Spirituális nők párválasztási szokásai | Önmegvalósítás.hu

Spirituális nők párválasztási szokásai

Hozzászólások

129 hozzászólás
Csizike képe
Zsák a Foltját
2009. augusztus 18. kedd, 4:59 | Csizike

Szokások ide vagy oda... a Spirituális Nő is csak úgy vonzza magához az Élete Aktuális Párját és Társát, mint Mindenki Más...

Mint a Mágnes...

Mint Zsák a Foltját...

Okoskodás ide...

Tudatos Izé, meg Hókusz-Pókuszolás. meg "Választás" oda...

AZ CSAK ÚGY JÖN MAGÁTÓL... AKINEK ÉPPEN JÖNNIE KELL... AKINEK ÉS AMINEK MOST ÉPPEN ITT VAN AZ IDEJE...

Nem kell ezt annyira túl ragozni...

És ahogy a Szerelem és a "Pár-Választás" mindig is: TÚL VAN AZ ELMÉN...

Az VÉGTELEN és HATÁRTALAN...

Az Elme számára megfoghatatlan és felfoghatatlan Rejtély...

Ösztönösen, Tudat alatt a Szíveddel választasz...

És az csak úgy jön magától,, az csak úgy történik...

Ha "Választasz"... akkor azt már megette a fene... az már csak üzlet... sakk és matt (Önmagadnak)... egy Hazugság... és az már régen rossz... ;-)

Az már csak az Elméd hamis félrevezető tévútja...

Csizike ;-)

SZABÓ GABRIELLA képe
Választás
2009. augusztus 18. kedd, 9:12 | SZABÓ GABRIELLA   Előzmény

Van tapasztalatom ezen a téren, míg egy hagyományos társkereső irodában dolgoztam, bizony volt módom megismerni az emberek választásait.
Aki választott az egyedül maradt, mert az elme választott.
Mikor bevonzottak valakit, más szóval csak úgy jött magától, akkor azt elutasították mert nem felelt meg az elképzelésnek. Pedig az volt az aki az akkori önvalójuknak megfelelt. Ők nem voltak spirituálisak, de spirituális emberek sem mindig fogadják el bevonzásuk tárgyát.

Hogy mennyire működik ilyenkor a mágnes azt a saját példámon tapasztaltam meg leginkább.
Sanyitól megtanultam és alkalmaztam azt a technikát hogy, milyen most a bennem lévő férfi.
Nos ezt a gyakorlatot végeztem direkt azért, hogy megismerjem hol tartok most, milyen az aktuális bevonzásom.
Mondhatom mindig megjelent a tükör.

A legmeglepőbb az volt mikor egy régi szerelem jelent meg az életemben újra. Fogtam a szolár horoszkópunk és összehasonlítottam, mi a feladatunk abban az évben. Hát nagyon meglepődtem, mert mind kettőnk horoszkópjában négy azonos feladatot találtam. Ennyire nem véletlen, hogy mikor ki kerül az utunkba, persze ez nem csak párkapcsolatra igaz.

Lágy vagy Tökös?
2009. augusztus 18. kedd, 10:37 | Nagy Edit2   Előzmény

Gabinak szerintem tökéletesen igaza van!!!!!

Csak úgy, nem is igazán hittem benne, de kértem az "életet", hogy mutassa már meg, hogy hol tartok, milyen a bennem lévő férfi.

Hát megmutatta.

És kb. 1 héten belül, ahogy ez megfogalamazódott bennem.

És akármit is tennék, akármire is vágynék az egommal, ilyen, illetve olyan vagyok én, mint férfi. Szinte száz százalékig engem tükröz. Amik az Ő félelmei, téveszméi férfiként, azok bennem ugyanúgy ott vannak nőként a másik oldalról. Nem egyszer azt érzem, hogy amit kérdez, amit mond, mintha én kérdezném, én mondanám, mert ugyanúgy állnak bennem is ezek a dolgok.

Tehát, Gabinak igaza van, lehet válogatni, vágyni egóból, de abból nem lesz kapcsolat. Lehet bevonzani, azt meg lehet nem vállalni, mert igen kemény feladat, nagyon kemény szembesülés, a legfájdalmasabb, legkeményebb tanulni valók kerülnek a felszínre.
De óriási lehetőség!!!!!!

LÁGY vagy TÖKÖS?

Mindkettő legyen egyszerre!!!!

Ez olyan kérdés, mint:
enni vagy inni
kilélegezni vagy belélegezni
este vagy nappal.......

LEGYEN MEG MINDEN BENNE, ÉS BENNEM, ÉS AKKOR A TELJESSÉG, A TÖKÉLETESSÉG A MINDENSÉG EGYESÜL A MINDENSÉGGEL!

De addig még van néhány kilóméter megteendő út.:))))

Hát ennyi, Üdv.:
Mackó

Ha lehet
2009. augusztus 18. kedd, 11:06 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

azért én mégis inkább a tököst kérném. :):)

Hédi Hédi...
2009. augusztus 18. kedd, 11:58 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Tökös ezotérikus ? :-)

Most megpróbálom elképzelni :-))

Mi is az hogy "tökös" ? :-O

Érdekes képet látok :-)

Üdv: Almás

De édes!
2009. augusztus 18. kedd, 14:21 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Hi, Almás!

Ez tetszett! Tulajdonképpen én Editnek kicsit másra utaltam, de ez igy is jól jött ki.

Igen, bevallom a tökös nekem jobban esik mint a lágy.
Próbáld már leírni a képet amit látsz! Nagyon érdekelne!

Üdv!
Hédi

Lehet igazad van Hédi! És mind kettőt nem lehet kérni?:)) És meg
2009. augusztus 18. kedd, 21:00 | Nagy Edit2   Előzmény

Lehet igazad van Hédi! És mind kettőt nem lehet kérni?:)) És meg is kapni?!:))

Dehonnem
2009. augusztus 19. szerda, 10:08 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szerintem mindent lehet! Csak szeretnéd e?
Miért is szeretnénk lágyságot a partnertől? Hát szerintem, hogy gyengéd legyen, fülünkbe súgjon, nyakon csókoljon, kényeztessen (nem kivánt rész törlendő) stb. Na már most szerintem ezt lágy pasitól megkapni nem lehet. Aki igazán tökös - nem utánzat - az pedig gyárilag ilyen. Mert megengedheti magának, hogy ilyen legyen. Bizik magában és nem fél attól, hogy ha gyengéd akkor azzal kevesebb lesz mint a másik és nem is azért lágy, hogy azzal lenyúlja (energetiakilag) a másikat.
Csak a szinészkedést nehéz levakarni, ami sok szivet ríkat.......

De nézd, ha te szeretnéd akkor neked biztos 2 az 1-ben kell. Csak vigyázz le ne forrázd magad :):)

Puszi
Hédi

Úgy szeretném, ahogy írtad. Pont így értettem ahogy Te írod
2009. augusztus 19. szerda, 13:27 | Nagy Edit2   Előzmény

Úgy szeretném, ahogy írtad.

Pont így értettem ahogy Te írod Hédi, csak lehet,hogy nem jól fogalmaztam.
Az igaz, hogy egy csak lágy pasi nem tud tökös lenni, de arra a tökösre sem vágyom, aki nem tud, nem mer lágy lenni.

Nincs nem kívánt rész, úgyhogy nem törlök semmit:)))

2 in 1, a forrázásra meg vigyázok:))))

puszi

Néha örülök,hogy nem én vagyok Isten! :-) Ha most
2009. augusztus 23. vasárnap, 20:21 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Néha örülök,hogy nem én vagyok Isten! :-)
Ha most belegondolok,hogy Ő mindent megad nekünk,amit kérünk...és most ezt itt olvasgatom :-) mire elkészíti,amit küldene..addigra meggondoljuk ..és inkább mégse,mert talán a másik az jobb lenne..akkor kezdi azt készítgetni..de nekünk megint csak más kellene... :-)

:-) :-) :-)

Szép estét!
Heni

mindkettőt
2009. augusztus 19. szerda, 12:46 | csaesz   Előzmény

Hitem szerint ha a majdnem tökéletessel nem éred be, akkor megkapod az Univerzumtól a számodra legjobbat... ( Tesztelés alatt... :-) )

Oké, csak teszteld, aztán tájékoztass minket is !!!:))))
2009. augusztus 19. szerda, 13:28 | Nagy Edit2   Előzmény

Oké, csak teszteld, aztán tájékoztass minket is !!!:))))

Szöllősi Zoli képe
Hogyne lehetne
2009. augusztus 18. kedd, 22:26 | Szöllősi Zoli   Előzmény

nekem pedig a mákosra lenne szükségem... ;-)

Hmm...elgondolkozatató, hogy pont egy férfit érdekel ez a téma
2009. augusztus 21. péntek, 13:25 | Látogató

Hmm...elgondolkozatató, hogy pont egy férfit érdekel ez a téma ennyire. Talán, mert kivülről nagyobb az ember látószöge? Csak magam tapasztalatairól szólhatok: az ún. spirituális nő nem más nő, csak tudatosabb. Jobban tudatában van annak, hogy mi a fontos számára, mit hajlandó áldozni és mit vár el. Hiszen energiacsere minden, vagy nem? A férfiak nagy része maradt a "régiben": ők szeretnek vezetni, és a régi kor ún. "okos" női megalkudtak ezzel, látszólag elfogadták, de irányították a férfit más vezetékeken. A spirituális nő nem szereti a megalkuvást, tudja, mennyire fölösleges, még akkor is, ha amúgy belemegy a játszmákba. Sok nő nem hajlandó már alávetni magát a férfi uralmának, ami valljuk be legtöbbször csinos álca mögé van rejtve. Nem uralkodót, társat keres magának, és azt nagyon nehéz megtalálni. A társ azt jelenti, hogy együtt, még ha néha-néha külön is, de együtt haladni. Ha a másik féltékeny lesz, mert a nőben pozitiv változásokat tapasztal, ha fél, hogy többnek fogja gondolni ettől magát, a férfi minden eszközt bevet, hogy gátolja a változást. Vagy úgy, hogy kölcsönös pokollá változtatják az együttélést, vagy úgy, hogy egyszerűen faképnél hagyja a nőt. Nem tudom melyik a jobb. De egy tény: a tudatosabb nőhöz hasonló férfi dukál. És mivel (nagyon sajnos) belőlük kevés van, mert jobban bele vannak ragadva az első két csakrájuk világába, inkább egyedül él. Nem azért, mert többnek gondolja magát (bár ebbe a csapdába is sokan beleesnek), hanem mert belátja, másik embert erőszakkal nem lehet maga után húzni. Hagyni kell érni a maga ritmusában. Az felmerült-e Benned kedves Kérdező, hogy a nagy Felemelkedett Mesterek általában férfiak voltak? Igaz, ritkán éltek házasságban. Mert ahhoz, hogy megtaláld önmagad, csendre és magányra van szükséged. Buddha is elhagyta családját és szép feleségét. A "spirituális nők" pedig szinte mindig egyedül élő nők. Szerintem szeretik a magányukat. Ha tehette volna, Buddha felesége is ment volna szerintem a férjével, de ha a nőnek gyereke van, az elsődleges fontosságú, még saját megvilágosodásánál is fontosabb. Na és ott vannak a születésüktől fogva "spirituális nők", akik úgy születtek le, hogy bölcsen tudják intézni életüket. Na belőlük szerintem még kevesebb van, mint férfiből. Meggyőződésem, hogy elsősorban társadalmunk tökéletlensége van a háttérben, és mindyájunkat igyekszik a kívánt mintákra bevésni. Kevés ember marad meg, akinek tudata feleszmél, hogy is van ez az egész... Nem tudom pontosan neked megmondani, hogyan, és mikor és főleg miért indultam el ezen az úton. Elvesztettem régi társamat közben, az újabbakat is, és szinte magam is, amig visszataláltam magamhoz. Nehéz út volt, és nincs vége. Néha elgondolom, milyen volt amikor öntudatlanul éltem életem, a boldogság látszatában. Volt idő, hogy azt hittem, rosszul tettem, hogy tudatosodni akartam. De most innen visszanézve nem élném megint a régi életem. Ha egy spirituális nőt választanál társadul egy olyan úton indulsz el, ami sosem unalmas, de teljes egészében meg kell élni önmagad. Ezért nehezebb. Mert mindvégig kegyetlenül őszintének kell maradnod önmagadhoz is.

Elnézést,az előző hozzászólást névtelenül adta be, azt
2009. augusztus 21. péntek, 13:28 | V Beatrix (útkereső)   Előzmény

Elnézést,az előző hozzászólást névtelenül adta be, azt hittem, magától felhasználja a user nevet. Amit írtam vállalom, persze. (közben valamiért akármilyen nevet beirok, mindegyik foglalt, még ilyent !)

hermess képe
Még egy két mondat
2009. augusztus 21. péntek, 18:50 | hermess   Előzmény

(Kedves Beatrix, akkor csinál ilyet, ha nem vagy bejelentkezve és úgy próbálsz hozzászólni.)

Mióta nem jártam itt, látom, hogy a téma leegyszerűsödött tökösre és mákosra (vagy lágyra, ha ez ugyanazt jelenti, mint a mákos...:)

Az üzenet lényege az lett volna, hogy a felnőtt férfi és nő a torokcsakra szintjénél éri el azt a teljességet, amikor beintegrálja magába és használni tudja az ellenkező nemű energiákat, működik nála a megértés, a másság elfogadása és mások fejlődésének segítése (mert rájön, hogy a másik is önmaga egy része). Az ilyen férfi és nő nem rabja a saját polaritásának, nincs szerelemfüggősége, mert már nem egy Fél, hanem Egész. (Nem feleség, hanem egészség...:)

Ez nem jelenti azt, hogy nem tud szenvedélyesen szeretni és szerelmes lenni, csak tud róla, hogy ez egy ideiglenes állapot. A szerelem sajnos nincs az elmén túl, hanem bizony innen van, vagyis a mentális szint alatt, aki szerelmes, az elveszti a józanságát. Pláne, ha ez a szerelem csak alsó csakrás összetevőkkel rendelkezik, amiben vastagon benne van a birtoklás.

Csizike írta, hogy ami elmés választás, az csak üzlet és hazugság... Egyetértek, így van a torokcsakra szintjéig, mert addig semmi kapcsolat a felsőbb Énnel nincs, hiába nagyon ezoterikus valaki. Addig csak elméből, minták szerint okoskodik. (lásd a korábbi hozzászólásaimat)

Költői kérdés: de mennyivel kevésbé hazugság egy testközeli szerelmi gerjedelemből elkövetett választás, amikor se hall, se lát valaki, csak csomagolja magát, és arra vágyik/számít, hogy majd a másik mellett (a másiktól) mindig jól fogja magát érezni? S alig várja, hogy szerelmi vágya tárgyát ebből a célból mielőbb begyűrűzze? Két év múlva kijózanodva ott áll két ember (meg a gyerek), akinek a szerelem mögül előbújik az egója, és már nem férnek össze, mert nemhogy egymást, de önmagukat sem ismerik. Szerencsések és komoly munka lehet benne, akiknek innen sikerült ugyanabban a kapcsolatban továbbfejlődniük.

Nos, teljesen más az a tökös pasi, aki Egész állapotából megy vissza tökösnek lenni, szenvedélyesen polárisnak lenni, mert az ilyen képes érzelmi szinten is működni. A másik tökös, aki gyárilag szenvedélyes, de csak a köldökcsakrájából tökös - elég sokára lesz csak képes az érzelmi távolság feloldására, mert retteg a saját női énjétől, ezért tagadja az érzéseit. De Hédinek is igaza van: az a pasi, aki ott tart, hogy bevállalta a saját női énjének beintegrálását, és éppen "lágytojás" lesz belőle, az időlegesen nem képes nagyon tökös lenni. Senki ne éljen vissza ezzel, inkább értékeljék és segítség túl rajta a nőiségükkel!!! Mert ilyenkor hajlamos a nő áttolódni a férfias energiák használatába... (Mint írtam, egyes nők az ellenkező folyamatban már férfiakat is lekörözték, a pasik meg csak nézik, hogy mi történik, és azt sem tudják, hogy most fiúnak, vagy lánynak illene inkább lenni, mert mind a kettő baj...)

Lássunk hát tisztán, válasszunk szerelemből és tudatosan, de legfőképpen dolgozzunk önmagunkon és a meglévő kapcsolatunk építésén!

Szeretettel kívánok egész skálán mozgó, hétcsakrás pasikat a Hölgyeknek:
hermess

Érdekes
2009. augusztus 22. szombat, 16:22 | Nagy Edit2   Előzmény

Kedves Hermess!

Ez az írásod (is) nagyon ott van!!! (számomra legalábbis) Megerősítést kaptam Tőled a mostanában foglalkoztató kérdéseimre kapott válaszaimban, köszönöm.

Ilyet még nem csináltam, de visszakerestem a többi hozzászólásodat is, és szóról-szóra elolvastam.

Érdekes, hogy a napokban vettem elő Ken Wilber írásait, és most Te is Őt említed.:)

Üdvözlettel,

Csizike képe
Mivel általában a Férfiakat szokták érdekelni a Nők...
2009. augusztus 21. péntek, 23:49 | Csizike   Előzmény

Mivel általában a Férfiakat szokták érdekelni a Nők... ;-)

Csizike ;-)

naphold képe
Spirituális nő?
2009. augusztus 21. péntek, 20:10 | naphold

Szerintem CSAK nő van és férfi - tehát a nő keresi a férfit, a férfi keresi a nőt. Ha egy nő úgynevezett "sprirituális útra" tévedt, akkor talán kicsit könnyebben oldja meg a problémákat, és könnyebben lép tovább - ennyi. Mindenkinek "ki van jelölve", hogy milyen tipusú pár lép be az életébe - függetlenül attól, hogy milyen "segédeszközöket" használ az életfeladatának a megoldásához.
Eta

tudatos eszmélés
2009. augusztus 22. szombat, 14:32 | trix   Előzmény

Kedves Hermess, köszi, hogy szóltál a bejelentkezéssel.
Ami azt illeti, minden igaz, amit mondasz...de nézz körül. Őszintén, hány ilyen tudatos férfit látsz? Mert elhitetik velünk, és lehet valamilyen szinten igaz, minden meg van írva előre, bármit is teszek.
Eleinte én is hittem, ma már tudom, hogy nem teljesen igy van. De ehhez észre kell venni dolgokat tudatosan, ugye? Egyszerűbb valóban úgy élni, hogy mindent az Isteni gondviselésre kenek, mosom a kezeim. Na de akkor hol van a választási lehetőségem, hogy vállaljam a felelősséget mindazért, amit teszek, tettem. Nem Isten a hibás a hülyeségeimért, nem az a valaki, akinek hatalmat adtam felettem (főnök, guru, szülő, asztrológus stb), hanem én magam felelek magamért. Ugyan ki érti ezt meg? Most arról beszélek, hogy a megértés szintje még messze van a kritikus tömegtől, bár kétségkivül azt hiszem az utóbbi 2o évben robbant a tudatunk. Addig is marad az, hogy próbálja mindenki kihozni az életéből, amit tud, és próbál úgy megbirkózni a hiábavalóság érzésével, hogy ne őrüljön bele.
Köszi a gondolataidat, igazán elgondolkodtam rajtuk. Minden igaz, de hogyan tudja bárki is megállapitani, melyik szinten ragadt le? most nem arról beszélek, hogy gyakorlott meditálók ráéreznek, hanem az egyszerű, sima mezei emberről? Várva válaszod, minden jót

hermess képe
Hasonló örül a hasonlónak és szereti azt...
2009. augusztus 24. hétfő, 0:13 | hermess   Előzmény

Kedves Edit, köszönöm!

Minden, amit írtam, Wilber nyomán való, csak lefordítottam a csakra-elmélet fogalmaira. Jó szívvel ajánlom őt mindenkinek, aki kíváncsi magára. Tanítani kellene a felnőttképzésben legalább... De valahogy az önismereti tréningekből is hiányzik a személyiségfejlődés, csak a tipológiával foglalkoznak. Ebben a fene nagy demokráciában mindenki tagadja a hierarchiát, a bölcsességet nem tudják megkülönböztetni a tudástól. Elszállt ezoterikus körökben meg egyenesen felháborítónak tartják a kis egót elemezni, mielőbb ki akarják dobni.

Én Wilbernek köszönhetem, hogy megértettem a krízisem lényegét. Hogy túlságosan előreszaladtam a spirituális úton - de csak elméletben! A hiteles megélés még koránt sem tartott ott, ahol az elmém. Persze, hogy ütközött a külső a belsővel... Kicsit vissza kellett jönnöm bepótolni bizonyos átlépett leckéket. Gyanítom, hogy sokan vannak még hasonló helyzetben...

Kedves Beatrix!

Megint csak az előbb említett "pasira" tudnék utalni: minden egyes tudatszinthez rengeteg rá jellemző személyiségbeli sajátosságot sorol fel (még személyiségzavarokat is), amiből magára ismerhet az önismerettel foglalkozó. S ami még nagyszerűbb, hogy a spirituális szintekkel is foglalkozik, vagyis a személyiségen felüli régiókkal, magával a tudat fejlődésével.

A fel nem ébredett, át nem kattant ember szerintem nem igazán képes felfogni hol tart, de őt a szűk azonosulásainak ádáz védelmezésén kívül más nem nagyon érdekli. Szívcsakránál, ha sokszor találkozna vele - már talán hajlandó lenne elgondolkodni rajta, különösen, ha éppen rosszul mennek a dolgai. (Ezért lenne jó tanítani, mint általános etalont, amihez néha mindenki hozzámérheti önmagát. Gyermekkorban pl. teljesen elfogadott annak a követése, hogy a korához képes milyen fejlődést mutat valaki). Följebb aztán már nagyjából átláthatja mindenki, aki nem rest megismerkedni vele... De lehet, hogy ez csak utópia...:))

Vízió: Úgy történne az első randi, és ez általánosan elfogadott lenne, hogy mindenki önbevallás szerűen elmondaná a másiknak, szerinte ő hol tart az etalonhoz képest...:))

Üdvözlet Mindenkinek: Hermess

előreszaladás
2009. augusztus 24. hétfő, 14:22 | Nagy Edit2   Előzmény

Kedves Hermess!

Nagyon kevés emberrel találkoztam, aki azt vallja amit Te.
Rengeteg emberrel találkozok, akik nagyon "ezók meg spirkók", betéve tudják a témában idevágó, Magyarországon fellelhető irodalmat, csak éppen sz.r az életük, mindenhol problémájuk van stb.

"Régóta" érdeklődök a spiritualitás iránt, és nem értettem, hogy hiába minden tudás, Isten csak nem akar engem kihúzni a kátyúból.:)))
HÁt hogy is van ez akkor?:))) És találkoztam Sanyival, aki által megértettem, illetve van valami rálátásom, és tapasztalatom, hogy hogy is működnek az élet "nagy dolgai".

Én szeretem az egómat, tudom, hogy még sokáig szükségem lesz rá, hogy karöltve Vele tovább haladjak az utamon. És azt vettem észre, hogy ahogy szeretem Őt és elfogadom, néha már képes arra, egy-egy pici időre, hogy háttérbe szoruljon, visszavonuljon egy-egy pillanatra.:))

Ui: Az iskolába sajnos sok mindent nem tanítanak (még?), ami igazán előre vinné az életet, de szülőként pótolhatjuk ezt a hiányosságot.

Van egy fiú, aki iskolát szervezett, és a wilberi elvekre épül a képzés.:)

Üdvözlettel,

Teljesen igazad van, de
2009. augusztus 24. hétfő, 15:39 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Nagyon sok logkus és értelmes van abban amit irsz, kedves Hermess. Szerintem azonban ha az ilyen bemutatkozás szerint működne a világ, akkor kissé falanszter jellegű lenne.
Valljuk be, az is az életünk útjához tartozik, hogy máshol járó (szerinted más szintű) emberekkel koccanunk nap mint nap. Ugyan igy lehet párkapcsolatban is tanulni, gyarapodni egy más "létrafokon állótól".
Nekem egy kicsit úgy tűnik ez a csakra szintű találkozás mint valami lelki génsebészet. Kioperáljuk a problémás kapcsolatokat előre. De mint tudjuk a megoldani, feloldani valókból gyarapodunk és menekülni felesleges előlük. Tehát ha ezt el is tudjuk hagyni, majd más úton, más téren begyűjtjük ugyan ezt. Mondjuk a párkapcsolati hadszintérről eltereltük a munkahelyire, vagy gyerek kapcsolatra, stb. Szóval mint egy menekülési útvonal...
Jómagam pl. biztos hogy máshol tartó pasival voltam házas, mégis baromi sokat tanultam a kapcsolatból. De ha tőle nem, megtanultam volna másból.
Spiritualitásra visszatérve, nagyon bölcs Csaesznek az a megjegyzése, hogy a spirituális üzemmód nem egyenlő a tudatossággal. És szerintem ez nagyon lényeges. Spirituálisnak a maga módján mindenki az. (bár sokan tényleg eltévesztik a házszámot) Az viszont hogy mennyire tudatosodott az egy másik téma. De abban sem hiszek, hogy aki előrébb jár a tudatosodás ösvényén, az csak a párhuzamos ösvényről válasszon társat. Kissé unalmas is lenne tán...

Üdv!
Hédi

Greene képe
Már tanítják!
2009. augusztus 24. hétfő, 16:41 | Greene   Előzmény

Kedves Hermess!

Ken Wilber rendszerét már tanítják Budapesten. A világon a mi kicsiny, de annál nagyszerűbb országunk a második, ahol felnőttképzési rendszerben működik egy Integrál Akadémia. Legközelebb az USA-ban találsz egyetemi szinten ilyen képzést. www.integralakademia.hu vagy www.integralvilag.hu címeken további infókat találhat mindenki a témában.
Üdv.: Anikó.

hermess képe
Kezdünk összehangolódni...
2009. augusztus 25. kedd, 11:31 | hermess   Előzmény

Kedves Anikó, asszem tudok róla, ha a Gánti Bence féle akadémiára gondolsz. Köszönöm, hogy megemlítetted! Csak hát igen kevesen ismerik, de hál'Istennek már elérhető és választható. Tömegesen csak akkor működne hasznosan az integrálőpszi, ha kötelező tananyag lehetne valamilyen elementáris formában, mint pl. Newton törvényei, vagy a közgazdasági alapismeretek.

Nagyon tetszett Hédi hozzászólása... alá is írnám, ha lehetne!:) Nem állunk ellenponton, hiába használod a "de" szócskát oly gyakran...:) Igen, kizárólag a kapcsolatokban tudunk tapasztalni és fejlődni, tehát ne meneküljünk előlük. Én is vallom, hogy kinek mit kell megtanulnia - úgyis találkozik vele. Csakhogy az okos ember, aki nem rest utána járni, hogy miért ment szét az előző kapcsolata, mi nem működött benne, és meg is érti azt - a következő kapcsolatában már újabb feladatokkal foglalkozhat, míg aki csak öntudatlanul sodródik, az újra és újra megkapja ugyanazt a feladatot a következő kapcsolataiban is, hiába menekült el előle. Melyik pasi lesz elviselhetőbb a számotokra? Melyikkel lehet egyre felemelőbb élményeket együtt megélni és fejlődni? Nem beszélve arról, hogy mennyi stressz, érzelmi energia megy el a vége nélküli játszmázásra kreativitás helyett...

Abban a mértékben, amilyen tempóban a tudás hitelesen beépül az életünkbe - bölcsesség lesz belőle. Növekszik a szabadságfok, sorsunkat a saját kereteinket felismerve (szándékosan nem korlátot írtam, mert korlátnak csak a tudatlan ember éli meg) már inkább élni és élvezni tudjuk.

Az utolsó mondatoddal viszont vitába szállok: ha szerelemből, megkívánásból választunk párt az előbbiekről nem tudva, abból nem biztos, hogy lesz "közös fejlődés", ha fennáll a tudatszint különbség. Jobb esetben a kevésbé tudatost feljebb hozzuk - ha hagyja magát. Lehet, hogy ez a feladatunk. Viszont ha nem látja a problémák, játszmák valódi okát az ember a kapcsolatban - előbb utóbb menekülőre fogja (vagy mártírként szenved benne, de biztos, hogy nem fejlődik), mert feladatot vállalni csak tudatosan lehet.

Olvasom a társkeresőkön a naivabbnál naivabb női kívánságokat: legyen ilyen, legyen olyan, lehetőleg ilyen is meg olyan is, örök boldogság, szerelem nélkül nem lehet élni, kéz a kézben együtt holtomiglan, stb. Mákonyt keresnek... Önmagukról meg derengésük sincs. A mai világban a tömeges hülyítés a célja a mindenkori hatalomnak, senkinek nem érdeke tudatos, magasan integrált személyiségek felnevelése, hiszen azokat sokkal nehezebb statisztikába foglalni és megvezetni. Ezért önmagunkat is szívesen hülyítjük. Megszokásból.

Ha azon a randin nem csak az addig elért sikereinket, vagyonunkat csillogtatnánk meg a kiszemelt partner előtt, hanem az általános kultúra része lenne, hogy felmérjük a kompatibilitásunkat, a kölcsönös fejlődési lehetőségeket a kapcsolatban - akkor a gyerekeink minőségileg más fészekben nőhetnének fel. Legalább negyvenhez közelítve már illene így választani, amikor a szingliséget, meg a lovagmeséket már kinőtte az ember lánya. (A pasik hirdetéseit nem ismerem, erről szívesen olvasnék valami kommentárt tőletek...:)

Szóval nem akarlak meggyőzni... az előző előtti bekezdés nem rólad szólt, nem ismerhetem a való helyzetedet. Ha neked így jó, hogy nem fontos az egyenlő szint, ebben látod a fejlődési lehetőséged - akkor ehhez senkinek semmi köze, ez a Te választásod, s nálad így működik jól. Őszintén kívánok sok örömöt hozzá!

Kedves Edit, Te egy általános integrál iskolát említesz? Akkor ez egy örömhír, ha már ilyen is van!

A nagyon ezók, akik puffogtatják a spirituális közhelyeket, de nem tudják megvalósítani azokat, nem hiteles az életvitelük - szerintem semmiben sem különböznek a vallásos emberektől, akik vasárnaponként eljárnak a templomba, ott egy órára jó emberek lesznek, aztán mikor hazamennek, ugyanott folytatják a játszmáikat, önzésüket, ahol abbahagyták. Erről nincs mit beszélni.

Kicsit más az a fajta előreszaladás, amikor sok mindent megért az ember az Univerzum törvényeiből, működéséből (pláne, meg ha jószándékkal tovább is próbálja adni a felismeréseit), a megélési tapasztalatai viszont elmaradnak a tudásától. Azonnal megjönnek a "lehetőségek" a kipróbálásra, hogy megmutathassa, na fiacskám, hogy is működik ez? Sőt, utolérhetnek a karmikus hatások is, mert már rendelkezünk a tudással, hogy megbirkózzunk velük... A legnagyobb spirituális csapda, hogy azt hiszem, majd egy csomó ezós technikával mennyivel könnyebb lesz az életem, és ezért rohanok tanfolyamról tanfolyamra, meg hétvégi megvilágosodásra. Ez aztán jól felfújja a kis egónkat, ahelyett, hogy oldani próbálnánk a fontosságát. Nem beszélve arról, hogy az összes begyűjtött és ki nem takarított pszichés sérülés is felerősödik, felúszik a valódi spirituális szakaszba lépés előtt...

Én önszorgalomból ezzel az átmeneti szakasszal foglalkozom, próbálom összehozni a pszichológiát az ezotériával. És történetesen az előző bekezdésben leírt módon alkalmam nyílt kipróbálni, hogyan lehet egy párkapcsolatot megtartani. Hát, nem jött össze... kapcsolatot csak ketten együtt lehet megtartani. Azóta vagyok ilyen okos, és ha néha túlságba viszem, nyugodtan szóljatok rám...:) Egyébként meg kukkantsatok be valamelyik előadásomra.

Végül egy tanmese: Történt, hogy egy gazdag arab herceg egész életében az igazi, az ideális feleségnek való társat kereste szerte az egész világban... Gyermekkori barátja távolról figyelemmel követte a vándorlásait... mígnem idősebb korukban újra közelebb kerültek egymáshoz.
- Te mondd, megtaláltad végül is az Igazi Társad? Megnősültél? - kérdezte egyszer a hercegtől.
- Igen, megtaláltam, amikor 30 éves voltam...
- És hol van? Miért nem vagytok együtt?
- Tudod, az úgy volt, hogy történetesen éppen akkor ő is az igazi társát kereste...

Ne menjünk el mellette!

Üdv: hermess

UI: Guruljatok vissza a blog elejére, aki nem vette volna észre, az 1-2. oldalon másik érdekes vita van már éppen a hevében...

De
2009. augusztus 27. csütörtök, 9:45 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Igazad van sokat használom, igaz én valahogy ezt nem ellentmondás jelzésére tettem, hanem mint valami nyomatékositót. Hát, nem csak hogy szaga nincs az internetes kommunikációnak, hanem mimikája se :)
Szerintem mnden kapcsolatból tanulunk, ha mást nem akkor egy nagyon felemás során kiderül, hogy melyik árkot nem kell már még egyszer átugrani. Ha tiszta szerelemből választasz akkor az lehet egy komoly valós iskola, ha azonban vágyból, akkor nagy valószinűséggel az lesz pont a nem-szintbéli találkozás, hiszen sokszor pont a vágy ami elveszi a fókuszt :)
A kevésbé tudatost felhozi, igen lehet hogy ez meg pont a másik feladata. Sőt az is lehet, hogy el is hagy és átugrik téged....
Az hogy a randin ki mit mond el a te választásod, Ha nem akarsz értékekről, üveggyöngyökről mellébeszélni, térj a tárgyra! Mit veszíthetsz vele? Ki mondja, hogy be kell tartani a "társadalmi normákat" és a kedves papa vagyonát kell először felmérni? Senki. Én a jelenlegi páromat igy ismertem meg, sőt tán pont ezért.
Szerencsére se a pasik, se a csajok hirdetéseit nem ismerem és azt sem gondolom, hogy meg akarsz győzi. Mi itt beszélgetünk és ettől is fejlődünk. :)
A blog eleji "csatározás" nekem már nagyon magas, az a csakrám még más létrafokon áll :)

Üdv!
Hédi

heidi képe
Spirituális nőnek tudatos játék a párválasztás.............
2009. augusztus 28. péntek, 21:23 | heidi

Én is természetesen egy spirituális nő vagyok...................és egy nagyon tudatos és izgalmas játéknak tartom a spirituális párválasztást...mert ha a nő így gondolkozik, egészen más a hozzáállása egy pasihoz, egy kapcsolathoz! Nincsenek elvárásai, csak figyel, érzékel, és követi az érzékelései által mutatott utat a pasihoz.Teljesen másképp éli meg az egészet, mint az átlag emberek! És mindennek a titka a tudatosság!!Először is, ha már így látjuk a világot, rájövünk, hogy egy nagy játszótér az egész, és elkezdünk együtt játszani a többiekkel.....és figyel, és élvezi a játékokat, ha jó, akkor örül, ha nehéz, akkor keresi az okot, és a megoldást.............És ha mindkét ember így áll egymáshoz??????????????? Az maga a csoda!Ha kap valamilyen kritikát a pasitól, nem megsértődik, hanem figyel, és gondolkozik, miért van mindez. Én mindenképpen csakis spirituális pasival tudom elképzelni a kapcsolatomat, bár biztos sokat lehet tanulni egy nem ilyen gondolkodású embertől is....de miért fárasszam magamat, ha nem muszály? És a szex....ilyen emberek között a szex minősége is teljesen más, egészen másra figyel az ember közben, sokkal teljesebb az egész energetikailg is!
Persze, az, hogy valaki spirituálisnak vallja magát, vagy beszél róla, még nem jelent semmit..........eszerint élni kell.......nem elég beszélni róla.
Mindenkinek nagyon jó játszadozást itt a Föld nevű játszótéren!

hermess képe
Bravó!
2009. augusztus 28. péntek, 22:49 | hermess   Előzmény

Kiérzek némi tapasztalatot a soraidból, kedves Heidi! :)))

Én meg jó Játszótársat kívánok hozzá Mindenkinek! (csak lehetőleg ne legyen játszmázás a vége...:)))

Tantrikus üdvözletem: hermess

A játék
2009. augusztus 29. szombat, 14:10 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Köszi, Péter a témát. Nagyon izgalmas volt végigolvasni. Mint minden más ez is tudatfüggő. Aki a karmikus körbe született, annak is van választása és van energetikai sorvezetője is, hát aszerint választ. Hogy ki mennyire spirituális vagy tudatos? Minden mérce a mércét méri, semmi mást, az csak vágy, hogy a mérni szándékozott paramétert mérjük vele. Ha elhisszük, hogy a mérce és a paraméter között a leírt kapcsolat van, akkor elhisszük, amit a mérce mutat. Mérce van számos.

Nagyon érdekes, hogy az önmagukat tudatosnak definiálók az alapján ismernek egymásra, hogy a földi világot játéknak tekintik-e? Annál tudatosabb minél inkább játéknak tekinti. Aki szereti a véres játékot, az élvezi. Jó játékot! Ők azt hiszik, hogy illúzióvilágot teremtünk és az nem más, mint játék. Ez az ő illúziójuk. A valóságot teremtjük és ennek a súlyától egy illúzióval menekülnek el. Tudatosság. Na, ja. Ez persze azt jelenti, hogy örömmel és játékosan kell élni, a konfliktok esetén pedig oda kell kapni a fejünk mellett a tudatosságunkat is és kellő humorral kezelni a bénázásokat, főleg a sajátot.

Illuzió, teremtés...
2009. augusztus 30. vasárnap, 7:42 | kavics (útkereső)   Előzmény

Ha már a teremtésnél tartunk, a valóság teremtésénél, talán tudna nekem valaki pár sort írni a "Küszöb Őrzőjéről", a teljes elszámolásról. Köszönettel.