. vasárnap, 0:07 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szerintem nem illett a Könyvek szerkesztőinek a világlátásába egy önfeledten nevető Jézus , vagy nem ezt a képet szándékoztak kimerevítve elénk tárni , mert a szex és a nevetés természetes formájukban nem termelnek elég bánatot , és ráadásul bűntudat nélküliek . Üdvözlettel : felacsó

Claryssza képe
A középkorban hosszú vitákat folytattak erről: vajon nevetett-e
2010. október 31. vasárnap, 0:43 | Claryssza   Előzmény

A középkorban hosszú vitákat folytattak erről: vajon nevetett-e Jézus? Végül az egyházi többség arra jutott, hogy soha nem nevetett. Aranyszájú Szent János azt írja, hogy Jézus sohasem nevetett, s a jó keresztényhez sem illik a nevetés e Siralomvölgyben, az eredendő bűn terhe alatt.

A korai középkorban tiltották a komikus műfajok élvezetét is, mondván: ezek a sátántól valók; sőt a sátán par excellence az, aki nevet.

Claryssza képe
DE: Jézus ismerte a humort, és a válaszai gyakran ironikus
2010. október 31. vasárnap, 1:06 | Claryssza   Előzmény

DE: Jézus ismerte a humort, és a válaszai gyakran ironikus természetűek. Például, amilyen rejtélyességgel válaszol a főpapoknak vagy Pilátusnak az elfogatásakor. Vagy amikor belezavar néhány disznót a szakadékba, így gúnyolva ki a gonosz lelkeket.
Jean Grosjean ír bővebben is a krisztusi iróniáról, aki lefordítja és kommentálja a János-evangéliumot, és rámutat azokra a helyekre, ahol Jézus az irónia eszközével él.
Szóval azért Jézusnak volt humora.

Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni
2010. október 31. vasárnap, 1:11 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni .
Az aszkéták belesorvadnak Istenbe , Ő beleélte Magát .
De mindenki a saját sorsát , korszakát , vágyait fejezi ki a Jézusról alkotott elképzeléseivel . Én is , a középkoriak is . Üdvözlettel : felacsó

Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni
2010. október 31. vasárnap, 1:12 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni .
Az aszkéták belesorvadnak Istenbe , Ő beleélte Magát .
De mindenki a saját sorsát , korszakát , vágyait fejezi ki a Jézusról alkotott elképzeléseivel . Én is , a középkoriak is . Üdvözlettel : felacsó

Ha a bizalmukkal élnek vissza , akkor sajnálom őket , mert
2010. október 31. vasárnap, 0:26 | Névtelen (útkereső)

Ha a bizalmukkal élnek vissza , akkor sajnálom őket , mert rombolás , ami velük történt .
Ha a kíváncsiságukat használják ki , akkor mosolygok , mert tapasztalatot szereztek .
Ha a társadalmilag gátolt tulajdonságaiknál fogva ( szex , erőszak ) késztetik nem mindennapos megnyílvánulásokra az alanyt , akkor kicsit sajnálom őket , kicsit együttérzek velük . Üdvözlettel :felacsó