Hol van Isten? | Önmegvalósítás.hu

Hol van Isten?

Erről egy tanmese jutt eszembe az Upanisadokban olvastam. Szó szerint nem tudom idézni, de itt a lényeg:
-Hol van Isten? Hol találom, létezik, hiszen sosem látom?
-Végy 1 tálka vizet, látod a vizet?
-Igen látom.
-szórj bele 1 kis sót, látod a sót?
-tedd le várj holnapig.
Másnap vedd elő a tálat kortyolj az egyik oldaláról. Látod a sót?
-Nem látom.
-Látod a vizet?
-Igen, látom.
-Most vedd a tálat a kezedbe, kortyolj 1-et az egyik oldaláról. Érzed a sót?
-Igen, érzem.
-Most fordítsd el a tálat a kezedben, kortyolj a másik oldaláról. Hol érzed a sót?
-Itt érzem.
- Forgasd amíg csak akarod, ízleld amíg csak akarod a só ott lesz, pedig nem látod.
Isten a só, Te meg minden más, az egész világ a víz. Érted már?

Beküldte: | 2009. júl. 05. vasárnap - 22:33

Hozzászólások

32 hozzászólás
Aditi képe
Isten = "Minden, és az ellentéte is igaz"
2009. július 06. hétfő, 19:57 | Aditi

Isten a bennünk élő határtalanság, időtlenség, melyet folyton átélni vágyunk. Több, mint amik vagyunk, és mégis belőlünk csírázik ki ereje, bennünk, életünk lehetőségében van elvetve magja. Elménkkel felfoghatatlan hogy bennünk létezik és mégis benne, és általa vagyunk. A teremtés csodája Isten, mely minden létezőben megnyilvánul. Életeinkben is.

Isten a mindenség. Minden Isten. Külön-külön, és együtt is. Mindenható, mert mindent áthat, hiszen létezésünk alaprezgése. Mindent-tudó, és mindent-látó, mert mindenütt jelen van, ezért mindenről tud, hiszen minden Ő. Ő az, aki belülről szemléli a maga-teremtette világmindenséget, és benne megéli, megtapasztalja magát egyszerre.

Isten a szentség. Minden és az ellentéte. A fény és a sötétség egysége. A jó és a rossz illlúziójának játéka. Mert semmi sem rossz. Minden jó, hiszen ugyanabból a minőségből való. Csak más-más színezetű. A lényeg a megélésben van. Meg tudjuk-e élni az élet minden pillanatának, minden létezőnek a szentségét? El tudjuk-e fogadni a dolgokat olyannak, amilyenek, mint Ő maga magát? Isten az Élet és annak minden porcikája, szeglete, teremtése, melyet ő ítélet nélkül szemlél és elfogad. GYÖNYÖRKÖDIK BENNE. Isten és az Ő minden teremtése szent. Jó. A mi utunk pedig megélni minél több mindenben a létező dolgok szentségét. Isten a dolgokban való gyönyörködni-tudásunk.

Mit jelent a "jó"? Számunkra tetsző. Valami, amit felismertünk és elfogadtunk, és jól éljük meg. Békével, örömmel, élvezettel, szeretettel. Isten mindaz, amit szeretünk és szeretni, tiszta szívvel elfogadni tudunk. Ez jelöli ki számunkra az utat. Ez a szívünk hangja, mely a teljesség megismeréséhez és elfogadásához vezet. És minél több mindent vagyunk képesek igazán szeretni, annál inkább eggyé válunk saját, isteni teremtésünkkel. Isten a tudatosságunk, amivel felismerjük, és a szívünk, amivel elfogadjuk magunkat, a világot és az egész létező mindenséget. A felfedezés tere határtalan. Az út végtelen.

Isten a semmi, amiből a minden terem. Isten a tudat, melynek természete a teremtés. Van, mert tudok róla. Vagyok, mert tudok róla. És vagyok, és vagytok, és vannak földek, egek, vizek, angyalok és démonok, tanulás, és ösvény, élet, halál és túlvilág. A teremtés határtalan hatalmú. Bármi lehetséges.
Isten hatalma a teremtés és a szeretet egysége. A szeretet, amely nem érzelem, mert nem földi, nem teremtett, hanem a teremtő erő maga. A szeretet, a végtelen kegyelem, és a végtelenül kegyetlen szigorúság egysége. Az ok-nélküliség, (az itt és most) és az ok-okozatiság, (a karma) egységének végtelen és tökéletes tánca (Szamszara). Isten minden, ami a Végtelennek tűnő Életen és azon túl van. Isten BÁRMI és ezért MINDEN.

Isten a belső függetlenségünk, az alázatunk, a végtelenül csodálatos képességünk az életre. A végtelen erőnk az újrakezdésre, a felfelé tekintésre, a tiszta lelkünk, a boldogságra való rejtett képességünk. Isten az, akik vagyunk meztelenül, minden körülménytől, érzelemtől, gondolattól mentesen. Isten a puszta létezésünk tudata és az ebben rejlő mérhetetlen szellemi erő.

Isten az önmagát meghatározó törvény. Az isteni törvény nem az elme és nem az ego, nem a teremtett világ törvénye. Isten törvénye az örök változás az örök változatlanságban. Isten törvénye az örökös elengedés a bírásért. A mozdulatlanság a tettért. A gondolattalanság a teremtésért. Isten törvénye, hogy a láthatatlan eltörli a láthatót. Isten törvénye az elménkkel fel nem fogható valóság, hogy semmi sem merev, és semmi sem kiszámítható. Hogy minden, és az ellentéte is igaz, és ezért a világ mindenség az örökkévalóság minden teremtett pillanatának törtrésze alatt képes kifordulni a sarkából. Az isteni törvény a legfőbb törvény, a teremtő törvény, ezért mindent, ami teremtett törvények szerint való bármely pillanatban felülír. Isten törvénye Isten kardja, angyalai lángoló pallosa. Isten törvénye a legnagyobb erő, amely minden más, teremtett erőt a maga alakjának felvételére ösztönöz, de a döntés jogát szabadon hagyja. Törvénye természetes működése által minden, ami követi, él, ami nem, megsemmisül, felolvad az öröklét hatalma által. Ez a kegyelem és a karma törvényeinek egysége.

Isten egy fogalom, egy szó, mely a teremtett világ része. Ezért illúzió, mely új illúziókat terem magjánál, teremtő mivoltánál fogva. Ezek a vallások és a vallások istenei.
A lényeg, ami mögötte van. Az, ami megélhető. Ezért Isten mindenki számára más és más. A tökéletes nem-egyformaság a nem-tökéletes egyformaság illúziójában.
És az ember, Isten képmása szabad döntése jogán. Mert elmerülhet a játék illúziójában, vagy egyesülhet a szemlélővel. Lehet Minden és Bármi. Amit csak választ. Megélheti. Szabad. Épp úgy, mint maga Isten.
Ezért vágynak az angyalok a földre. És ezért az ember Isten legkedvesebb teremtése: benne rejlik a Mindenség teljessége megélésének lehetősége - a poklok poklától a mennyek netovábbjáig. És bármikor kiléphet isteni szabadsága, tudata isteni ereje által, amint felismeri azt, kicsoda is valójában.

Ez az ember világa. Ez az én világom. Az én Istenem.
A tied milyen?

Bocs, hogy ismételtem magam. Van, ami nem változik. :)

Remélem van, akinek új. Sokat tisztáz, az ego-val kapcsolatos kérdések körül is...

Váljék hasznotokra és boldogulásotokra!

Namaszte

Isten
2009. július 07. kedd, 17:28 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Kedves, Edit!

A legszebb, legérthetőbb, legtökéletesebb megfogalmazás volt, amit most olvastam. Köszönöm Neked, a szívemből szóltál. Szeretlek, ölellek, Üdv Buddhanita

Aditi képe
örülök, hogy örülsz! :) Namaszte
2009. július 10. péntek, 0:44 | Aditi   Előzmény

örülök, hogy örülsz!

:)

Namaszte

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Ezoterikus maszlag
2009. július 22. szerda, 0:19 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Nekem ebben ismét annyi zagyvaság van, hogy most már nem hagyom szó nélkül! Nem szeretném, ha mások azt hinnék, hogy ez a tudatosság, amit itt összehordasz!

Kigyomlálom és remélem megbeszéljük, pontosítjuk ezeket a mondatokat.

  1. Minden, és az ellentéte is igaz.
    Na, hogy is van ez?
  2. Több, mint amik vagyunk, és mégis belőlünk csírázik ki ereje...
    Szerintem nélkülünk is van ereje, nem belőlünk csírázik ki!
  3. ...bennünk, életünk lehetőségében van elvetve magja.
    Istennek van magja? Ráadásul az az életünk lehetőségében van elvetve?
  4.  Elménkkel felfoghatatlan hogy bennünk létezik és mégis benne, és általa vagyunk.
    Azért elég sokan megértik ezt. Talán mégsem felfoghatatlan!
  5. A teremtés csodája Isten...
    Nem úgy volt, hogy Ő teremtett mindent? Vagy saját magát is Ő teremtette? Akkor tényleg nagy csoda!
  6. Mindenható, mert mindent áthat...
    A mindenható azt jelenti, hogy mindenre képes hatni. Amire Te gondolsz, az a "mindent átható"!
  7. Minden jó, hiszen ugyanabból a minőségből való.
    Akkor nem jó, hanem ugyanolyan. Minden ugyanolyan vagy egyforma.
  8. Isten az Élet és annak minden porcikája, szeglete, teremtése, melyet ő ítélet nélkül szemlél és elfogad. GYÖNYÖRKÖDIK BENNE.
    Ha egyszer ítélet nélkül szemlél, akkor hogyan tud gyönyörködni benne? Amiben gyönyörködünk, az tetszik, és ha tetszik, akkor alkottunk róla egy ítéletet (véleményt)!
  9. Isten és az Ő minden teremtése szent.
    Szent az, aki tiszta és kegyes életet él, vagy akik haláluk után üdvözültek. Ez alapján nem minden Isten teremtésére mondhatjuk, hogy szent.
  10. A mi utunk pedig megélni minél több mindenben a létező dolgok szentségét.
    Mi az a létező dolgok szentsége?
  11. Isten a dolgokban való gyönyörködni-tudásunk.
    Te ragaszkodsz ehhez a gyönyörködni tudáshoz!
  12. Isten mindaz, amit szeretünk és szeretni, tiszta szívvel elfogadni tudunk.
    Az is Isten, amit nem tudunk szeretni és elfogadni. Ráadásul nem mindenki szereti és fogadja el Istent!
  13. Az út végtelen.
    Akkor a megvilágosodottak hogyan érkeztek meg?
  14. Vagyok, mert tudok róla.
    Egyáltalán nem ezért vagy. A létezésednek más az oka. Azok is vannak, akik nem tudnak róla.
  15. Isten hatalma a teremtés és a szeretet egysége.
    A hatalom, a változtatás korlátlan képességéből - lehetőségéből fakad. Hogy jön ide a szeretet?
  16. A szeretet...a teremtő erő maga.
    Szerintem nem ismered egyiket sem.
  17. A szeretet, a végtelen kegyelem, és a végtelenül kegyetlen szigorúság egysége.
    Húúúú...!!!
  18. A szeretet ... az ok-nélküliség, (az itt és most) és az ok-okozatiság, (a
    karma) egységének végtelen és tökéletes tánca (Szamszara).

    Nem ez a szeretet. A szamszára meg végkép más! A szamszára a létezés forgatagához láncoltságot jelenti.
  19. Isten törvénye az örökös elengedés a bírásért. A mozdulatlanság a tettért. A gondolattalanság a teremtésért.
    Micsoda?
  20. Isten egy fogalom, egy szó, mely a teremtett világ része.
    Egy szó, egy fogalom képes ennyi mindent teremteni és irányítani? Nem semmi!
  21. Ezért Isten mindenki számára más és más. A tökéletes nem-egyformaság a nem-tökéletes egyformaság illúziójában.
    Most már végkép megkavartál! : )
  22. Az ember szabad...ezért vágynak az angyalok a földre.
    Az angyaloknak nincs szabad akarata?
  23. Ez az én világom. Az én Istenem. A tied milyen?
    Ezek szerint nekem másmilyen az Istenem?
  24. Bocs, hogy ismételtem magam. Van, ami nem változik.
    Nem azt írtad fentebb, hogy Isten törvénye az örök változás? Akkor Te kiléptél ebből a törvényből?
  25. Remélem van, akinek új. Sokat tisztáz, az ego-val kapcsolatos kérdések körül is...
    Az biztos! Rendkívül sok új dolgot olvashattam Tőled! De bevallom, nem hogy tisztázott volna, engem  inkább összezavart!

 

Már korábban elkezdtem írni egy fejezetet az ezoterikus maszlagról, de Te Aditi, egy újabb adaggal gazdagítottad azt!

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Tudom, ovisnak tűnhet...de nem ez Isten!
2009. július 22. szerda, 0:32 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Tudom, ovisnak tűnhet, ahogy szétcincáltam Aditi mondatait, de higgyétek el, nem kötekedni akarok, csupán azt szeretném elérni, hogy ne gondolják a kezdő útonjárók, hogy az ilyen szépen hangzó, értelmetlen szövegnek bármi köze is lenne Istenhez, a szeretethez, vagy a valósághoz!

Az előbb már megfogalmaztam ezzel kapcsolatban egy kommentet, de
2009. július 22. szerda, 0:58 | Szabó Péter - szabox (útkereső)   Előzmény

Az előbb már megfogalmaztam ezzel kapcsolatban egy kommentet, de nem küldtem el! Jött az impulzus! :) Most, hogy újra reagáltál magadra ezért leírom másképp...

szóval ez jól jött, mert 22 évesen most kezdek úgy belemenni a fejlődésbe, az útamba(vagyis azt hiszem) és mindneki mond ma már mindent... és ilyen spirituális Aditis mondatokkal, elég könnyen lehet manipulálni.... :S Azon filózom, h kinek lehet hinni? Ki mondja meg, ha valamit teszek, ami lehet jó és rossz, akkor azáltal én mivé válhatok v hova kerülök? Ő honnan tudja?

Nyomorítsam meg magam valami tan miatt v éljek úgy cselekdejk úgy, ahogy bentről érzem? Vajon, hogy éljek jól? Itt és mostban? Ezotérúl? Magamnak találjam meg a válaszokat, járjam ki az utam? Vagy kérjek segítaéget és hagyatkozzak másnak a tanításaira? Ő honnan tudja? Milyen módszerrel érte el? Mi is megtanulhatjuk a módszert?

Vajon a hangzatos mondatok mögött mi van? És ilyen spirituális köntösben jó manipulálni? És hányan mondják, hogy jó jó.. én úgy élek és közben pedig tök másféle módon él?

Vajon vegyem kezembe az életem vagy engedjem a sodrodojon velem az életem?

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Egyszerű törvények
2009. július 22. szerda, 2:22 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Én pontosan ezért nem sokat adok az ezoterikus nézeteknek és a spirituális törvényeknek sem, csak arra hallgatok, amelyiket már biztosan megtapasztaltam! A többi dologban meg hallgatok a józan paraszt eszemre.

Az a néhány törvény egyszerű és világos:

  • Tükrözés elve: Ahogy kint, úgy bent.
  • Karma törvénye: Aki másnak vermet ás...
  • Önismeret: Ismerd meg magad és megismered az egész világot!
  • Egyszerűség: A nagy dolgok végtelenül egyszerűek.
  • Következetesség: Az igazság mindenre érvényes, nincs kivétel!
  • Szeretet: A szeretet minden ellenállást felold.
  • Folyamat: Ami elkezdődött, az egyszer véget ér.

Most ennyi jutott eszembe, de ha van kiegészíteni valótok, azt szívesen látom!

Aditi képe
Én tudom, hogy honnan tudom. Úgyhogy ezirányban én tudok
2009. július 22. szerda, 3:16 | Aditi   Előzmény

Én tudom, hogy honnan tudom. Úgyhogy ezirányban én tudok információval szolgálni.

Azt válaszd, amit érzel, hogy jó.

Ne ítélj, amíg nem ismersz valamit. Amikor már vannak ismereteid róla, MÁR nem fogsz ítélni. TUDNI FOGSZ.

Az ítélet, a kritika, a "vélemény"...elválaszt. Az ego "eszköze".

Ezért amíg ezt teszed, nem ismered meg a valóságot. Mert az ismeret előtt elválaszt az ismerettől.

Van egy tök jó mondatom, amit egyszer "ajándékba" kaptam: "Légy kíváncsi arra, amire nem vagy!!"

Beismerem, vannak "ezoterikusok" akik féltudással praktizálnak.

De amit a Sanyinál tanulsz, itt is érvényesek:

csak azt lehet becsapni, aki hagyja magát becsapni
és aki ezt teszi annak egyszer meg kell tanulnia, hogy többet ne csaphassák be
ugyhogy rossz út nincs
és senki sem választ olyat, ami nem róla szól

DÖNTS

ez a kulcs

ne hasonlítgass, (szinén ego) csak figyelj, és ahol érzed a kíváncsiságot, a bizsergést a gyomrodban, ott figyelmesen, és körültekintően lépj be az ajtón
Aztán amikor már nincs dolgod, elmész.

de amíg agyalsz, vajon "kinek van igaza", addig csak toporogsz...

SENKINEK NINCS IGAZA ÉS
MINDENKINEK IGAZA VAN

VÁLASZTÁSAINK SZERINT

Namaszte

Aditi képe
Mi a valóság? Az, amit csecsemőkoromban éltem meg? Az, amit most
2009. július 22. szerda, 3:01 | Aditi   Előzmény

Mi a valóság?

Az, amit csecsemőkoromban éltem meg?
Az, amit most élek?
Az, amit 20 év múlva látok/élek?

Vagy az, amit te élsz?

Ha bárki megmondhatná a másiknak, mi a valóság, vagy igazságot tehetne a kérdésben, akkor sikerült volna megvalósítani és végteleníteni a kommunizmus eszméjét... :)

A világ hajlított formából áll......

Melyik Istenhez nincs köze az írásomnak?
Hogyan mondhatnád te meg bárkinek, hogy ennek az írásnak mennyi köze van Istenhez?
Hogyan mondhatnám én neked?
Megmondhatja e ezt bárki bárkinek?
Szerintem csak ELMONDHATJA
A nagymesterek ezért írják a szövegeik végére: "És lehet, hogy TÉVEDEK." :)
(És egyébként azért, mert "Minden, és az ellentéte is igaz".) :))

Akkor most ki vezet félre kicsodát?

Szeretet.
Mi van, ha az egész világ szeretet?
És mi van ha azzá tesszük?

És az miért rossz?

Tudatmódosítás. Annyira féltek. Pedig TUDAT-MÓDOSÍTVA VAGYTOK. GENERÁCIÓK HOSSZÚ SORA ÓTA. TÖBBEZER ÉVE.

HA EGYSZER HATALMUNKBAN ÁLL MÓDOSÍTANI A TUDATUNKAT, MIÉRT NE TENNÉNK EGY OLYAN DOLOG SZELLEMÉBEN, AMELY A SZERETET, A TISZTASÁG, A TUDATOSSÁG NYELVÉN EGYSÉGET TEREMT

Miért ne választanánk az ellenálló állítások helyett a kérdőmondatokat, nem-tudás helyett az ismeretet és a felismerést, a félelem helyett a szeretetet.

Mitől akarod megvédeni őket?

Attól, ahogy látok?

Mi az, ami abban nem az egységünkről szól?

Mi lehet az egységen túl valóságosabb valóság?

Semmi nem történik, aminek nincs OKA és HELYE itt és most.

Namaszte

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Igazi new-ages egyveleg...
2009. július 22. szerda, 3:56 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Tudod, a napokban nem teljesen értettem még, hogy miért is jelez ekkorát a májad. Írtam, hogy tapasztalatom szerint, a máj a világnézetet szimbolizálja, így a májbetegség a világnézeti problémákat jeleníti meg.

Szerintem Te Namaszte, összeolvastál rengeteg ezoterikus könyvet, azokból magadba szívtál egy csomó ezoterikus tant, ehhez hozzákeverted a magad tapasztalatát, az egészet megfűszerezted fikcióval és ez keveredett ki belőle:
Igazi new-ages egyveleg, se füle, se farka világszemlélet, amivel mindent meg tudsz magyarázni!

Nem bántani akarlak, inkább csak ez a káosz zavar, ebben szerettem volna rendet tenni, de mégértem lassan, hogy ez nem az én dolgom!

Bevallom azt is, hogy ezen az oldalon nem is annyira a Te Isten leírásodon akadtam ki, hanem Buddhanita válaszán, miszerint a legszebb, legérthetőbb, legtökéletesebb megfogalmazás volt, amit Istenről olvasott!
No, ezen aztán tényleg elképedtem!

Ez az én véleményem és lehet, hogy rendkívül rossz nyomon járok, lehet, hogy tévedek ebben az egészben.
Akkor viszont sajnálom, hogy alaptalanul cseszegetlek!

Sanyi...
2009. július 22. szerda, 16:09 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Bocs, hogy beleszólok a vitátokba:

Nekem tetszett az írás, ítélj meg ezért, ha akarod.

Olvasva az egészet engem az áhitatt, meg a szeretet fogott meg, ahogy Aditit olvastam.
Bármilyen fura, ez van.

Nagyon jól helyére tetted a dolgokat, de az a baj, hogy nem látod Aditi "működését", Te inkább a racionális, elméleti dolgokkal fejezed ki magad, gyakorlatiasan, tisztán, Aditi meg az érzelmein át nyílvánul meg.

Mindkettő tetszik, mert Te helyre teszed azt, amikor Aditi "elszáll", de ugyanakkor, Aditi legalább meri az érzelmeit elengedni.

Egyikőtökkel sem találkoztam még személyesen, nem tudom igaz-e az előbbi feltevésem.

Döntsétek el Ti.

Sajna mások vagyunk. Ez van.

Most már biztos, semmit, semmiről nem tudok.

Bocs, hogy beleszóltam mégegyszer, csak említve volt a nevem.

ÜDV és fiatalok: BÉKE

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Tehát Aditi írása egyfajta művészi, szentimentális kiáradás!
2009. július 22. szerda, 20:56 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Értelek. Tehát Aditi írása egyfajta művészi, szentimentális kiáradás, amit nem logikusan kell értelmezni, hanem csak úgy engedni, hogy hasson az érzéseinkre!
Így már világos. Én meg azt hittem, hogy el van szállva a sok ezoterikus tantól és vissza kell rángatni a földre!  ; )

Szóval, szerintem pontosan így gondolkodik, mint ahogyan írt. De engem nem is ez zavart, hiszen úgy gondolkodik, ahogyan akar!
Mint írtam, másoknak szerettem volna példázatul állítani, hogy ha ilyen szöveget hallanak vagy olvasnak valahol, akkor azt ne vegyék készpénznek, akármilyen szépen hangzik is!

Sajnos, a hazai ezotéria, vagy inkább exotéria, az okkult világ bemutatása helyett, jórészt ilyen csöpögős hablattyból áll. Senki nem ért semmit sem, csak kábítják egymást az ezoterikusok az egymásnak ellentmondó, nevetséges eszméikkel.

Ezzel az a baj, hogy miközben az új "hitükről" győzködik a többieket, közben egyáltalán nem látszik, hogy tudtak javítani az életminőségükön!

  • Akinek nem volt lelki békéje, annak ezután sem lett.
  • Akinek nem volt párkapcsolata, ugyanúgy egyedül van.
  • Aki rossz kapcsolatban élt, az azóta is ott szenved.
  • Akinek nem volt pénze, az ma is csóró!

Tisztelet a kivételnek, a többség ugyanúgy hiányt szenved külső és belső javakból, mint régen, csak most már ez nem zavarja őket nap mint nap, mert végre hihetnek valamiben! 
Lecserélték a vallást az ezotériára, annak sokféle tanára, amiből mindenki azt vesz ki, ami éppen az önigazolásához kell!

  • Ha kudarcai vannak, akkor: - Biztos így kellett lennie!
  • Ha nem érti a dolgokat, akkor: - Nem kell mindent tudnunk!
  • Ha a merevsége miatt egyre erősebb leckéket kap, akkor: - Biztosan a rossz karmája...
  • Ha fél változni, akkor: - Nem lép, mert az menekülés lenne!
  • Ha nem szeretik, mert Ő sem szereti magát, akkor: - Biztosan a magányt kell gyakorolnia!
  • ...és még sorolhatnám.

Érted ugye, hogy hova szeretnék kilyukadni!
Szép-szép Aditi érzelmi áradása Istenről, de ha a többi ember is ilyen ködös megfogalmazásokat használ élete, énje és a világ körbeírására, akkor az igazán fontos kérdéseikre sohasem kapják meg a válaszokat!

Márpedig a válaszokra szükség van, hiszen a megértés az egyik eszközünk a tudatosodás felé! Ködös, félreérthető, összefüggéstelen gondolatokkal nem lehet megérteni semmit sem, azzal csak egy újabb illúziót teremtünk!

És pontosan erre használják az elszállt ezósok is ezt a stílust! Nem akarják a dolgokat annak látni, amik, mert az fáj és veszteséggel fenyeget. Ezért inkább teremtenek egy új világot maguknak, olyan szépet és pozitívat, amiben jól érezhetik magukat.
Csakhogy ebben az újabb látszatvilágban sem fognak maguktól megoldódni a problémáik, sőt a menekülés miatt realizálódnak is konfliktusokban, betegségekben, balesetekben.

Persze erre írhatnátok, hogy: Akinek ez az útja, az úgyis ezt fogja bejárni!
Mire én azt mondanám, hogy: Mindenkinek van a szabad akarata!

Szóval, az ezoterikus frázisok pufogtatása helyett, törekedjünk a tiszta gondolkodásra, igyekezzünk felfogni azt a "felfoghatatlan" valóságot!

Maximálisan értelek Sanyi
2009. július 23. csütörtök, 18:11 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Sőt, tovább megyek:

Tökéletesen osztom veled a véleményed, ami az "új vallások" nyomulását, káros hatását érinti.
A lehető legérthetőbben fogalmazod meg, mit is gondolsz, tapasztaltál ez ügyben. Ez nagyon tetszik.

Adititről csak annyit: én szeretem azt ahogyan ír, mert más. Kuruc meg magyarra lefordította az egészet. Igen, valóban összeszedettebben, érthetőbben kellene leírnia a dolgokat. Ez is valahol az Egó játéka, ha ragaszkodunk a saját stílusunkhoz. De EMBEREK vagyunk. Mindenkinek a maga keresztje.
Aditi most tanulja, hogyan tudja a tudását átadni. Ez sosem hiba. Mindenki tapogatózik. Ebben nyújtott Kuruc mérhetetlen nagy segítséget. Erre még visszatérek.

Eleinte én is mérhetetlen hülyeségeket olvastam ebben a témában. Összezavarodtam, kikészültem. Jött 1 "mester" is, aki érzelmileg is manipulált, a saját szavait, látomásokként adta elő. Durva volt a Végén kiábrándulni. De pont azért, mert az életem nem változott 1 fikarcnyit sem, merültem még jobban bele a dolgok mélyére. Vannak, akik eltántorognak. Én viszont úgy fogom fel, ez 1 vízválasztó volt.

Nagyon jó, hogy Önismereti és más tanfolyamokat tartasz. De vannak olyanok, akiknek először az asztalba kell verni a fejét (mint Nekem), hogy aztán tanítható legyen. Nincs kellő "alázata" a tanulásra. Régen, papuccsal verték el a Mesterek a tanítványt többször is, hogy biztosak legyenek, hogy ÉRDEMES a tanítást átadni. Azt hiszem, veszek majd 1 papucsot én is, ha jönnek hozzám Reikit tanulni:).

Amit viszont leszűrtem: minden hülye könyvben ott volt valami igazság is. Ez tény. Nagyon jó, hogy ezeket elolvastam, vagy a "mesterem" megjelent az életemben. Honnan tudnám megkülönböztettni, hogy adott "Mester" melyik oldalon áll, vagy az adott könyvből tanulok, vagy csak halmozom tovább a hülyeségeket? Jó, tudom, vannak akik a könnyebb utat bejárják, már eleve felismerik, bennük van a hiba, nem másban, így először önmagukon dolgozva elkezdik az Önmegvalósítást tanulni. Én nem voltam ilyen. 15 évvel ezelőtt kirohantam a gimiből, szitkozódva, mert a Bibliát vettük. Kész voltam. Mi magyarok, mikor az Ősvallásunkat, gyökereinket kivágták, ezek meg szent háborút folytattak, Bibliában a kezükben.

Miért volt ez? A "sérüléseim" , félelmeim miatt. Istenben testesült meg a csalódottságom, a szeretetlenségem, amit a szüleimtől kaptam, a világfájdalmam. Nekem akkor ez volt Isten. Most viszont már leírtam, mit gondolok.
Nekem meg kellett tanulnom a "helyes-helytelen" tanok közti különbséget. És sosem a Mestereim vittek előre. Hanem a tudásszomjam, a kíváncsiságom, meg az aroganciám, hogy MEG TUDOM CSINÁLNI! Tudok változtattni az életemen, magamon. Ha nincs itt a válasz, tovább megyek. AZÉRT IS! De kellett, hogy a "szűrőt" kiépítsem.
De még valamit adott nekem: rálátást. Pozitívabban és ne rögtön mindent elvettve fogadjak el tanításokat. Nyitottnak kell lenni, ez az én véleményem, de nem mindent "bevenni", rábólintani. Az a tudás, amit csak hallok, sosem lesz az "Enyém". Magamon kell megtapasztalnom, átélnem, lefordítanom a saját nyelvezetemre. Csak akkor tudom tovább adni, tanítani.

Mellesleg, ha Aditi a saját stílusát elhagyva megszólalna, tudom, sok mindenben egyet értenétek.

Te is tudod, hogy az ember nagyon ritkán tanul a jó szóból. Kell a negatív hatás, hogy az ember felvegye a helyes irányt.

Keresztlányom védtem, óvtam még a széltől is. Mindent megadtam neki, amit csak kiejtett a szájján. Játszótéren, a háta mögött magasodtam, ha hallodtam, 1 gyerek "agresszíven fenyegeti". Nem engedtem meg neki az élet pofonjait. Tévedtem. Most, ha meglát, bújja a táskám, mit hoztál? Ha nem kap meg valamit, sír-rí, követelőzik. Csúfolják, sokan bántják. Mert nem engedtem megtanulnia, hogyan védje meg magát, hogy nem kell sem félnie mástól, mert se nem kevesebb a többinél, se nem csúnyább. Bennem volt a fájdalom, hogy Ő ezt ne érezze. Jót tettem? Nem, ellenkezőleg.

Kit bűntessek? Magamat? nem. A kislányt? nem. Akkor meg kit? Senkit, csak tévedtem. Egy dolgot tehetek: amit most tudok, az Ő nyelvén elmondom, ha erről beszélgetünk. Kezdi már nem felvenni a csúfolódásokat. Ha hárít, mert sok neki, hagyom, mert tudom, ha kell, úgy is megkérdez. A megélt tapasztalataimat, hibáimat elmondom neki. Azért, hogy lássa, mi sem Istenek vagyunk, mi felnőttek. Azt is tudja, hogy miért engedem az "OROSZLÁNOK" közé. Tanuljon. Álljon meg a saját lábán, ha támasz kell, viszont ITT vagyunk Neki. Ha hibázik, nem baj. A szabad akarata.

Igen, amit Te is említettél. A kislány sztoriját csak azért írtam le, mert nem biztos, hogy jót teszünk, ha csak védelmezünk. Én se járnám az utamat, ha nem jártam volna be a poklomat az új vallásokban is. Teljesen értem, és látom, tiszta a szándékod.

De nem tudom, mit gondolsz Kuruc írásáról, ahol már átírva, lefordítva vannak a gondolatok. Pedig érdekelne ez is. Meg az is, mi a véleményed az "én verziómról" is. Nem tudom,Aditi gondolataiban mi van, csak ő tudhatja. Majd rendet tesz, ha itt lesz az ideje. Nálunk sem volt másképp. Ami a többieket illeti: értem, hogy tisztázol dolgokat. Csak sokan vagyunk, sokfélék. Van akinek sokat adott, míg mások a szavakból mást láttak.

Ha viszont itt is csak a saját elveinknek megfelelő dolgokat akarjuk elfogadni, hibát vétünk.

El kell fogadnunk a másságot, ha valamit nem értünk, rá kell kérdezni (én is mindig faggatlak téged), mert hülyeséget senki sem kérdezhet.

Milyen az Isten képünk? Tudod Te is, ahogy fejlődünk, egyre szélesedik, egyre jobban felfogjuk, de tudnunk kell, a másik nézeteit is tisztelni kell. Véleményt mondhatsz, a tapasztalataidról beszámolhatsz, de a másik szeméről levenni a szemüget és odaadni a miénket, na az okozna igazán káoszt.

A különbözőségeink szemüvegén át látjuk a világot. Ki vagyok én, ahhoz, hogy Istenről valakinek azt mondjam, ne úgy lásd, mert hülyeség, hanem így, mint én.

Csak 1 dolgot tehetek, elmondom én mit éltem meg. Aztán a másik dönt. A "vita" nálatok a szavakon vannak. Ez nekem olyan, mint a szimbólika. Félreérthető. Aditi "magaslatból",( szerintem ráadásul más tudatban van, mint mi, mikor ír), míg Te idelentről , a Földről beszélsz. Ezért hiányzik a megértés.

Az is jó, ha elmondod Te hogy látod, az is jó, ha elmondja Aditi, ő hogy látja.

Igen, Aditinek meg kell tanulnia másként kifejezni magát, ha át akarja adni a tudását. Igen, rendet kell teremtenie az életében, ez is igaz. Igen, gyökeret kell vernie ebbe a világba. Tökéletesen igaz. Az is igaz, hogy a Múltban él, fáj neki, hogy ami volt elveszíti, meg a jövőbe rakja a megoldást, hogy majd ha ez lesz, meg az, minden jó lesz. Nem pedig a jelenben éli meg.

Amit szeretnék kérni tőled: ha valamit másképp látsz, tanítsd, írd le. Úgy van jól. Ha másképp látja, ne "támad le". Te vagy itt a kulcs a megértéshez. Neked kell a hídépítést megkezdened. Ha másért nem, hát azért, hogy a többiek annyit megtanulhassanak, hogy ne 1-ből, veséből mondjanak ítéletet.
Maximálisan igazad van a ködösítő megjegyzésekről is, ha ilyet tapasztalsz, kérd meg, pontosítson, mert vagy hiányos, vagy nem tiszta. Egyszóval: tanítsd meg az érthető nyelvezetre. TUDOM, hogy ez volt a célod, eddig is. Csak 1 kicsit több megértéssel finomítsd. Így csak éleződnek az ellentétek, és ha valamiben "tévesen" gondolkodik, akkor azért is hárítani fog, nem pedig a célod szerint rendbe rakni magát.

Aditi, kérlek ne ved támadásnak, sem azt, amit írtam, sem azt, amit a Sanyi írt. 2-3 világ vagytok, vagyunk. Segítsük egymást elfogadni, megérteni. Kérlek téged is, hogy a stílusodon 1 kicsit változtas, mert sokan nem értik és a tanításaidat félreértik. Nem magunkért, hanem a többiekért. Nyugodj meg, nem bántani akar itt senki. Kérlek nyisd ki a szivedet és használd a leírtakat. Meglásd, helyre kerülnek a dolgok, nem lesznek nagy viták, csak kérdések. Én sem beszélhetek buddhista kifejezésekkel, ha a többiekhez szólok, mert nem látom ki honnan jött, milyen "szakszavakon" ért. Vannak kiváló magyar kifejezéseink is mindenre. Ezek nem adnak talajt a sok félreértettségnek. Nem leszel ezzel kevesebb, csak több nyelven beszélsz. Nem jobb, ha mindenki érti mit is akarsz kifejezni?

Ennyit tudtam hozzáfűzni, rátok bízom a többit. Bocsi mindenkitől, szükségem volt mindezt veletek megosztani.

Én így látom, a tévedés jogát fenntartom.

Puszi ölelés, mindkettőtöknek!
És írjatok, ti hogy látjátok az én zöldségeimet. Igyekszem nem megsértődni, hanem a szemszögeteket megérteni, és azáltal tanulni. Tudom, Önző dolog ez is, de hol tehetem meg ezt más helyen?

De ha továbbra is a "vitát" folytatjátok, elküldelek Titeket a Mónika showba!!

Aditi képe
Kedves Sanyi és Anita!
2009. július 25. szombat, 23:59 | Aditi   Előzmény

Olvastam az írásokat, amik azóta születtek, hogy hazajöttem, és megszaporodtak a teendőim...

Köszönöm Sanyi, most már tényleg nyitottabban fordulsz felém.

Részben igazad van és ezért segítettél is.

De a májammal kapcsolatban nem egészen az a helyzet, amit látsz. Nem akarom részletezni, nincs helye itt.

Pedig érdekes, mert (természetesen) összefügg azzal, miért ezt az utat járom, és mi is ennek az útnak a lényege.

Ez egyébként egy ősi Sámánisztikus út "módszertana". Egy olyan "sablont " kaptam, amiben MINDENT bele tudok illeszteni, vagy úgy is fogalmazhatom, hogy összefüggéseiben vagyok képes megismerni a világot MINDEN SZINTEN, (nem csak a földi szinteken), úgy ,a hogy azt sohasem voltam képes látni.

Ez a tudás leleplezi az illúziókat, de olyan nagy tudatossági teret jár körbe, hogy nagyon sok a teendő (belül): agy-, és szívmunka... ezért kissé lassúnak tűnik.

A tudatosodás útja kettős lánc, mint a DNS: az ismeret vagy tudás és a szeretet tanulása.

Az ezoterikus ismeretek töredékei , apró morzsák ebben a hatalmas tudásban.

Egyébként a kulcsa ugyanaz, ami a többi tanításnak is (mert hogy nem győzöm hangsúlyozni: AZ ÖSSZE UGYANARRÓL SZÓL VÉGSŐ SORON), nevezetesen az elme és az ego szolgálatba állítása, hogy képessé váljon a szellemi szintű működés elfogadására.

Az elemzés, és a gondolkodás egy szükséges szint. De szellemi szinten, a szeretet tapasztalásakor nincs érvényessége, teljesen megszűnik. Átveszi a helyét az intuíció, az érzetek, a puszta, gondolat-nélküli tapasztalás. Amíg a testtel azonosítja magát az elme (ego), addig csak ezen a szinten zajlik a tapasztalás. De ezt ki lehet tágítani (tudat-tágítás) a magasabb szintekre is.

Minden nagy iskola ezt tanítja: egy magasabb tapasztalási szint kedvéért engedd el a gondolkodást, az elemzést, a kérdéseket, a félelmet, az aggodalmat (múlt-jövő) . Ilyen értelemben nem felérhető az elmével Isten. Isten tapasztalás.

Isteni valónk, Önvalónk-ra úgy csatlakozhatunk rá, ha elengedjük a gondolkodást és helyette elmélkedünk, meditálunk.Ha elengedjük a félelmeinket és helyette bízunk önmagunkban, és a bennünk rejlő Mindenség hatalmában, amely előbb utóbb, ha igyekszünk, letisztítja rólunk a hamis önképünk motivációit, és végül visszavezet valódi Önmagunkhoz, "akiben" valóban bízhatunk, és építhetünk rá, mert TISZTA: azaz tiszta a motivációja, ami pedig a szeretet. Elengedjük vágyainkat, és aggodalmaikat, és helyette hagyjuk hogy a szeretet alakítsa az életünk.

A mély-tudatunkban ott van a tudás az egységről, és az összes tudatszintről. Az elme egy kapocs, amely aztán átáll az egoval (hamis önkép) való azonosulásról, a tudás új, nyitott, valós, és működő megismerését szolgáló működésre.

Ez a dolog legnehezebb része, és minden iskolában hosszú éveket vesz igénybe. Az első tartós változást hozó időszak az első 7 év után következik be kitartó próbálkozás esetén...

A betegségem született, nagyon mély tudatrétegekben van, és amíg teljesen nem állítottam szolgálatba az egóm, velem lesz. Én ezt tudom, és még csak három éve kezdtem. (Ebből két év volt a tanulás, ami egyébként rekord-rövidnek számít...:). De mindeközben haladok, egyre mélyebb tudatrétegeket világítok át, és amit belül rendbe teszek, azonnal megjelenik az életemben. Most is ez történik.

A magas tudatossággal rendelkező szellemek gyakran szerény életet élnek. De fontos, hogy megértsd: nem azért mert ezt AKARJÁK. Hanem mert alázattal elfogadják azt a helyet, amelyet a szívük útját követve meglelnek.

Valóban, a valóság működéséről szóló tanokat könnyedén ki lehet forgatni, és az ego felhasználhatja arra, hogy igazolja önnön hamisságát. Az eredmény: még több szenvedés.

De ez már a szabad választás hatájába eski: ki mire használja?

És nem szabad elfelejteni, hogy KÍVÜLRŐL NÉZVE MEGÍTÉLHETETLEN!

Egyedül csak a motivációk vizsgálata árul el valakiről, annak cselekedeteiről, tanításairól...stb bármit is... de ezt csak beavatottak látják, a többiek találgatnak. A beavatottság sem misztikus blabla, csak annyit tesz, olyanok, akik maguk már végzik a "műtétet" magukon. esetleg már túl vannak rajta. (Megvilágosodottak)

Úgyhogy nem alaptalanul cseszegetsz, csak nem minden dologgal kapcsolatban. És a találkozásunk mindkettőnk számára megvilágít egy-egy felfedezetlen oldalunkat...

Tudod: ami a másikban irritál, az valójában benned van... :)

Harmóniát pedig úgy teremthetünk, ha összeadjuk a tudásunk, ahelyett, hogy az egónkal élünk (kritika, reakciók...stb)

Én, ha valaki azért lehetek hiteles példa, mert az életem kényszerít az állandó önvizsgálatra. Ha megteszem, elkezd tisztulni a kép, és az életem, jobban vagyok testileg, lelkileg. Ha nem, belepusztulhatok...

Csak minden újabb feladatnál van egy periódus, amikor beparázik az egóm, mert küzd egy kicsit, mielőtt megadja magát. De ez így működik. Ezt a harcot (a félelmeivel, téves motivációinak elszenvedésével, a nem-látással) mindenki csak maga vívhatja meg.

Köszönöm kedves Buddhanita neked is, MINDENNEL EGYETÉRTEK! Tökéletesen látod a dolgokat, és nagyon sokat segítesz!

Légyszi ne tegyél minket a Mónika show-ba... :)

Namaszte

Tökéletesen látom-e?
2009. július 26. vasárnap, 1:15 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Na az biztos, hogy ez sosem lesz biztos. Majd ha ÉLEM és nem az észt osztom, akkor már jól vagyok :)
Addig meg marad az elmélkedés :)
Az biztos, Sanyitól sokat tanulok. Igen csak megmozgatja az agytekervényeimet, eddig ez nem sok pasinak sikerült ilyen téren. Másokkal más szokott jobban mocorogni, nem az agyam :)

Mint mindig, most is a tévedés jogát fentartom

Üdv
Béke,

Aditi képe
Kedves Sanyi! Csodálkozom rajtad. Ezt a szöveget te kizárólag az
2009. július 22. szerda, 2:22 | Aditi   Előzmény

Kedves Sanyi!

Csodálkozom rajtad.
Ezt a szöveget te kizárólag az intellektusoddal olvastad. És ez azért megdöbbentett.
Egyébként éppen úgy lett megírva, hogy így igen kevéssé érthető. Te szembesítettél a ténnyel... :)

Hogyan is írhatnék Istenről "logikus" szöveget..? Az csak egy újabb "filozófia". Elmélet. Unalmas.

De még ha csak írói "stílus"-játékosságnak vetted volna, akkor is többet értesz belőle.
Ez olyan, mintha Babits nominatív verseinek stílusára azt mondaná valaki, hogy értelmetlen... mert valóban, nem helyes nyelvtanilag...De hát a hiányok, a csonka dolgok azért vannak, hogy a KÉPZELET (intuíció, magasabb csakrák...stb) helyet kapjon... Látom, nem értetted meg a "rossz" dolgok helyénvalóságának törvényét... pedig sok helyütt írtam azokban a hosszú írásokban...

Isten nem csak a legnagyobb "intelligencia", de a legnagyobb szív, a legkifinomultabb intuíció, a legmelegebb földi ölelés és még sok minden egyben. Különböző minőségek tökéletes és magas szinten összeforrasztott egysége. Hatalma (amit áthat) végtelen. Ezért az út, amit általa és benn járunk végtelen. A Földön általában a hetedik csakráig tudatosul, de ennél sokkal több van.

A kauzális testet már láttam, az a Szamszarán kívüli létdimenzióhoz tartozik. (Csak mert te annyira tapasztalatoknak hiszel. )
Én nem. TUDOM hogy van még sok.

A szeretet a kapocs a világok között, a mindent egybeforrasztó, átölelő, a középpont. Az embernél a negyedik csakra, a test közepén, a csomó, amin átáramlik az egész végtelen "fenti" világ lefelé, és az alsó felfelé. Úgy is szokták ábrázolni, mint két csúcsára állított piramist.

Középen van a szív (ez Jézus tanítása: a szeretet. Ha a szeretetet állítod vezérlő-erőddé, megtanulsz a szíveddel látni, annak szolgálatába állítod az összes világod, amire tudatossá válsz, akkor a a világegyetemben való harmonikus helyedre találsz.) A Piramisok nem csak az ember helyét ábrázolják a Világegyetemben (amiért "irigyek" az angyalok :), hanem az egész Világegyetem működési rendszerének egy oldalát. (Ez Egyiptomi, ill. Atlantiszi tudásból származik)

Ma a fraktál-egyenlettel írják le. Úgy látom, te inkább reál-típus vagy, akkor nézz ennek utána.

Én a misztikusok iskoláit jártam ki, de már utánanéztem a legmodernebb megfogalmazásoknak is, mert fontosnak tartottam demisztifikálni. De persze kiderült, hogy ugyanarról van szó. Csak máshogy. És ez nagyon izgalmas. :)

Azért szeretek mégis a misztika megfogalmazásaival élni olykor mégis, mert a szívemben azt hiszem mindörökké művész maradok, és mert a szív és az érzetek, érzékek hangja sokkal több emberhez jut el. Ezért létezik egyáltalán a művészet. És talán azért is, mert nő vagyok.

Én csodabogár vagyok. Talán azért van ez így, mert játszom a ráció és az intuíció határaival.

Minden egyes kérdésedre megfelelnek a nagy tanítók, akiktől én is tanultam. Egy kicsit máshogy. De elárulom, egytől, egyig így látják a dolog TERMÉSZETÉT ők is...

Mi nem véletlenül "akadtunk" össze, és már tudom, miért. De amíg egózunk, nem tudjuk kicserélni azt, ami miatt a szellemeink összehoztak. Remélem észrevetted, hogy a kis blogban, amit nyitottál, mi történt.
Jó móka volt, de már vége.

Hazajöttem, és MINDEN megváltozott.
Beért a munkám gyümölcse, mind az én, mind a szüleim oldalán. NAGY VÁLTOZÁSOK TÖRTÉNTEK belül, és az anyagi világunkban is. OLYAN MINT EGY VARÁZSLAT.

(Csak még utoljára "befűzött" az egóm a két-ségbe-esés illúziójába "hogy aszongja ennek má sose lesz vége"...: , de látod, még ez is jó volt valami érdekes játékra... :) ÉS VÉGE LETT! IGEN!!

Továbbléphetek. Megtörtént a Pálfordulás, olyan belső változásokon mentünk keresztül, amit évszázadok óta nem sikerült egy családtagnak sem a felmenőim közül meglépni (ezért is örököltem ezt a sok "finomságot"...:), de már elkezdődött a karma-oldás... És hihetetlen BÉKE. és ÖRÖM. Abszolút leírhatatlan most, tegnap óta teljesen fogva tart, még emésztek, ébren meditálok... Tudom, hogy nem fogok meghalni, csak szegény egóm annyira bír félni.... még vannak harcaink-...:)

És gyakorlom a megbocsátást (kirezgés) hogy az egóm két-ségeinek még mindig hagyom magam bedőlni... EZ A KÖVETKEZŐ "DÉMON", AMIT LEGYŐZÖK...

Nem részletezem, mert ez nem ide tartozik, de ha érdekel, írok róla. És azzal a "technikával" csináltam, amit tanultam. A kulcs: a TUDAT

Kérlek ne tekintsd kihívásnak ezt a levelet (ha véletlenül félre-érthető volnék), és nem is szándékozom megmagyarázni semmit. Az írásom legfőképpen. Ha tényleg érdekel, amikre kérdeztél, a világnézetemre, a tudásra kérdezel, amire beavattak.

Azt hiszem találkoznunk kellene ahhoz, hogy átmenjenek az infók, bár reméltem, a net is elég, de be-egóztunk. :) Ha azt félre tudjuk tenni (legalább egy időre), szerintem megy így is. Nem kell elhinned, amit most írtam, de nem kell véleményt sem alkotnod róla.

Nekem nagyon jó élmény eszmét-cserélni veled, (na meg segítséget kérni is :)), lehet hogy hihetetlen, de mostantól igyekszem jobban figyelni, hogy alkalmazkodjam az igényekhez.... :) (levél hossza, misztika mennyisége...stb), mert szeretném, ha az infók akadálytalanul áramolhatnának mindkét irányba (tőletek nekem, és vissza), mert számomra is tanulságos itt lenni, szeretném, ha számotokra is azzá válna az, amit létezésem jelenthet.

Csak elsőre, néhány vázlatos pont, ami lejött arról, amiben "másak" a tudat-tartalmaink, és érdemes lenne megosztani:

A tudat és működése
Az intuíció
A transzcendetális

Mestereim:

Swami R. Ananda Girí Purna Jí Maharaj - egy megvilágosodott jógi
Sadhguru - őt letöltheted a neten. Fenomenális.
Dr. Molnár Gábor - a talán ismered a "Mantra" Egyetem tanára
Richard Bach

stb.

Doku:

What the Bleep do we know about - a tudat, mint működtető
Mennyei próféciák
Zeitgest harmadik része, a vallások egységéről, a demisztifikált valóság a transzcendentális világokról szóló tanításokról - a Sámánizmus
Elisabety Haich: Beavatás I. II.
Egyiptomi Tarot

Szeretettel: Edit

Namaszte

Re,: ezoterikus maszlag
2009. július 22. szerda, 15:27 | kuruc   Előzmény

Kedves Sanyi!

Ízekre szedted Aditi levelét, néhány észrevételem, kérdésem nekem is van, ezt szeretném megosztani Veled, Veletek.
Egyébként teljesen egyetértek Budhanitával: „A legszebb, legérthetőbb, legtökéletesebb megfogalmazás volt, amit most olvastam. Köszönöm Neked, a szívemből szóltál. Szeretlek, ölellek, Üdv Buddhanita”
A Word-beni formázásom beillesztéskor elveszett. Így most a számozás után jön Aditi, Sanyi a ++ után, én a -- után
++Nekem ebben ismét annyi zagyvaság van, hogy most már nem hagyom szó nélkül! Nem szeretném, ha mások azt hinnék, hogy ez a tudatosság, amit itt összehordasz!
Kigyomlálom és remélem megbeszéljük, pontosítjuk ezeket a mondatokat.
1. Minden, és az ellentéte is igaz.
++Na, hogy is van ez?
--Szerintem tudod….. Nincs jó és rossz, vagy hasonló ellentétpárok, csak a mi pillanatnyi nézőpontunk ítélete. Minden látható és láthatatlan dolog, lény, stb. Isten által teremtett, az Ő szentségét hordozza magában, ezáltal igaz és megkérdőjelezhetetlen.
2, Több, mint amik vagyunk, és mégis belőlünk csírázik ki ereje...
++Szerintem nélkülünk is van ereje, nem belőlünk csírázik ki!
--Anthony de Mello: Azonosság
– Hogyan keressük az egységet Istennel? – Minél jobban keresed, annál nagyobb
lesz a távolság közte és közted.
– Hát akkor mit tegyünk a távolsággal?
– Értsd meg, hogy az nincs ott.
– Ez azt jelenti, hogy Isten és én egy és ugyanaz?
– Nem egy, de nem is kettő.
– Hogyan lehetséges ez?
– A nap és a fénye, az óceán és a hullám, az énekes és a hangja: nem egy. Nem is
kettő.
Azonosítás
– Szeretném látni az Istent.
– Éppen őt nézed – mondta a Mester.
– De akkor miért nem látom?
– Miért nem látja a szem saját magát? – kérdezett vissza a Mester.
Később még hozzátette:
– Ahogy fölösleges a késtől azt kérni, hogy saját magát vágja el, vagy a fogótól,
hogy magába harapjon, ugyanúgy fölösleges Istentől kérni, hogy mutassa meg magát.

Jn14,20
Atyámban vagyok, ti bennem, s én bennetek.

Isten a teremtményeiben ( a Teremtésben) él, létezik honnan csírázhatna ki leginkább az ereje?
(Teremté Isten az embert a saját képére)

3...bennünk, életünk lehetőségében van elvetve magja.
++Istennek van magja? Ráadásul az az életünk lehetőségében van elvetve?
4. Elménkkel felfoghatatlan hogy bennünk létezik és mégis benne, és általa vagyunk.
++Azért elég sokan megértik ezt. Talán mégsem felfoghatatlan!
--Minden valaha élt, vagy ma élő Mester szerint felfoghatatlan, legfeljebb érzékeltetni, körülírni lehet. ( Aki tudja, nem beszél róla.)
5 A teremtés csodája Isten...
++Nem úgy volt, hogy Ő teremtett mindent? Vagy saját magát is Ő teremtette? Akkor tényleg nagy csoda!
6. Mindenható, mert mindent áthat...
++A mindenható azt jelenti, hogy mindenre képes hatni. Amire Te gondolsz, az a "mindent átható"!
--Ha mindenben ott van, akkor mindent át is hat, és mindenre hatni is képes (ha akar), ezért mindenható is.
7. Minden jó, hiszen ugyanabból a minőségből való.
++Akkor nem jó, hanem ugyanolyan. Minden ugyanolyan vagy egyforma.
--Attól, hogy minden az Isteni minőséget hordozza magában, még nem egyforma, vagy ugyanolyan
8. Isten az Élet és annak minden porcikája, szeglete, teremtése, melyet ő ítélet nélkül szemlél és elfogad. GYÖNYÖRKÖDIK BENNE.
++Ha egyszer ítélet nélkül szemlél, akkor hogyan tud gyönyörködni benne? Amiben gyönyörködünk, az tetszik, és ha tetszik, akkor alkottunk róla egy ítéletet (véleményt)!
--Ha Isten mindenben kivétel és feltétel nélkül gyönyörködik, akkor milyen ítéltet hozott? Mihez képest? Ha csak egyvalamire azt mondaná, ez nem tetszik, de a többi igen, akkor ítélne.
9. Isten és az Ő minden teremtése szent.
++Szent az, aki tiszta és kegyes életet él, vagy akik haláluk után üdvözültek. Ez alapján nem minden Isten teremtésére mondhatjuk, hogy szent.
--Mi a tiszta és kegyes? Ismételten, mihez képest? A legbigottabb római katolikus dogmákat citálod ide?
10. A mi utunk pedig megélni minél több mindenben a létező dolgok szentségét.
++Mi az a létező dolgok szentsége?
--Lsd. Az előző pontokat.
11. Isten a dolgokban való gyönyörködni-tudásunk.
++Te ragaszkodsz ehhez a gyönyörködni tudáshoz!
--A legtöbb misztikus szerint ez maga a megvilágosodás
12. Isten mindaz, amit szeretünk és szeretni, tiszta szívvel elfogadni tudunk.
++Az is Isten, amit nem tudunk szeretni és elfogadni. Ráadásul nem mindenki szereti és fogadja el Istent!
13. Az út végtelen.
++Akkor a megvilágosodottak hogyan érkeztek meg?
--Te magad írtad egyszer, hogy a megvilágosodás még nem a végpont, további fejlődési szakaszok, lehetőségek is vannak. Csak „itt és most” ez nem igaz?
14. Vagyok, mert tudok róla.
++Egyáltalán nem ezért vagy. A létezésednek más az oka. Azok is vannak, akik nem tudnak róla.
15. Isten hatalma a teremtés és a szeretet egysége.
++A hatalom, a változtatás korlátlan képességéből - lehetőségéből fakad. Hogy jön ide a szeretet?
--Minden Tanító, Mester, stb. szerint a szeretet a legnagyobb erő, amely a Teremtésben nyilvánul meg.
16. A szeretet...a teremtő erő maga.
++Szerintem nem ismered egyiket sem.
17. A szeretet, a végtelen kegyelem, és a végtelenül kegyetlen szigorúság egysége.
++Húúúú...!!!
--Pedig nagyon egyszerű. A végtelen szigorúság a Vonzás Törvényének kérlelhetetlen betartását, betartatását jelenti. Vigyázz, hogy mit kérsz, mert megkapod. Ha az általad elvárt dolgokra összpontosítasz, nekik adsz energiát, akkor azokat kapod. Ha nem kívánatos dolgokra gondolsz, netán még meditálsz is rajta ( alacsonyabb tudatszinten, tehát igen hatékonyan), akkor azt kapod.
18. A szeretet ... az ok-nélküliség, (az itt és most) és az ok-okozatiság, (a
karma) egységének végtelen és tökéletes tánca (Szamszara).
++Nem ez a szeretet. A szamszára meg végkép más! A szamszára a létezés forgatagához láncoltságot jelenti.
19 Isten törvénye az örökös elengedés a bírásért. A mozdulatlanság a tettért. A gondolattalanság a teremtésért.
++Micsoda?
20. Isten egy fogalom, egy szó, mely a teremtett világ része.
++Egy szó, egy fogalom képes ennyi mindent teremteni és irányítani? Nem semmi!
--Az ember eljátsza Teremtést visszafele is. S teremté az ember az ő Istenét a saját képére. Nézd meg a vallásokat, kérdezz embereket. Nem találsz két tökéletesen egyező „meghatározást”
Korlátozás
– Van Isten? – kérdezte a marxista.
– Amilyent az emberek gondolnak, olyan nincs – válaszolta a Mester.
– Kikre utalsz, amikor az "emberekről" beszélsz?
– Mindenkire.

21. Ezért Isten mindenki számára más és más. A tökéletes nem-egyformaság a nem-tökéletes egyformaság illúziójában.
++Most már végkép megkavartál! : )
22. Az ember szabad...ezért vágynak az angyalok a földre.
++Az angyaloknak nincs szabad akarata?
23. Ez az én világom. Az én Istenem. A tied milyen?
++Ezek szerint nekem másmilyen az Istenem?
24. Bocs, hogy ismételtem magam. Van, ami nem változik.
++Nem azt írtad fentebb, hogy Isten törvénye az örök változás? Akkor Te kiléptél ebből a törvényből?
--Tényleg nem érted, mi az „ami nem változik”, vagy csak cinikus vagy?
25. Remélem van, akinek új. Sokat tisztáz, az ego-val kapcsolatos kérdések körül is...
++Az biztos! Rendkívül sok új dolgot olvashattam Tőled! De bevallom, nem hogy tisztázott volna, engem inkább összezavart!

++Már korábban elkezdtem írni egy fejezetet az ezoterikus maszlagról, de Te Aditi, egy újabb adaggal gazdagítottad azt!
--Szerintem nem az ezoterikus maszlagot gyarapította, csak segíteni szeretett volna egy kicsit elgondolkozni, tisztábban látni.
Isten áldjon Benneteket
Kuruc

Kedves Kuruc
2009. július 22. szerda, 16:41 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Kösz, hogy szeretsz :)

Sanyi nem bántani akart ezzel engem.

Ezt TUDOM.

Istenről, csak nézeteket sorolhatunk fel, lehet vitatkozni, csak nem érdemes. :)

Sanyi így látja, Aditi, Te ás még bárki másképp:

valaki 1 bűntető bírónak, és retteg tőle, valaki a szeretet tiszta megtestesülésének, és még sorolhatnám a dolgokat.

Inkább leírom én magam , hogy látom:

Isten Minden és a Semmi egyszerre 1 időben. Mindenben jelen van. Én a teljesség, a tiszta szeretet és nyugalmi állapotában való lebegéshez tudnám hasonlítani, valami hasonlóhoz, amit a lélek a Bardóban tapasztal. Nincsennek határai, sem teste, nem mondhatom rá, hogy jó, vagy rossz, mert megszűnik Benne a dualitás fogalma.

Sem idő, sem tér nem gátolja. Valamint, ha ezo-maszlagnak hangzik, ha nem, szeretném megjegyezni, minket csak az a téveszme választ el, ami felállítja a 2 pólust: én itt vagyok, ti , meg Isten mind különböző helyen, időben és térben léteztek. Ha a "lélek" felismeri, önmaga 1 része a nagy Egynek, akkor gondolom, Eggyévállik a Mindenség-Semmiséggel. /Nírvána/

Akkor meg minek akarna újra leszületni?

Minden nézet helyes, de ugyanakkor hiányos. Az egyik sem jobb a másikénál.
Hogy mondható "valamire", hogy ez meg ez, nincs Benne, ha mindenki rábólint arra a tényre, hogy minden 1?
Igen, Benne van az áhitat, az ezo-maszlag, a logikus értelmezés.....minden.

Ez van én így látom.

üdv,
Béke

U.i.: a vita jó, mert épít, tágítja a tudatot, többet hoz fel belőlünk is, másokból is, mint amit tudatosan megélünk. Kell hozzá 2 dolog: nyíltság és befogadás :)

Hiszen a

Re: Kedves Kuruc
2009. július 22. szerda, 23:19 | kuruc   Előzmény

Kedves Buddhanita!

Köszönöm a visszajelzést!
Aki ismer, tudja, kerülüm a vitát, mint ördög a tömjénfüstöt. Még az elvileg logikus érvekkel megvívhatókat is, mert a logika néha csődőt mond, és akkor jó eséllyel jön a sértődés.
Sok bejegyzést elolvastam, de igazán az emberi történetek, drámák érdekelnek, ki hogyan keresi, találja a megoldást a "spriitualitása" segítségével. Amint elkezdi Istent elemezni, többnyire lapozok.
Igazad van, vitatkozni sem érdemes Róla.
Ha Aditi és Sanyi párbeszéde csak erről szólna, akkor ott is csak lapoztam volna...
De 43 évesen megírtam életem első bejegyzését egy blogba. Én, aki hirhedten szófukar, nehezen oldódó vagyok egy számomra ismeretlen közösségben. Ha valaki 2 nappal ezelőtt ezt "megjósolja", azt mondtam volna, ember, Te nem ismersz engem...
Isten áldjon
Kuruc

Kedves Kuruc
2009. július 23. csütörtök, 16:17 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Drága Szivem!

A vita rész, már nem RÁD vonatkozott. Bocsi, nem voltam elég egyértelmű.
Hogy is lehetne, hiszen olvastam a leveledet és azon nagyon,tetszett FŐLEG AZ, AHOGY LEZÁRTAD!
Semmi bántó, vagy vitatkozó nem volt Benne. Azért is jó, hogy szót emeltél, mert talán könnyebb lesz a 2 félnek egymást megérteni. Te lefordítottad "magyarra", azt amit Aditi írt. Hogy is lenne ez hiba??

Bocsi még egyszer a figyelmetlenségemért, csak 1szerre szerettem volna hozzászólni mindenhez.

És kérlek, LÉGY BÁTOR, SZÓLJ NYUGODTAN, abból is sokat tanulunk

KÖSZI, és ÖLELLEK,
Anita :)

Sőt, Istent tovább gondolva
2009. július 25. szombat, 22:05 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Ha azt mondom nincs külön Én, akkor azt is modhatom, nincs külön Isten sem.

Még mielőtt keresztre leszek feszítve kifejtem: ha önmagam elválasztó határait "hazugságnak" vélem, lásd Egó, és azt mondom Önvalóm= ÉN=ISTEN. Akkor ezzel azt is mondom, hogy téves maga az Isten megnevezése, hiszen nincsennek határai, nem külön álló Egyed. Ha Istent megnevezem, azzal 1 tőlem elválasztott külső dolgot feltételezek. Ez nem igaz szerintem.
Tehát nem Isten létét vonom kétségbe, hanem az elkülönültségét. Érthető ez?

Aditi képe
Abszolút! És puszillak. :) Ezért igaz, hogy nincs olyan, hogy az
2009. július 25. szombat, 22:46 | Aditi   Előzmény

Abszolút!

És puszillak. :)

Ezért igaz, hogy nincs olyan, hogy az "én életem" meg a "te életed".

Csak életek harmonikusan működő egysége van.

Ennek a harmoniának a kulcsa a szeretet.

Ezért van pl. hogy a nyitott, türelmes, elfogadó.., vagy egyéb szellemi tulajdonságokkal rendelkező emberek könnyebben élnek egymással, és motiválják egymást a tanulásra.

Namaszte

Aditi képe
Kedves
2009. július 25. szombat, 22:40 | Aditi   Előzmény

Kedves Kuruc!

HÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ!!!

Köszönöm.
Végre valaki érti...

Egyébként szerintem nem olyan nehéz érteni, csak, valóban, a gondolkodása (stílusa) olyan amilyen, ezért azokhoz szól, akikhez. Van akinek József Attila jön be, és van akinek Ady... teljesen más nyelvezet, olvasat. És van, akinek mindkettő... :)

De nagyon köszönöm a fordításod, hihetetlen ott van és ez az amire, én születésemnél fogva nem lehet tudni miért, képtelen vagyok...

az előző viszont zsigerből jön....

Asszem erre mondta anyám, hogy "nálam mintha fordítva kötöttek volna be valamit a fejemben..."
Viszont ebből a "képességemből" vagy "fogyatékosságomból" született minden szép, művészeti megnyilvánulásom is 8 éves koromtól kezdve....

És már érzem, hogy pontosan ez fog kihúzni a gödörből. Már el is indult a folyamat...

Ezért nem értem Sanyit, hogy hogy nem látja MENNYIRE IGAZ A NAGYMESTEREK TANÍTÁSA:

MINDEN EGYES DOLOG MINDEN EGYES PILLANATBAN TÖKÉLETESEN A HELYÉN VAN. A FOGYATÉKOSSÁGAINK IS CSODÁVÁ VÁLNAK HA SZERETETTEL ÉLJÜK MEG. AZ EGÉSZ VILÁG EGY CSODÁVÁ VÁLIK HA TISZTA SZERETETTEL ÉLJÜK MEG. A TANULÁSUK MINDÖSSZE ERRŐL SZÓL:

ISMERD MEG A VILÁGOD KINT ÉS BENT ÉS FOGADD EL AZ ÖRÖK VÁLTOZÁSSAL EGYÜTT. LÉGY BELÜL AZ ÖRÖK VÁLTOZATLAN SZEMLÉLŐ, ÉS SZERETETTEL ÉLD MEG AMIT A VILÁG "RÁD RÓ" HISZEN TE RÓTTAD KI MAGADRA. LEHET HOGY TEGNAP DE LEHET HOGY SOK SOK ÉLETTEL EZELŐTT. NEM TUDHATOD ÉS NEM IS KELL TUDNOD. CSAK ELFOGADNI. MERT A SZERETET A LEGNAGYOBB ERŐ MIND KÖZÜL. ABBAN FELOLDÓDNAK A KARMÁK ÉS TOVÁBBLÉPHETSZ. NE AKARJ TUDNI ELŐRE SEMMIT ÉS ENGEDD EL AMI MÁR ELMÚLT MERT A SZERETET A MOST-BAN VAN. NEM KELL FÉLNED HOGY NEM LÁTSZ AZ IDŐBEN MERT A SZERETET AZ IDŐTLENSÉG ÖRÖKKÉVALÓ LÁTÁSÁVAL AJÁNDÉKOZ MEG. MINDIG AZT LÁTOD, AMIT ÉPPEN KELL. NE GONDOLKOZZ MERT A "GOND"ÓL- KODÁS AZ IDŐBELISÉG VÉGTELEN KÖREIT RÓJA, AMELYBEN A PROBLÉMAMAGOLDÁS ÚJ PROBLÉMÁT SZÜL, A ROSSZ ÉS JÓ KARMA ÚJABB ROSSZ ÉS JÓ KARMÁKAT, A GONDOLAT-LÁNCOLATOK, ÉS ÉRZELMEK VÉGTELEN SKÁLÁJA ÚJABB ÉLETEKET AMÍG RÁ NEM ÉBREDSZ: A VALÓSÁG A SZERETET, AMI TISZTA ÉS MINDENHATÓ, ÉS MINDENEN FELÜL ÁLL. AZ ÉRZELMEKEN, A GONDOLATOKON, A TESTEN, A LELKEN, A TETTEKEN, A HALÁLON ÉS AZ ÉLETEKEN IS. EZ EMEL KI A SZAMSZARÁBÓL. EGYEDÜL A SZERETET KÉPES ERRE. EZ AZ UTAD FELFELÉ, A TISZTULÁSBAN, A GYÓGYULÁSBAN, A KARMÁK ELENGEDÉSÉBEN, EZ AZ ÉLET ÚTJA ÉS AZ ÉLETEN TÚLI ÉLET ("MENNYORSZÁG") ÚTJA IS, AMELY A FÖLDI ÉLETEKEN TÚL EGY ÚJ LÉTSZINTRE EMEL.

Teljesen lepadlóztam, amikor megláttam, mennyit írtatok erre az oldalra...

De szerintem hasznos volt. Mindenkinek nagyon köszönöm!

És még csak annyit, hogy amikor reagáltam Sanyi írására, elengedtem, hogy megpróbálkozzam ezzel a "fordítással", mert éreztem, hogy nem kell magyarázkodnom. De azért egy kicsit vágytam rá...

Erre tessék...

Na, erről a szól az a tanítás, hogy "engedd el a vágyad, mert az az ego műve. Engedd el, hogy hathass a szeretet által, és amit elengedsz, tisztábban és szebben kapod vissza, mint remélted!"

Ilyenkor meghajlok az Univerzum hatalma előtt, hogy a kis és nagy dolgokban is milyen csodálatosan működik!

Namaszte

Igy már OK!
2009. július 22. szerda, 17:00 | Névtelen (útkereső)

Köszi Kuruc!

Elárulom hogy engem nagyon idegesit ha virágnyelven akarnak megértetni dolgokat!

Mert csak összezavar és tul bonyolult számomra kihámozni mit is akar közölni. Ugyhogy inkább nem is eröltetem.

Egészen az irásodig abban a tudatban éltem hogy akik ezt az önkifejezést használják direkt ködösitenek azért hogy elhitessék másokkal hogy ök felettünk állnak,és csak akkor fogjuk megérteni ha elértünk egy magasabb szintet a fejlödésben.

Az írásodat olvasva most már leesett hogy minden tipusu emberhez másképp jut el az informácio,és ezt tiszteletben kell tartanunk!

Jo érzés hogy megint tanultam valamit!

Már készültem egy irománnyal hogy visszarángassam a Földre a misztikus ködbe burkolt embereket!

Köszönöm hogy megelöztél,hibát követtem volna el!

Üdv:Erika a Reális

Re,: Igy már OK.
2009. július 22. szerda, 21:44 | kuruc   Előzmény

Kedves Erika!

Köszönöm a visszajelzést.
Kb. 10 éve bármit olvasok, hallok, stb., egyszerre engedem át a szeretet (érzelem), a józan ész (értelem), és a mindenre nyitottság hármas szűrőjén. Ha így olvasol, nagyot nem tévedhetsz.
Még a megcsonkított, hozzátoldott Újszövetségben is, különösen Jánosnál, olyan felismeréseket találhatsz, hogy le fogsz hidalni.
Magában a Bibliában találhatod meg a "legalapvetőbb" keresztény dogmák cáfolatát.
Isten áldjon

Kuruc

u.erika képe
Köszi Kuruc a visszajelzésedet! Sajnos tulságosan türelmetlen
2009. július 22. szerda, 22:36 | u.erika   Előzmény

Köszi Kuruc a visszajelzésedet!

Sajnos tulságosan türelmetlen vagyok a többértelmü szövegek boncolgatásához.A bibliát pedig már annyiféleképpen magyarázták már hogy csekély esélyt látok arra hogy pont én értelmezném helyesen.De ha találtál valami számomra érdekeset(sejtem hogy sok sok ilyen van) akkor szivesen veszem.(magyarázattal együtt)

Persze én sem ugy gondolom hogy másold ki a bibliát!

De egy két gondolatot megosztanál szerintem mindanyian örülnénk neki!

Èn a spiritualitást inkább gyakorlati szinten élem meg.Tudom hogy ez egy másik véglet.De ez van nem lehetünk egyformák az unalmas lenne!

Annyit tehetünk csak hogy elfogadunk mindenkit bármilyen ,,jármüvön"is halad!

Re.: Türelmetlen vagyok....
2009. július 23. csütörtök, 16:05 | kuruc   Előzmény

Kedves Erika!

Anthony de Mello egyik történetében a Mester így szól a türelmetlen tanítványhoz: Örülnél-e annak, ha valaki megkínálna gyümölccsel, de mielőtt átadná, meg is rágná? ( A madár dala, 1. történet)
Sokkal inkább a hasznodra válik, ha a felismerések Benned születnek meg. Egyébként némelyik annyira szembemegy a mai keresztény dogmákkal, hogy Te sem szívesen beszélsz majd róluk.
A lényeget tekintve pedig nem is különösebben fontosak. Én sem kerestem őket, csak jöttek.
Sokan fektetnek jelentős energiát annak kutatásába, hogy Jézus zsidó volt-e, netán pártus, magyar, stb.
Milyen viszonyban volt Mária Magdolnával, voltak-e gyerekeik, stb.
Ha ezzel a kitartással azt keresnék, mire szeretett volna Jézus tanítani, akkor az a kijelentése, hogy az "Igazság szabadokká tesz", ma sokkal több ember életében lehetne mindennapi valóság.
Isten áldjon
Kuruc

u.erika képe
Kurucnak magamrol
2009. július 23. csütörtök, 18:20 | u.erika   Előzmény

Most már biztos hogy azért értjük egymást félre sorozatban mert nem azonos a gondolodásunk!

Egyik sem jo vagy rossz,de amig Te a filozofia segitségével találsz válaszokra,addig én az egyszerübb gondolatmenetet részesitem elönyben!

Ugyhogy ezt fölösleges tovább ragozni szerintem...!

Nem a fejlödésben és a tanuláshoz vagyok türelmetlen.Söt!Igen csak kitarto ember vagyok.

Csak a költöi megfogalmazások távol állnak tölem,és annyiféleképpen lehet értelmezni öket hogy attol tartok ez nekem nem megy.

A spirituális üzneteket,tanításokat is csak akkor vagyok hajlando elhinni ha saját magam megtapasztalom.Ezért Isten az én nyelvemen tanit engem.

Ezért szeretem a Sanyi tanitásait.Egyenes és érthetö... még nekem is...!

Mindenki más uton jut el a megismeréshez.Biztosan jot akarsz,látom a segítö szándékot!De az ut amit te ismersz az nem az én utam!Ha engem kérdeznek hogy mit tegyenek hogy hozzam váljanak hasonlová akkor sem adhatok más tanácsot.Minden ember egyedi és megismételhetelen,mindenkit más gondolkodás és tapasztalatok sorozata juttat el valahová.

Igazad van hogy nem nyujthatjuk át készen a felismerést! De a felimerés számomra nem a versekben és a ködösítésben van,hanem a nyers valoságban!Sajnos ez van...!..ès biztosan felháborító de így érzem jol magam!

(bocs ha cinikusnak tünök,csak azt probálom kifejteni hogy nem kell megváltozatni a másik ember gondolkodását ahhoz hogy a felismeréshez hozzásegitsük)

Re,: Félreértés
2009. július 24. péntek, 16:35 | kuruc   Előzmény

Tényleg nagyon félreértjük egymást.Új tagként valószínűleg még nem sikerült felvennem azt a fonalat, amely közös nevezőre hozna. Mintha nem is az válaszolna akinek írtam, és viszont.
A sokak által ködösnek tartott Aditi írás kapcsán neveztek már ki néhányan Aditi magyar hangjának, fordítójának. Nem ez volt a szándékom elsősorban, de mindegy, így is jó. Szép feladat a tolmácsolás is.
Így talán hitelesebben állíthatom, én sem a ködösítés mellett vagyok.
Ezt a levelet nem az eddigiek miatt írtam elsődlegesen, az említett filozófiával kapcsolatban ugrott be egy régi poén, aki még nem ismeri, annak talán lesz néhány derűsebb perce. (Akkor legalább "félreértésnek" volt valami haszna is)
"Tanár úr, nem értem, mit jelent az, hogy a lét határozza meg a tudatot.
Nagyon egyszerű, ha megiszod a lét, elmegy a tudat"
Nagyjából ennyire tartom én is a filozófiát, és nem feltétlen csak a marxistát.
(Bocsánat, ha ismét félreértettelek.)
Isten áldjon
Kuruc

u.erika képe
Szia kuruc!Végre valahára dülöre jutottunk!Azért szeretem ezt
2009. július 24. péntek, 17:39 | u.erika   Előzmény

Szia kuruc!

Végre valahára dülöre jutottunk!

Azért szeretem ezt a weboldalt mert segit az önmegismerésben. A két véglet vagyunk.Ha a hideg és a meleg összetalálkozik abbol bizony vihar lesz!

Remélem hogy ebböl a pár levélváltásbol sokan tanulnak!........különben is én már ettem megrágott ételt! ;- ).........többször is! ;-):)