Papaji-tól kérdezik: Mi a szabadság? | Önmegvalósítás.hu

Papaji-tól kérdezik: Mi a szabadság?

Hozzászólások

92 hozzászólás
HajduM képe
Nincs ennek értelme. Az egó, az elme, a testet éltetik. Ha nincs
2011. május 08. vasárnap, 21:21 | HajduM   Előzmény

Nincs ennek értelme. Az egó, az elme, a testet éltetik. Ha nincs egó, nincs szükség tovább a testre.
Mindenképpen halállal jár. Egy egó és elme nélküli test? Mintha egy kóma központban lennénk? Gépekkel fenntartani a test életét? Vagy mit értesz ez alatt?
Teljesen értelmetlennek látom...

És a beszéd nyitásodat is...

Mond, hogy én így gondolom, vagy úgy látom. Nem hiszem hogy tévesebb lennék a test világában, mint bárki más :))
Ezt viszont tapasztalatból tudom is...
Ráadásul ha valaki ennyire okos, akkor nem hibázhat... Nagy felelősség ilyen egyértelműen kijelenteni valakiről, hogy az téved.
Mert akkor te nyilván az igazság letéteményese vagy, de hát egy ilyen kezdő mondattal nem hinném...

a3140a képe
Na ez az ego. :) Azért mielőtt 10 másodperc alatt válaszolsz egy
2011. május 08. vasárnap, 21:24 | a3140a   Előzmény

Na ez az ego. :)
Azért mielőtt 10 másodperc alatt válaszolsz egy bejegyzésre, gondold át, mit is akart közölni vele az illető. :D

HajduM képe
A lényegre válaszolj, ne az én egómat vizsgálgasd. Van neked
2011. május 08. vasárnap, 21:30 | HajduM   Előzmény

A lényegre válaszolj, ne az én egómat vizsgálgasd. Van neked sajátod, azzal is van dolgot szerintem éppen elég :)))

a3140a képe
Az avatár, amit feltettél: "na gyere csak! megkapod a magadét!"
2011. május 08. vasárnap, 21:39 | a3140a   Előzmény

Az avatár, amit feltettél: "na gyere csak! megkapod a magadét!" :D
Megint tévedsz.
Nekem már nincs egóm.
És valahogy nem is hiányzik. :)

HajduM képe
:)))Jó hát vicces kedvedben vagy, egy fényképből ítélsz,
2011. május 08. vasárnap, 21:43 | HajduM   Előzmény

:)))
Jó hát vicces kedvedben vagy, egy fényképből ítélsz, érzelmeket kötsz hozzám, bírálod a mondandómat rám vetítesz egy habitust és még egód sincs :DDD

Nem tudom, hogy a testbeszéd miért gondoltatja veled, hogy "gyere csak majd megkapod a magadét"
Én egészen másként értékelném ezt a kéztartást.

Gratulálok, mennyi munkád van ebben? :DDDD

a3140a képe
Dehogy bírállak! Amúgy tényleg vicces kedvemben vagyok.
2011. május 08. vasárnap, 21:52 | a3140a   Előzmény

Dehogy bírállak!
Amúgy tényleg vicces kedvemben vagyok. :)
Nagyon sok munkám van ebben.
De már tudom, hogy a 99%-a felesleges idő és pénzkidobás volt.
Nem szoktam gyakran ide írogatni, csak a Papaji téma felkeltette az érdeklődésemet.
Annyi lejött, hogy nem vagy kapható a spirituális maszlagokra és félrevezetésekre, vagyis nagyon a célegyenesben lévő lélek vagy.
Hát ezért bátorkodtam kicsit felbosszantani téged. :D
Itt nem sokan szeretnek, mert utálom a sok felesleges félrebeszélést.
Viszont ha tényleg érdekel, meg tudom mutatni a valóságot.
http://radzsa.hu
Ha szimpatikus belemélyedsz, ha nem szimpatikus tovább lépsz.
Nincs félrebeszélés, csak a lényeg.
Ja, és ingyenes. :D

HajduM képe
Meg kóstolom a dolgot :)) Ezen ne múljon már a megvilágosodásom
2011. május 08. vasárnap, 22:31 | HajduM   Előzmény

Meg kóstolom a dolgot :))
Ezen ne múljon már a megvilágosodásom :))))

Ademon képe
Várj. Nálad mit jelent az "ego"? Azt hiszem a spirituális
2011. május 08. vasárnap, 22:13 | Ademon   Előzmény

Várj. Nálad mit jelent az "ego"? Azt hiszem a spirituális értelemben vett ego nem ugyanaz, mint a hétköznapi ego.

a3140a képe
A spirituális egó még veszélyesebb a hétköznapi egónál. Az egó
2011. május 08. vasárnap, 22:23 | a3140a   Előzmény

A spirituális egó még veszélyesebb a hétköznapi egónál.
Az egó az a hamis elképzelés, mely beékelődött a valóság és a téveszme közé.

a3140a képe
Az egó az, ami rávesz téged arra, hogy ahelyett, hogy önmagad
2011. május 08. vasárnap, 22:28 | a3140a   Előzmény

Az egó az, ami rávesz téged arra, hogy ahelyett, hogy önmagad felismerésével foglalkozz, inkább azonosulj azzal, akinek képzeled magad és mindenféle spirituális weboldalakra írogass napi több órában. :D

És ha ugyanaz a motiváció,mint nálad,amikor nekünk segíteni
2011. május 08. vasárnap, 22:50 | Éva.   Előzmény

És ha ugyanaz a motiváció,mint nálad,amikor nekünk segíteni akartál?
Hmmm...az nem egós dolog volt:)

a3140a képe
Óriási különbség van az útkereső motivációja és a segítő
2011. május 08. vasárnap, 22:55 | a3140a   Előzmény

Óriási különbség van az útkereső motivációja és a segítő motivációja között.
Ebbe belekeverni az egót félreértés.

Ademon képe
Falra tudok mászni akkor amikor spiriutális emberek az ego-val
2011. május 08. vasárnap, 23:45 | Ademon   Előzmény

Falra tudok mászni akkor amikor spiriutális emberek az ego-val dobálóznak. Ha az ego helyében lennék úgy odacsapnék, hogy hosszú időre csendbe maradnának... aztán majd lehet nagyot nézni :)

Hát igen,mintha ezek valami külön álló dolgok lenének
2011. május 09. hétfő, 0:32 | Éva.   Előzmény

Hát igen,mintha ezek valami külön álló dolgok lenének tőlünk:)
Az ego,meg az elme,tulajdonképpen a lélek.
Ez az állapot van ,amíg az ember nem ismeri fel az isteni mivoltját.
Amikor az önvaló nyilvánul meg akkor nincs elkülönülve sem az ego,sem az elme,hanem mintegy az ,,önvalóban oldódik fel''.
Csak ilyen értelemben lehet beszélni arról,hogy ,,eltűnik ,meg felszámolom'',az egot ,meg az elmét.
Amíg az ember a ,,normális'' életét éli,addig ezekkel éli,mert tulajdonképpen ez a lelek.

Ademon képe
Az ego valójában az énkép nem? Az amit gondolunk magunkról.
2011. május 09. hétfő, 13:45 | Ademon   Előzmény

Az ego valójában az énkép nem? Az amit gondolunk magunkról. Azonban ez lehet reális énkép is szerintem.

Ademon képe
Mi a szabadság?
2011. május 08. vasárnap, 20:29 | Ademon

Mi a szabadság?

Hát amikor szabad vagy :) Kötetlenség, korlát nélküliség.

Mélyebb értelemben értelemben pedig nem más mint a választás képessége, lehetősége. Amikor bármiféle külső vagy akár belső kényszer vagy erős befolyás nélkül választhatsz a lehetőségeid között. Mikor nincs "kell"-ség, se kötelezettség senkinek és semminek se; a legtisztább létezés állapota.

HajduM képe
A választás nem lehetőség, hanem kényszer. Nem maradhatsz egy
2011. május 08. vasárnap, 21:04 | HajduM   Előzmény

A választás nem lehetőség, hanem kényszer.
Nem maradhatsz egy helyben, mert ha nem választasz, az élet majd hoz valamit amivel lépésre kényszerít.

Amikor az ember fogyaszt a tiltott gyümölcsből, Isten kivonul a döntéshozatalból, felemeli a kezét, és azt mondja: Okéééé, akkor válasszatok magatoknak Ti ezután, én leveszem a kezem rólatok... Az egész létünk célja, hogy vissza kerüljünk abba az állapotba ahol nem kell döntéseket hoznunk, nem kell választanunk.

Nincs szabad választás. minden választás, muszáj dolog, kényszer....

Ademon képe
Az is választás, ha nem választasz :) Mindig mész valamerre;
2011. május 08. vasárnap, 21:11 | Ademon   Előzmény

Az is választás, ha nem választasz :) Mindig mész valamerre; kérdés, hogy beleakarsz-e szólni az irányba, vagy jó így neked?

A kényszereknek meg nem kötelező megfelelni, épp ez lényeg.

HajduM képe
Ha sodor az ár az nem választás. A hagyom magam majd lesz valami
2011. május 08. vasárnap, 22:33 | HajduM   Előzmény

Ha sodor az ár az nem választás. A hagyom magam majd lesz valami az nem választás, azonban önátadás :)) Ha így folytatod, még hívő leszel a végén :))

A kényszerek nem kérdezik, hogy meg akarsz-e felelni nekik. Azért kényszer.
A fegyvert tartanak a fejedhez megteszed amit mondanak... Nincs kérdés...

a3140a képe
Ez mind csak képzelgés, álom. Fel lehet ébredni belőle.
2011. május 08. vasárnap, 22:37 | a3140a   Előzmény

Ez mind csak képzelgés, álom.
Fel lehet ébredni belőle.

HajduM képe
Tessék. Pontosan ezt mondtam el neked, hátha ettől az embertől
2011. május 09. hétfő, 17:28 | HajduM   Előzmény

Tessék. Pontosan ezt mondtam el neked, hátha ettől az embertől elhiszed jobban, vagy szebben elmagyarázza
http://grou.ps/ecsk/videos/1729018

HajduM képe
Találtam még pár Papaji videót. Amikor vége van az aktuális
2011. május 09. hétfő, 17:15 | HajduM

Találtam még pár Papaji videót.

Amikor vége van az aktuális videónak, alul automatikusan betölti a többit
http://grou.ps/ecsk/videos/1781299

Aditi képe
A szabadság, belső erőnk
2011. május 09. hétfő, 21:05 | Aditi

Bocs, de nem bírom ki...:)

"A szabadság tűz ami mindent feléget, mindent ami fogságba akarja ejteni…"

Én így élem meg:

a szabadság a békés tudata annak, hogy tehetsz magadért

a szabadság tudatosság, belső megélés, amelyet nem korlátoz semmilyen fizikai és lelki korlát, éppenséggel feloldja azokat

a szabadság a mélyen, őszintén és örömmel átélt tudata annak, hogy te vagy a felelős azért, mit teszel meg és mit nem, és hogy boldogsággá teheted az életed, ha akarod

a szabadság a "megtehetem, hogy jól bánok magammal" tudatossága még ha az egész világ is elítél érte

A szabadság mérhetetlen erő, hogy dönteni vagy képes és vállalni a következményeket

a szabadság a tudatosság, hogy megtart a világ és a szeretet, ha szeretsz, és csak a dolgodat kell tenned, a többi nem számít

a szabadság a tudatosság, hogy jó és rossz hullámai követik egymást az életedben, de te hullámlovassá lehetsz :)

a szabadság a földi lét elengedése, megbecsülése és alázattal való elfogadása egyben

a szabadság tudás, hogy csak azt kell megtenned, ami a te dolgod, és hagyni hogy előálljon a többi

a szabadság a létezés öröme: a tudatosság, hogy végső soron "csak" az a dolgunk, hogy gyönyörködni tudjunk minden létezőben beleértve önmagunkat is

a szabadság levegő, életető-erő, könnyűség, gyönyör, öröm és tudatosság

a szabadságot semmi sem akarja fogságába ejteni, hacsak te nem ejted fogságba magad :)

a szabadság természetes, szellemi adottságunk, aminek idővel tudatára kell ébrednünk, és megélnünk

U.I. Na, ezt most hatodik meg hetedik csakrából írtam, így jobban szeretsz? Mert akkor neked majd ezt a formámat hozom, jó? :)

Namaszte

HajduM képe
Nos. Jó gondolatok ezek. Először el sem olvastam, igaz még
2011. május 10. kedd, 9:26 | HajduM   Előzmény

Nos. Jó gondolatok ezek. Először el sem olvastam, igaz még mindig nem olvastam végig, de már bele olvastam. Nem is tűnt fel eddig, hogy micsoda elutasítás és elzárkózás kelhet életre bennem.

Egy dolog viszont beugrott: "ezt most hatodik meg hetedik csakrából írtam,"

Ez az. Itt a lényeg. Nem a szavak a kemények, vagy durvák vagy sértők, hanem az az energia amit közvetítenek, aminek a forrása az író belő világa. A szándék ami nem is tudatosul, csak egy indulat írás közben. És amikor az olvasó olvassa az írást, arra koncentrál teljesen átadva magát az írásnak és az író személyének, ez pedig energetikai kapcsolatot hoz létre..

Valójában ezekre az energiákra reagálok. Egyre erősebb ez az érzésem. És persze mindenki más is az írás által közvetített energiákra reagál. A szavak ettől függően kemények, vagy lágyak... önmagukban semmilyenek...

Aditi képe
Én is örülök! Ez pontosan így működik, és csak azt szeretném
2011. május 11. szerda, 14:09 | Aditi   Előzmény

Én is örülök!

Ez pontosan így működik, és csak azt szeretném hozzátenni, hogy azt a szintet kell elérni először, hogy észrevesszük, amikor reagálnánk (beengedjük a másik egojának megnyilvánulásait), és megtanuljuk ezeket a reakcióinkat tudatosan kezelni. Akkor már nem kapcsolódunk rá oly módon a másik energetikájára, ahogy írtad, hanem szemlélni vagyunk képesek, elvonatkoztatni, nem érint személyesen még a direkt támadás sem, így nem rezgetik meg a bennünk hasonló sebeket, amik miatt reagálna az egónk, és nem jön létre a dráma.

Nekem is tanulságos volt a "pengeváltásunk", nem tudtam magamról milyen kegyetlen tudok lenni... :(

De örülök, mert most megtapasztaltam és nem kellett ennél keményebb leckét vennem.

Remélem, te is megértesz nemsokára, hogy ez nem szándékos vagy tudatos volt a részemről, csak arról van szó, hogyhogy igazából csak most tudom kipróbálni magam, úgy, ahogy eddig sosem. Eddig sok minden ki sem derülhetett rólam, a személyiségemről az élet-csakra totális alul-működése miatt. Gondold el, aki nem él, nincs elég élet-energiája, az nem tudja kipróbálni, felvállalni igazán magát. Azzal tudtam működni, ami a működött, és ezek a felső csakrák voltak, ahogy Éva írta. Most pedig beindult úgy istenigazán, óriási energiával az alsó három (az alsó kettővel azelőtt sem volt baj), tehát az egómnak egy olyan része is megnyilvánul, amire magam is csodálkozva pillogok, hogy jé, ez is itt van???? És ez az egész ennek a "mellékhatása volt", amiért ismét bocsánatot kérek tőled, és köszönöm, mert sok tanulsága van számomra.

Visszatérve a szabadság témájához: A totális szabadság kulcsa az, hogy már teljesen és minden pillanatban felismerjük az egónkat, az elménk működését, a reakcióinkat, és tudatosan nem választjuk. Ha már le tudjuk csendesíteni, és nem ugrik elő belőlünk, akkor már csak a szellem hangja szól és szólít fel minket a cselekedeteinkre. Ez lenne a cél. De ez egy tanulási folyamat, és azért fontos megtanulni a szívünkre hallgatni, megbocsátani, elengedni és továbblépni, hogy egymás kacskaringóit, amelyeket ebben a folyamatban leírunk, és bántjuk vele magunkat és a másikat, ki tudjuk idővel kerülni, és megint ott találkozni, ahol jól tudunk kapcsolódni egymáshoz!

Namaszte

Én még ehhez/amivel egyetértek/ azt tenném hozzá,hogy amíg ezt
2011. május 11. szerda, 15:22 | Éva.   Előzmény

Én még ehhez/amivel egyetértek/ azt tenném hozzá,hogy amíg ezt nem tudjuk megcsinálni,addig sem kell az egymásra mutogatás,hanem az a lényeg ,hogy fel tudjuk vállalni,amik akkor éppen vagyunk./ahogy ezt te is most tetted!/

Hogy mindig tisztában legyünk vele hogy ki vagyok,milyen vagyok és ne áltassam magamat.
És még azt is megkockáztatom,hogy akár viselkedhetek úgymond ,,egósan'' is,ha ezt tudatosan csinálom, és tudom miért,és nem ösztönből,öntudatlanul valaminek a kompenzálásaként.

Szóval nem mondanám,hogy az embernek tökéletesnek kéne lenni,ebben az állapotában ez lehetetlen,csak bármit tesz,azt tudatosan tegye,és ne öntudatlanul,az ösztönei, indulatai, érzelmei játékszereként.

Tudom,hogy te tudod,hogy ez nem személyeskedés volt:)

Aditi képe
Igen, és én ezt már így tettem! És tudok róla! És nagyon örülök
2011. május 11. szerda, 16:00 | Aditi   Előzmény

Igen, és én ezt már így tettem! És tudok róla! És nagyon örülök neki, és nem bánom, hogy most így kiderülhetnek a dolgok!%

Sokkal jobb így élni, és örülök, mert szerintem ez egy igazán nagy előrelépés a szellemi-lelki fejlődésben!

Én is így gondolom, hogy az egónkat is fel kell vállalni, annyi helyen kell hasznát venni ebben a világban, hogy csak na! Csak az irányítást, vagy inkább megszelidítést kell megtanulni.

Egy szint után lesz amikor tudatosan használjuk már a személyiségünk jegyeit, és mindig lesz egy egy dolog, ami meg a felszínre dobódik, okoz egy kis kalamajka, vagy örömet, és kiderül, tudatosul. Aztán már ezt is tudjuk használni, és nem az használ minket!

Az van, hogy most nagyon örülök magamnak :), mert most visszanyerem az erőm, és érzem, hogy borzasztóan, hihetetlenül erős vagyok valójában. És hogy ez egy nagyon nagy hatalom. Érzem, hogy vágnak vagy gyógyítanak a szavaim, a tekintetem, a gondolataim, amiket közvetítek, és h nagyon nagy erővel tudom őket közvetíteni. (Ez egyébként benne van a számmisztikámban, csak eddig nem tudtam ennyire megélni).

és ezzel most meg kell tanulnom bánni.

Tök jó!Végre!

Boldogan felvállalom, hogy erős vagyok, és ezért néha erőszakos is, hogy bátor vagyok, és ezért néha vakmerő és meggondolatlan. Szenvedélyes és ezért vannak túlkapásaim, kíméletlen, és ezért végtelenül kitartó, céltudatos, és ezért sokszor nem elég figyelmes, hogy nő létemre több férfi ereje van bennem, gondolkodásmódja, és általában, nagyon erős férfi-energiákkal rendelkezem., és ennek is megvannak az árnyoldalai, ha nem figyelek....stb.

és ezután úgy élek, hogy élek ezekkel, még ha nem is mindig sikerül jól.

Azt hiszem ezután mindnekinek meg kell ismernie egy "másik" Aditit is. :)

namaszte

Na ,hát erről van szó Aditi.Te legalább érted:)Most erre van
2011. május 11. szerda, 16:52 | Éva.   Előzmény

Na ,hát erről van szó Aditi. Te legalább érted:)
Most erre van szükséged,hogy megéld végre az erődet,és ezt tudatosan teszed. Ez a lényeg,és ez nem összetévesztendő a ,,játszmázással'',ahogy ezt tévesen aposztrofálják néha:) Ha tudatosan élem meg amit éppen meg kell élnem az egészen más kategória:)

ui: Látom az avatárban a Fönix madár arannyá vált:)

Aditi képe
Aha, tetszik? Ez a következő lépcső :) Az erők egyensúlya....
2011. május 11. szerda, 20:47 | Aditi   Előzmény

Aha, tetszik?

Ez a következő lépcső :) Az erők egyensúlya.... :)

Nem játszunk kicsiben :))

Namaszte

HajduM képe
Kicsiben nem is érdemes játszani... Játszunk hát, én is szeretek
2011. május 11. szerda, 20:59 | HajduM   Előzmény

Kicsiben nem is érdemes játszani...
Játszunk hát, én is szeretek játszani...