Miért fontos a házasság? | Önmegvalósítás.hu

Miért fontos a házasság?

Miért fontos a házasság? És mire jó? És miért van az, hogy a nők egy (jelentős???) része házasságon belül hajlandó gyereket vállalni?


Beküldte: | 2010. nov. 17. szerda - 20:32

Hozzászólások

52 hozzászólás
Szeretetből:) Nehéz elhinni,mi? Szeretné ,ha rájönne valamire
2010. november 19. péntek, 12:43 | Éva.   Előzmény

Szeretetből:)

Nehéz elhinni,mi?
Szeretné ,ha rájönne valamire Peti.És hozzá ez az út.Rugdosni kell. Szeretetből :)

Én tudtam, hogy szeretetből csinálja, csak előbbi hsz-ban, ahol
2010. november 19. péntek, 12:59 | KatiPotter   Előzmény

Én tudtam, hogy szeretetből csinálja, csak előbbi hsz-ban, ahol én is felvetettem e kérdést, gondoltam szeretetből én is "dobok neki egy labdát", hogy lássa milyen is ez, mikor neki dobják. :)

u.erika képe
hogy lássa milyen is ez, mikor neki dobják. :)
2010. november 19. péntek, 14:09 | u.erika   Előzmény

Aranyos! :)

Petivel már nem most kezdtük el a labdázást.
Kívülállóként lehet hogy durva meccsnek tünik,ezért szoktunk inkább privátban beszélgetni.

Talán szigoruan csak a privát beszélgetésre kellene szorítkoznom így elkerülhetem a félreértést.
Mindenkitöl bocsi.

Erika szeretettel!

Ilyen félreértésekbe többször bonyolódtam már én is, szóval
2010. november 19. péntek, 14:16 | KatiPotter   Előzmény

Ilyen félreértésekbe többször bonyolódtam már én is, szóval értem. :) Bár azt mondom, tudtam, hogy szeretetből megy, azt nem értettem félre. :)

Éva
2010. november 19. péntek, 13:28 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

"Nehéz elhinni,mi?
Szeretné ,ha rájönne valamire Peti.És hozzá ez az út.Rugdosni kell. Szeretetből :)"

Bocsánat. Igazad van.
Én nem ebben a szeretetben hiszek.
A kéz és a szó melegében itt...

Szeretet csak egy van,a megnyilvánulási formái különbözőek. Az
2010. november 19. péntek, 13:51 | Éva.   Előzmény

Szeretet csak egy van,a megnyilvánulási formái különbözőek.

Az emberek nem egyformák.Ha eredményesen akarsz valakinek segíteni,tudni kell milyen ember,és hogy milyen módszerek a célravezetőek nála.
Lehet egy ilyen ,,rugdosásnál'' is motiváció a szeretet,ha egyszer az a fajta szeretet ,amit Te képviselsz,az nem vált be. Merthogy ebben az esetben történetesen erről van szó.
Csak azért ,,beszéltem'' bele ebbe a dologba,mert kivételesen tudom miről van szó.
Arról meg nem is beszélve,hogy mit köszönhetek én Erika ,,stílusának'',amivel anno sírba vitt és sikerült neki úgy kihozni a sodromból ,hogy egy ideig nem is írtam az oldalon.
Viszont lassan de biztosan sok mindenre rájöttem,és úgy látszik nekem is ez kellett.
Arra pedig rá kellett jönnöm,hogy mennyire szeretetből csinálta,mert azóta jó barátnők lettünk,és ez nem is kérdés,így hogy már ismerem is őt.

Egyébként most eszembe jutottak a keleti tanításokban az anekdoták,amikor a Mester nem kíméli -látszólag- a tanítványt,hogy eredményes legyen a tanítás.
Arról akkor mit mondjak?Hogy lehet ez mester? Milyen kegyetlen?Juj?
Pedig Ő aztán igazán szeretetből teszi... Elhiszed?:)

Igen.
2010. november 19. péntek, 14:01 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Elhiszem Éva.
De hogy ezt megtehessük, előbb váljunk Tiszta Mesterekké.

Ezzel viszont már nem értek így egyet. Szerintem mindannyian
2010. november 19. péntek, 14:12 | KatiPotter   Előzmény

Ezzel viszont már nem értek így egyet. Szerintem mindannyian lehetünk tanítványok és mesterek egyszerre, mikor hogy. Elképzelhető, hogy Petinek tényleg hasznosak lesznek Erika írásai.
Viszont szerintem azzal vigyázni kell, hogy ha érezzük, hogy a másik nem kér a tanácsokból, akkor azt vegyük észre. Hogy tiszteletben tartsuk a másik önállóságát. Mert olyan okosak nem lehetünk azért, hogy biztosra vegyük, mi a másik gondja, mi nem valójában vagy hogy neki épp mi segítene. Nekem ez az ideális tanácsadás, származzon az bárkitől. Bár Erikában én nem érzek erőszakot, erőltetést, szóval most nem róla beszélek.
Tiszta Mester? Ki az? Az szerintem szubjektív dolog. Kinek miben van tudása, tapasztalata... Valamilyen téren mindenki hordoz bölcsességet, kinek mi az erőssége. Olyan szerintem nincs, hogy csak ennek vagy annak van joga tanácsot adni...

Ok. Ezzel,meg én értek egyet. /Névtelen/ Egyébként semmiféle
2010. november 19. péntek, 15:13 | Éva.   Előzmény

Ok. Ezzel,meg én értek egyet. /Névtelen/

Egyébként semmiféle párhuzamot,hasonlítgatást nem akartam tenni:)

Házasság
2010. november 19. péntek, 9:00 | Karmatörlő (útkereső)

A házasság nem pusztán két ember elhatározása, hogy innentől untomiglan-untodiglan és jogi aktus.
Van pár dolog, amiről napjainkban már szokás megfeledkezni a házasság kapcsán, de a családfelállításos sztorik ezt a relációt ismét felszínre hozzák.

A házasság két családot egyesít, régebben ezért is kellett a szülők hozzájárulása a házassághoz. Ezért kell az anyósát anyukának, apósát apukának szólítani a házasfeleknek. Amerikában még ma is miszter és miszisz Péter Szabox lennétek házasság után. Az egyesítés a házasfeleknél azt jelenti, hogy a feleség identitása megszűnik, egy pár jön létre, az a férfi, csak van egy női tagja is. Szabályosan a férfi berkein belülre kerül a nő, de ez nem normális, ezért is vannak erősen változóban a házassággal kapcsolatos attitüdök.

A házasság energetikai és morfogenetikai vonalon is meglehetősen fontos, bár nem maga a ceremónia, hanem a kötés, ami létrejön. A házasság nem csak a fizikai családokat egyesíti, hanem a morfogenetikus mezőt is. Még akkor is, ha nincs utód. Mivel közvetlenül be lehet lépni a morfogenetikus mezőbe, ennek energetikai hatását és fontosságát meglehetősen pontosan fel lehet tárni. A saját családomban ezt megtehettem és meg is tettem. Ebből számomra világos lett, hogy nem csak a fizikai leszármazási vonal egyesül, hanem a szellemi leszármazási vonalak is.

De nem kell házasság ahhoz, hogy a morfogenetikus mezőben az odatartozás joga létrejöjjön, ezért is ritkulhat komolyabb következmények nélkül a házasságkötés. Az, hogy milyen esetekben kell odatartozónak tekinteni valakit, arról a családfelállítás irodalma pontosan tájékoztat.

Sejtem miért izgat a kérdés, pedig csak önmagad elfogadásával van gondod. Jó lenne, ha sikerülne önmagad felé fordulni, ahogy már többen is javasolták. Igen, elég nehéz elfogadni vaskos tévedéseinket, így megértem, hogy elbizonytalanodtál józan itélőképességedben is, de ideje nekikezdened visszanyerni önmagad. Van segítséged, fogadd el.

Ami a gyerekvállalást illeti, a 2009-es KSH statisztika szerint a Magyarországon született gyerekek 40,3%-a házasságon kívül született. Vagyis annak a valószínűsége, hogy olyan nővel találkozz, aki csak házasságon belül hajlandó szülni majdnem ugyanannyi, mint, aki azon kívül hajlandó szülni.

Annyira nyilvánvalóan pótcselekvésekbe és álproblémákba menekülsz...

:)

u.erika képe
Annyira nyilvánvalóan pótcselekvésekbe és álproblémákba
2010. november 19. péntek, 9:26 | u.erika   Előzmény

Annyira nyilvánvalóan pótcselekvésekbe és álproblémákba menekülsz...

Telitalálat Karmartörlö!

Terel a kicsike! ;)
Ez a házasságos para nekem is hamisan cseng.....

Peti jobbat is kitalálhattál volna.
Ez túl egyszerüre sikeredett.
Ennyire lebecsülsz minket? ;)

Üdv!Erika

Erika, Karmatörlő, nem értem, olyan van, hogy valóban nem ez a
2010. november 19. péntek, 12:04 | KatiPotter   Előzmény

Erika, Karmatörlő, nem értem, olyan van, hogy valóban nem ez a valós problémája valakinek, de attól még miért ne foglalkozhatna ezzel is? Szerintem azért csak valami oka, hogy érdekli a téma, és miért ne érdekelhetné?
Erika, ne haragudj, most én is kicsit csipkelődő leszek, de tényleg szeretettel. :) De itt a tükör:
Neked ez mennyire pótcselekvés, hogy szeretsz csipkelődni itt nagyon sok emberrel (nem mondom, hogy akkora baj lenne, mert én ezekből nem érzek rosszindulatot, sőt, jóindulatot), csak visszadobtam a ladbát. :) Te mi helyett vagy miért szereted az ilyen "labdázós" beszélgetéseket? :):):) Na?:):):)

hermess képe
H: Ebből az következik
2010. november 19. péntek, 9:57 | hermess   Előzmény

... hogy minden ilyen komoly lépés előtt illene elmenni hellingerezni? Megnézni a családi erővonalakat, kompatibilitásokat?

Nyilván ez felülírná azt a bölcsességet, hogy minden kapcsolatban fejlődsz, úgy ahogyan kikapod. Mert ha megvan a lehetőséged és tudomásod róla, hogy megnézhesd és kiválaszd, melyikben fejlődhetsz a legjobban, akkor meg is kell tenni azt. Ha ott tartasz, hogy észlelni vagy képes az elméd működését és következményeit, akkor adott az irányítás lehetősége is. Egyre inkább sorsa alakítójává válik az ember fia meg a lánya.

Nem vezetne ez oda, hogy a könnyebb feladatokat választanánk? Egyáltalán, van-e ilyen prevenciós lehetőség a Hellingerben, kitaláltak már ilyen jellegű alkalmazást? Ildikó?

Izgalmas kérdések! (Hagyjuk már Pétert békén, ő kiveszi ebből azt, amire szüksége van)

Sajátos értelmezés, Hermess
2010. november 19. péntek, 14:21 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Szerintem az következik ebből, hogy minden komoly lépés előtt alaposan szerelmesnek kell lenni.
Mert az elég jó alap arra, hogy legnagyobb baromságokat is el lehessen símítani.
Nézd meg hová vezetett a sok, jól megtervezett pedigrés házasság! Háborúságokhoz, kitagadáshoz, elűzetéshez, sok félrelépéshez, stb.
Szerintem a legjobb az alapos szerelmesség, és jöjjön, aminek jönnie kell!

:)

hermess képe
H:át, ez megy mindenkinek...
2010. november 19. péntek, 14:43 | hermess   Előzmény

... gond nélkül. Még azt is elhiszem, hogy amilyen sorsot, kapcsolatot a Teremtő elébem hozott, annál jobb a számomra nem történhet, agyalással nem találhatok ki.

De, gondolatkísérletként, milyen felemelő lenne, ha a saját megkülönböztető képességem birtokában tudatosan felismerném és választanám ezt a legoptimálisabb verziót? És így lehetnék szerelemes, hogy azt kivártam?

Egyébként meg valszeg igazad van, csak kíváncsi voltam Ildikó mit mond erre...:DD

Optimum
2010. november 19. péntek, 15:27 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Akkor én most szerelmes vagyok Aphroditébe, olyan gyönyörű. Ő az optimális.
A franc, az az álnok némber.
Ö, öööö, hm, akkor legyen Pallasz Athéné, jaj, ő olyan bölcs, nem fog átverni és rámuszítani a fél udvart.
Mindig mással foglalkozik. Ki fog velem foglalkozni?
Hérát meghúznám, de biztos kiderülne, Zeusznak meg, hát a villámai...

Legyen Mariska, jól főz és nincs el a sok magasztos, pátoszos akármivel, Apollón sem izgatja, nem kell lantozni és versekkel rajonganom érte, nagyokat szexelünk és megyünk a nirvánába, elvégre a szexen keresztül mindig nyitva a mennyek kapuja, Erószt meg akármikor lenyom az ágyban.

:)

Kirsikka képe
untomiglan-untodiglan
2010. november 19. péntek, 11:43 | Kirsikka   Előzmény

:DDD ezen jót röhögtem!

a családegyesítés része eszembe se jutott volna magamtól...

untomiglan-untodiglan
2010. november 19. péntek, 14:39 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Bevallom plágium egy régi kabaréból, talán Hofitól...

Kavics22 képe
Azért ebben egy-két hasznos tanács benne van. Mielőtt még
2010. december 12. vasárnap, 8:44 | Kavics22

Azért ebben egy-két hasznos tanács benne van. Mielőtt még házasságra adnád a fejed. :)

"Márpedig kijelentettük és leszögeztük, hogy mi úgy döntünk, a házasság legyen azon szeretet legmagasztosabb tapasztalatának legnagyszerűbb kifejezése, amelyre ember képes. Pontosan ezt mondtuk. "A házasság legyen azon szeretet legmagasztosabb tapasztalatának legnagyszerűbb kifejezése, amelyre az ember képes." Aztán nekiláttunk felépíteni a házasság intézményét és a házasság tapasztalatát, ami pontosan a kinyilvánított szándék ellenkezőjét hozta létre - gyakorlatilag azon szeretet legsilányabb tapasztalatát, amelyikre az ember képes. Azét a szeretetét, amelyik nem felszabadít, hanem birtokba vesz. Azét a szeretetét, amelyik korlátoz, ahelyett hogy gyarapítana. Azét a szeretetét, amelyik kisajátít, nem pedig odaadja magát. Azét a szeretetét, amelyik gyakorlatilag mindent elkorcsosít maga körül, noha a természete és a kijelentésünk értelmében mindent nagyszerűbbé kellene varázsolnia.

A házasság olyan tapasztalatát teremtettük meg, aminek túlontúl sok esetben semmi köze a szeretethez. Megteremtettünk egy tokot, egy héjat, valamiféle burkolatot. Ezzé akartuk tenni a házasságot. Azt akartuk, hogy legyen afféle burok, ami mindent megtart pontosan ott, ahol abban a pillanatban állt, amikor azt mondtad, hogy szeretlek, és tartson meg mindenkit pontosan ott, ahol abban az első pillanatban volt. Csakhogy az emberek és az események továbbhaladnak. Megváltoznak. Az élet maga a változás. És így a házasság ellene szegül az élet folyamatának, mert roppant kicsiny mozgásteret kínál, legalábbis abban a formájában, ahogyan sok társadalom, vallás és családi hagyomány felépítette.

Ezek a társadalmak, vallások és családok jórészt afféle minibörtönként alkalmazzák a házasságot, egyfajta szerződéses megegyezésnek, ami valahogy így szól: "Minden úgy legyen, most és mindörökké, ahogyan éppen ebben a pillanatban van. Te nem fogsz szeretni senki mást és rajtam kívül bizonyosan nem fogsz szerelmet mutatni senki más iránt. Nem fogsz menni sehová, csak ahová én megyek. Nagyon kevés olyasmit fogsz tenni, amit nem én teszek veled, és ettől a naptól kezdve legyen az életed, legalábbis bizonyos fokig, korlátok közé szorított." Így aztán az, aminek határtalanná és felszabadulttá kellene tennie az ember szellemét, pontosan ez ellen munkálkodik, korlátozza az embereket, megláncolja a lelküket és ketrecbe zárja a szellemüket.

Ez a házasság mérhetetlen iróniája abban a formájában, amilyennek megteremtettük. Kimondjuk a sorsfordító "igen"-t, és attól a pillanattól kénytelenek vagyunk megtagadni magunktól mindazokat a dolgokat, amiket igazán szeretünk csinálni az életben. Ezt kétségkívül kevesen ismerik be a szerelem első hevületében és a házasságkötés utáni első pillanatokban. De három, öt vagy hét évvel később eljutnak erre a felismerésre, amikor hirtelen rádöbbennek, hogy a házasság intézménye révén nem gyarapodott, hanem ellenkezőleg, az önkifejezésük elsekélyesedett a világban.

Ez az ítélet természetesen nem vonatkozik valamennyi házasságra. De éppen elég soknak az esetében igaz. Bátran kimondhatjuk, hogy a döntő többségükben igaz. És ezért ilyen magas a válási arány, mert az emberek nem annyira egymásba fáradnak bele, mint inkább a házasság által rájuk kényszerített megkötésekbe és a korlátozásokba. (Nem elgondolkoztató, hogy már az első pillanatban a házasság kötelékeit emlegetjük?!) Az ember lelke tévedhetetlenül felismeri a pillanatot, amikor felkérik, hogy vonuljon vissza.

Másfelől viszont a szeretet teljes egészében a szabadságról szól. A szeretet meghatározása maga a szabadság. A szeretet szabad, nem ismer korlátot, megkötést és semmiféle feltételt. Szerintem tehát azt követtük el, hogy egy velejéig mesterséges létesítményt húztunk valami olyasmi köré, ami a legkevésbé sem mesterséges. A szeretet az emberi tapasztalás leghitelesebb élménye. Ám ezen bámulatos hitelesség közepette is létrehoztuk a mesterséges megkötéseket. És ez teszi olyan nehézzé az emberek számára, hogy megmaradjanak a szeretetben.

Aztán ne feledkezzünk meg még egy fontos tényezőről, ami az Új Házasságot jellemzi: "Elismerem, hogy te, te magad is változni fogsz. Változni fognak az elképzeléseid, változni fog az ízlésed, változni fognak a vágyaid. Jó, ha változik a tudásod arról, aki vagy, mert ha nem változna, akkor merev személyiséggé válsz az évek során, annál pedig semmi nem kevésbé tetszetős számomra. Ezennel felismerem és elismerem, hogy benned is változásokat fog létrehozni a fejlődés folyamata."

/D.N.Walsch: A kapcsolatokról /

Ez az idézet számomra élet-ellenes. A házasság szentség, ami
2010. december 13. hétfő, 11:13 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Ez az idézet számomra élet-ellenes.
A házasság szentség, ami akkor ontja áldásait, amikor mindketten képessé válunk az elvárás nélküli szeretetre. Amikor házasságot kötünk, ezt tanulni indulunk e szent felvállalással. A tanulás végén vár a Szabadság. Párban.

Kavics22 képe
Na igen. Ez a hollywoodi álom. Ki ne akarná ezt megélni és egész
2010. december 13. hétfő, 14:11 | Kavics22   Előzmény

Na igen. Ez a hollywoodi álom. Ki ne akarná ezt megélni és egész életét ennek szentelni ?! Csakhogy az esetek többségében más a valóság. A házasság "kétemberes" feladat, ez az a terület, ahol egyedül nem megy.

Nagyon szép dolog a szent felvállalás, az elvárás nélküli szeretet, de ha ezek nem viszonossági alapon működnek, márpedig mint ahogy az élet is mutatja, a házasságok zöménél nem így működik, akkor oda a rózsaszín illúzió.

Az már régen rossz, ha csak a tanulás végén vár a Szabadság.

Kívánom Kedves Névtelen, hogy Neked sikerüljön !

Mindaddig "élet-ellenes" lesz, ameddig nem hullik le a szemedről
2010. december 13. hétfő, 14:39 | Egy másik névtelen (útkereső)   Előzmény

Mindaddig "élet-ellenes" lesz, ameddig nem hullik le a szemedről a fátyol. :P
Egyetértek Kaviccsal, a házasság "kétemberes". Amikor már képessé válsz valakit elvárások nélkül szeretni, akkor már birtokolni sem akarod bármilyen "szent köntösbe" burkolva, akkor már szabadon tudod engedni, és nem a "házasság szentsége" miatt marad veled, hanem azért, mert elfogad és úgy szeret, ahogy vagy és ez a jó neki és mindkettőtöknek. De ez csak oda-vissza lehet áldásos. Amikor csak az eggyik fél érez így, hát akkor/ott nincs se áldás, se szabadság.