Mit jelent számodra a szabadság? | Önmegvalósítás.hu

Mit jelent számodra a szabadság?

Hozzászólások

52 hozzászólás
Legyetek kreativak.
2009. augusztus 27. csütörtök, 16:27 | skorpio (útkereső)

Legyetek kreativak.

Én mindíg éreztem ,hogy szabad vagyok,de az IGAZI szabadságot eg
2009. augusztus 29. szombat, 23:24 | Névtelen útonálló (útkereső)

Én mindíg éreztem ,hogy szabad vagyok,de az IGAZI szabadságot
egy pár éve élem csak...

Nekem ez az állapot abban nyilvánult meg, hogy elengedtem mindazt is,
amit saját erőmből nem voltam képes ...,illetve egyszer csak
véghez vitte bennem ...Ő.Ahogy egyre jobban
láttam meg Isten igazságait a saját életemmel kapcsolatban,
egyre nagyobb szabadságot éltem meg és egy olyan
örömöt , biztonságot és békét amit nem lehet szavakban
teljességgel visszaadni.

A legnehezebb mindíg a továbblépés volt...
Volt egy elképzelésem ,hogy hogyan élek majd,de Isten
ezt totálisan felborította...mindíg tovább kellett lépjek,
holott én egyhelybe akartam maradni...
Az élet eseményei messze nem úgy történtek ,ahogyan azt
én elképzeltem.

Aztán sakk,matt lett: egy-olyan élethelyzet ,
ami teljesen ellentétes volt az egész addigi életemmel (vélt jó )
de belül mégis az egyetlen vágyam volt mindíg .Hitem egyik
sarokköve.
-de már lemondtam róla , mikor Isten közölte velem, hogy
ezt sem én döntöm el..., sokk hatás az volt de ,Ő nem
akárhogyan lép be az életünkbe : akkor BE VAN LÉPVE...

A kegyelem által- ahogy egyre jobban "'értettem " Istent,-
ahogyan a LEGAPRÓBB RÉSZLETEKIG összerakta az életemet,
ahogyan kitisztult Általa ,mi mindent tettem a saját elképzelésem
szerint ,mi minden volt az ,amit nem Ő akart- rossz elképzelések leginkább,
bizonyos szerepeknek megfelelés- úgy a szabadság érzése is teljesebb lett...
és ez a folyamat tart ma is...benne vagyok, élem ...

Lehet ,hogy ez nem egészen érthető ,de eljön az ideje amikor
még teljesebben is beszámolhatok róla.

Az én életemben a szabadságot ez a TELJES megfordulás adta meg...

Útonálló

Nem fogom megválaszolni ezt a kérdést.Nem dolgom,hogy mindenre
2009. augusztus 30. vasárnap, 8:44 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Nem fogom megválaszolni ezt a kérdést.Nem dolgom,hogy mindenre választ adjak.Nem tudok többet mint Ti,ugyanaz van bennem,mint bennetek.Egyet nagyon szépen kérnék,mégpedig IRÁSAIMAT NE AZONOSITSÁTOK VELEM!

Le vagyok nyűgözve!Nézeteim amit feltettem a netre,befogadták-elsajátitották.Sőt mi több,használják.Jobban használják mint én.Ugy látom,nagy hatással voltam mindenkire.Még azokra is,akik nem fogadják el nézeteim.Mindeggy,hogy hisznek e irásaimnak,elolvasásuk után mindenkire rátapad valami.Tudat alatt mindenkit befolyásol irásom,ha hisz benne,ha nem.Sokkal több jobb képességü,nagyobb tudásu emberke van az önmegvalósitás honlapon,mint én.Már csak tökélyre kellene vinniük meditációs tudásukat,és túltesznek rajtam.Számomra nem az én személyem volt fontos a neten,hanem Ők.Egy Utat mutattam nekik,a sokból,ami biztos,hogy járható.Én vagyok ennek példája.Felszabaditottam egy pár embert és ugyanúgy ISTENT.És ez a pár ember Isten segitségével milliókat fog felszabaditani.Az én munkám nem az volt,hogy megnyerjem az emberekért a csatát,hanem,hogy katonákat faragjak belölük akik megküzdenek magukkal a világért.És nem halat-boldogságot adok nekik,hanem megtanitom Őket halászni.Nekem is csak egy horgom van és a vele fogható hal-boldogság csak a számomra elegendő eledel.Mindenkinek halat-boldogságot maga számára kell kifognia.Senki nem foghat a másik számára halat.Amit egymás számára tehetünk az az,hogy segitünk neki halat fogni.Ha egy-két embert a boldogság megtalálására ösztönzök,már elértem célom.A boldogság ragályos.Ha nem is tudatosan adjuk át a másiknak,de ráragad.Igy terjedve emberről emberre anélkül,hogy terjesztené nézeteim tudatosan.

Szeretném külön kérni,hogy kételkedjetek mindenben és mindenkiben,bennem is-magatok győződjetek meg mindenről.Az,hogy én választ adok egy kérdésre,az még az én válaszom......NEM A TIÉD.Az igazi választ csak egyedül Te adhatod meg és csak a saját számodra.Ird meg saját bibliádat,de csak a magad számára.

Mi embereknek nevezzük magunkat,de messze elmaradunk az állatok szinvonalától.Az állatok azok amik,amiknek Teremtve voltak,tökéletesen betöltik funkciójukat.Mi "emberek" messziröl sem.Isten paradicsomát kártevőként tönkretesszük.Számunkra Isten csak egy elmélet.Mig nem növünk fel hozzá-nem növesztjük meg tudatunkat,addig az is marad,csaak egy elmélet.Isten nem mutatkozik meg nekünk mig csak elmélet.Mihint gyakorlattá tesszük,Ő is kinyilatkozik számunkra.

kérlek hagy idézzek neked valamit
2009. augusztus 30. vasárnap, 23:06 | hajni19840203 (útkereső)   Előzmény

szervusz skorpio :)
kérlek hagy idézzek neked valamit:
"Szent az anyag, szent a szellem, szent a parány, szent az óriás. És százszor, ezerszer, végtelenül szent az ember." -Biegelbauer Pál
anno én is az embert hibáztattam minden rosszért amit művelt a világgal. egészen addig, amíg rá nem világítottak a következő igazságra -A bolygón csupán egyetlen gonosztevő létezik: az emberi tudattalanság. (vagyis az ego)
az ember egy hatalmas és csodálatos lehetőség, csak ezidáig még nagyon kevés ember valósult meg mint lehetőség ... de ami késik nem múlik :)

számomra a szabadság pedig annyi, mint kitörni az ego fennhatósága alól (nem lehetetlen :)

további szép napokat! :)

Hajni sok számmal a neve mögött
2009. augusztus 31. hétfő, 16:49 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Igen ez a megoldás,"kitörni az egó fennhatósága alól".Tudod ez nem is olyan könnyü,mikor az egész világunk épp az egóra épült.Valahol olvastam ezt az idézetet,de már rég és nem emlékszem hol...a következöképp hangzik........"minden azért van a világon,hogy ellehetetlenitse utad,vagy félretereljen,semmi sem segit neked az elörehaladásban,söt gátol"
Az ego nagyon rafinált dolog,soha nem adja fel a próbálkozást,hogy irányitson.Egy pillanatra ha sikerül is,de állandóra megszabadulni töle még soha nem sikerült ebben a világban élve.A Buddhisták ezért zárkóznak el a világtol.Hogy megszabaduljanak az egótol.És végérvényesen nekik sem sikerül.Mihint abbahagyják az életmódjukat......nem meditálnak,megszünik az a pszichikai védöfátyol az egó rögvest támadásba lendül.
Amig emberek vagyunk,egónk is lessz.Állandóan,gyakran meditálni kell,hogy gyengüljön az egó uralma felettünk.A halál csak az ami meg tud töle szabaditani végérvényesen.

Kedves Skorpió
2009. augusztus 31. hétfő, 17:20 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Drága Barátom!

Érdekes az okfejtésed, csak nem pontos.

Ha nem vagy megvilágosult (még ha nem is vagy Buddhista) akkor van az, hogyha elhagyod a meditációt, visszatér az Egó játszadozása.

Ez a kezdeti lépésekkor erősebb. Sőt, míg meditálni ülsz is le, sokszor megfigyelhető, hogy gondolataid ide-oda kavarognak, mint egy részeg szamár, meg minden bajod lesz, hirtelen ki kell mosni, meg az orrod is viszket, pisilni kell, mindjárt kezdődik a meccs... stb.
Később amikor a meditációban FIGYELSZ a gondolataidra, észreveszed, úgy ahogy jöttek a semmiből, úgy el is illanak a semmibe. Ilyenkor ébredsz rá, hogy NEM TE VAGY sem a gondolat, sem a test, az érzés, stb. Egyfajat minden jól van érzés (béke) tőlt el, eleinte pillanatokra, majd tágul az időtartama.
MÉG Később, mikor már a meditáció kiterjed a hétköznapi életedre, akkor olyan, mintha minden percben meditálnál, így "ég el" a maradék fátyol, ami az Egó megnyílvánulási formája.

Mi Buddhisták, nem harcolunk az Egó ellen. Mi CSAK koncentrálunk, FIGYELÜNK. Mihelyst harcolsz, energiát adsz neki. Az Egót nem lehet legyőzni, lehazudni, eldobni. Az Egó csak úgy magától elillan, mihelyst a Jelen pillanatában élsz. Ennyi a kulcs a megvilágosodáshoz. Figyelem.

Mi Buddhisták is simán gyakorolhatjuk ezt, nem kell kolostorba menni, hogy létrejöjjön ez az állapot.

Nem jött össze az életben még senkinek?
Hát, Buddhának igen. A Dalai Lámának és számos megvilágosult mesternek is összejött már.

Sőt, mi is sorban és sorban megtapasztaljuk a megvilágosodás apró szikráit, csak még nem TUDTAD, hogy neked is vannak ilyenek.
Amikor valamilyen tévedésből, tévképzetből feleszmélsz, vagy tudatára ébredsz egy-két számodra még ismeretlen dologra, nos, akkor egy-egy ilyen szikra lobban fel benned, egy fátyollal kevesebb van a szemed előtt.

Úgy hogy mindenkinek üzenem, csak nyugi!

Ha nem teszel mást, csak FIGYELSZ, megvilágosodsz!! Ennyi a nagy titok

Válljék minden létező hasznára

kedvenc Buddhanitám
2009. augusztus 31. hétfő, 20:22 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Nekem semmi kedvem nincs megvilágosodni.NEKEM NAGYON JÓ IGY.Nincs szükségem egy semmitjelentö cimre.Én csak élni szeretnék megtanulni.Sajnos betegségemböl kifolyolag NEM VAGYOK KÉPES EMBEREK KÖZT ÉLNI.Valahogy annyira irritál minden.És én is ugyanúgy mint TE is csak segiteni akarok magamnak megtanúlni élni.......javitani életminöségemen.
A témához.
Lehet,hogy igazad van.De az én véleményem az ha TOKIÓ legforgalmasabb és legzajosabb részére egy Buddhista megvilágosodott embert,vagy magát a Dalai Lámát kitennéd egy hónapra és kényszeritenéd,hogy ott éljen...................................MEDITÁCIÓ NÉLKÜL BEGOLYÓZNA!!!!
Az egótol jön az a sok hülye gondolat és ha ezek az emberkék nem meditálnak,tuti,hogy egójuk megint támadásba lendül és kinyirja ŐKET.Figyeld meg meditáció közben,minden eggyes gondolat az egód körül forog.Késöbb,ha sikeres a medi,persze jön egy érzés ami a "nem vagy állapota".A DALAI LÁMA ugyanolyan lenne a mi életvitelünkben mint MI,ha nem lenne lehetösége medizni.Amilyen életvitelt folytat,az egy pszichikai állapot mely véd a stresszes,egós világtól.
Én már zárkóztam el a külvilágtól ugyhogy se tv,se rádió se internet,sem ujság hónapokig és tudom milyen pszichikai állapotot idéztem elö ezzel.Non stop még hetekig kitart medi nélkül ez az állapot és addig elrendezed a világ dolgait,majd késöbb megint folytatod az aludtejes életmódod.

Folyt.
2009. augusztus 31. hétfő, 20:38 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Amúgy én úgy tudom,hogy a megvilágosodás,a pici megvilágosodás nem egy állandó állapot.Valamék könyvben találtam utalást arra,hogy egy Buddhista nagykutya felálitott egy rekordot,hogy 16szor kisvilágosodás és 4szer nagy megvilágosodás érte.És minden megvilágosodott állapot elérésére szükség van nem megvilágosodott állapotra,különben nincs értelme.A megvilágosodott tudatálapotot ha fenn akarod életed végéig tartani,egy bizonyos fajta életmódot kell fentartani.

Drága Skorpió
2009. augusztus 31. hétfő, 21:39 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Drága Barátom!

Igazad van a "kis" szikrákkal kapcsolatban, a naggyal meg nem tudom, csak én feltételezem, hogy akkor már oké lesz a helyzet.

Jól esett, amit írtál a kis lelkedről. Valami ilyesmi nekem is a célom, mármint az élettel kapcsolatban. Keresem az utam. Hiszek a Tudat erejében, de ezeket már olvastad tőlem. Én szeretnék megvilágosodni. Most komolyan. De addig is, ugyanúgy szeretném én is az életemet élni, mint Te. Kicsit mindig jobban, kicsit mindig többet tanulva, fejlődve. Ez így van jól. Remélem tudod, hogy mennyire kedvellek, csak a nézeteimet osztom meg Veled. De a tévedés jogát fentartva!!! Egyenlőre én is csakosztom az észt, de megígérem, ha megvilágosodtam, megsúgom milyen :)

Nem írom, hogy sajnálom, hogy így alakult az életed.
Csak azért nem, mert az én hitem szerint a sajnálat csak lenyom, nem pedig felemel.
Hitem szerint (és ezt álmomban tanításként kaptam, mikor ki voltam nagyon bukva), csak azt és annyit mérnek ránk odafentről, amihez megvan már most a képességünk, hogy "elviseljük", tanuljunk belőle. Olykor viszont tudom milyen nehéz is ez a teher. Remélem felállsz Te is ebből, mint egy Főnix madár! Csak azért, mert képes vagy rá!!!

Nem próbáltad még Sanyi szívnyitásos technikáját? Vagy valami ilyesmit? Szerintem Neked is Sanyi magyarázatai jönnek be, mint nekem. Gyakorlatias, közérthető, egyszerűen, nagyszerű.

Dolgozni kell. Ez old meg mindent.

Drága Barátom! Addig is, ha van amiben segíthetek, szólj bátran, szerintem tudod az elérhetőségemet, ha meg nem, akkor írd ki ide és megadom, oké?

Addig is ölellek, puszi

Buddhanita a még csak "okoska" :),

Ellenben, én tényleg az első beírásomban hiszek, hogy akkor "ellobban" az Egó, ha Megvilágosodunk.

engedd meg, hogy meséljek neked valakiről
2009. augusztus 31. hétfő, 22:03 | hajni19840203 (útkereső)   Előzmény

szervusz skorpio :)
engedd meg, hogy meséljek neked valakiről, akit én mesteremnek tartok -bár csak könyvek és videók által (sajnos).
a neve Eckhart Tolle. biztosan hallottál már róla, azért nagyon röviden leírom neked, hogy ő -elmondása szerint- egyetlen éjszaka alatt szabadult meg az egójától pokoli kínok között.
amint másnap reggel felébredt érezte, hogy minden más, minden végtelenül békés -de fogalma nem volt arról, hogy mi történt vele.

-megjegyzem nem meditált előtte egyszer sem (bár egyszer egy mosdóban egy pillanatig megélte a felébredettséget) egyszerűen csak olyan erős és sűrű volt már a fájdalomteste és az egója, hogy nem bírt tovább vele élni-

ezt követően hónapokig járta a város utcáit, hajléktalan lett belőle és padokon aludt. lelkében békével élt pedig "semmije" sem volt. az emberek akikkel ezalatt kapcsolatba került mind különösen vonzódtak hozzá, és kérlelték, hogy árulja el nekik a titkát. ... végül valami szerzetes mester mesélte el neki, hogy mi is történt vele-hogy megvilágosodott.

az ő példája nagyon jól mutatja, hogy nem kell különleges életmód a megvilágosodás "fenntartásához", hiszen Tolle az utcán élt :)

amikor azt mondod, hogy nem akarsz megvilágosodni akkor az egód beszél. az egó pedig persze hogy nem akarja a megvilágosodást, hiszen az a halálát jelentené :)

...ja, az a sok szám a nevem mögött a születési dátumom. rövid története csak annyi, hogy ez volt a legelső nicknevem. általában mindenütt ezt használom, így nem keveredek bele a felhasználónevek rengetegébe. :)

további szép estét neked

Hajni sok számmal a neve mögött,és eggyetlen Buddhanitám
2009. szeptember 01. kedd, 0:45 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Szóval először is már feláltam betegségemböl.Másodsorban még egyetlen könyvet nem olvastam Tolle-tól,de igérem bepótolom.Az a nagy helyzet,hogy nem akarok Tolle komával ellenkezni,ha Ő eképpen érzett,biztos igy van.Szeretném ha azért nekem is megengednétek hogy én máshogy érezzek.
Szoval az egész"MEGVILÁGOSODÁSI ÜGY"egy nagy nemlétező balon ami el fog pukkanni.
Az egész megvilágosodás csak egy megkülönböztetés,pedig mi eggyek vagyunk.Nem kell megkülönböztetni mert az ellenségeskedéshez vezet.
Én ha egy picit boldogabb is vagyok min Ti,higgyétek el ez még nem a maximum boldogság.
Az,hogy egy fél lépéssel talán előrébb vagyok min TI,amit ha Titeket elnézlek,eggyáltalán nem vagyok benne biztos..............nem sokkal segit.
Látok előre még UT-at,ahová nem mehetek.És szeretnék.Senki ember fia oda egyedül be nem megy.
Egy magasabb tudatossági szint.
Számomra is és számotokra is.
Én épp ezért nem vagyok képes ebben a világban élni.....mert erre a világra vágyom.Ez maga a paradicsom paradicsoma.
Nekem,számomra azért nem teljes a világ mert nem vagyok megértve.És mint ilyen nem lehet teljesen boldog.És ezzel a tudatossági szintel ez megvalósul.
Számomra az IGAZI EGYETLEN BOLDOGSÁGOT AZ JELENTENÉ,ha egy olyan környezetben élnék ahol mindenki boldog.
Az,hogy egyedül vagyok boldog.........sosem lessz teljes.Teljesen boldogok nem lehetünk,mig körülöttünk a világ nem boldog.
Ez csak ugy lehetséges ha Titeket húzlak magammal,ösztönözlek titeket a magatokkal való harcra.
A következő tudatossági szintre vagy eggyüt lépünk,vagy sehogy.
Nem lehetséges úgy felhőtlenül boldog lenni,ha látjuk a szenvedést.
És főleg az az elkeseritő,hogy nem lehet senki helyett megvivni a harcot önmagával szembe.
Nehéz feladat,lehetetlen.
És még azt hiszitek Célba értem.
Egy fenét,még a nehézségek most jönnek.
Ahogy egy cél beteljesül,máris jön helyébe másik.
Ahogy egy kérdésed válaszra talál,tiz kérdés lép helyébe.
Szóval egy fél lépcsőfok és aztán EGGYÜTT lépünk.
A MEGVILÁGOSODÁST meg felejtsétek el mert csak összezavar.

kedves skorpio, "A Lét örömét, ami az egyetlen igazi Boldogság,
2009. szeptember 01. kedd, 9:50 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

kedves skorpio,

"A Lét örömét, ami az egyetlen igazi Boldogság, semmilyen forma, tulajdon, siker, személy vagy esemény –bármi, ami veled történik– sem hozhatja el számodra. Az az öröm sohasem érkezhet el hozzád majd egyszer. Az a benned lévő, formamentes dimenzióból sugárzik elő, magából a tudatból, és így egy azzal, aki vagy."

...néhány dologban nem értünk egyet, de ez nem fontos. kívánom neked a legjobbakat! :)

Új Föld
2009. szeptember 01. kedd, 9:54 | hajni19840203 (útkereső)   Előzmény

még valami: ha tényleg olvasni akarsz valamit Tollétól, ajánlom az Új Földet! ...és persze az összes többit is :)
szép napot neked!

Egyetértek Skorpióval
2009. szeptember 02. szerda, 12:06 | csaesz   Előzmény

"A MEGVILÁGOSODÁST meg felejtsétek el mert csak összezavar"

Én akkor érezném magam szabadnak, ha mentes lennék a félelmeimtől (ebből van inkább több) és a vágyaimtól. Most volt egy meditációm, az egyik félelmemnek akartam a gyökerére bukkanni. Sok-sok lépcsőn keresztül eljutottam abba az időbe, amikor még az egységben voltam. Többen írjátok, hogy mindenki mindennel egy, meg ilyesmi. Volt már, aki ezt át is élte, nem csak az elméje szintjén van meg benne ez a tudás? Amikor rájöttem, hogy minden én vagyok, az is tudatosodott, hogy akkor meg nincs mitől félni, és nincs mire vágyni. (Érzés szintjén még mélyülnie kell bennem a témának)
Sokan hajtjátok a megvilágosodást. Az is egy vágy, én már leraktam. Most jöttem rá, hogy azóta szabadabb, ha úgy tetszik, "megvilágosodottabb" vagyok...

Csaesz
2009. szeptember 02. szerda, 18:57 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Igazad van, vágy az is, ha megvilágosodni akarsz, de az is, ha félelem nélkül akarsz élni. Nos, szerintem most egy kicsit Te is megvilágosodtál, ahogy olvastalak mikre jöttél rá, és írtad is viccesen.

Másképp látjuk, de ez sosem baj :)

A szabadságról annyi csupán a véleményem: szabadság=lehetőség..

A minden egyről annyit, mikor táborban voltam, egy-egy pillanatra megéltem a teljes Jelent (megvilágosodás), akkor volt bennem legutóbb ilyen érzés. Mentálisan is oké voltam, érzelmileg is. Semmi különös érzés nem volt, csak LÉTEZTEM, a dolgok is LÉTEZTEK, de minden úgy volt jó, ahogy volt. Ilyet éreztem az autóbalesetem alatt is, mikor pörgött az autó ezerrel.

Aztán visszazökkentem és jött az "agyalás". Mit éreztem, érzem-e még? Élem-e még? Naná, hogy akkor már nem. Valami békés nyugalom, elégedetséghez fogható volt, de mégis többnek éreztem akkor. Hát ez van most, maradt még az agyalás.

Csaeszka
2009. szeptember 02. szerda, 19:08 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Ha jól értelmezem ki szavaidból,Te a Sanyibá ösztönzöttje vagy.Le a kalappal elöttetek,jó munkát végez.Gondolom a meditációs programjai is jól müködnek,különben nem haladnátok.Én tuti,hogy nem tudnék senkit végigvezetni egy úton az önmegismerés utján.Sajnálom,hogy olyan keveset véleményezik mostanában.
Valahol olvastam mostanság,hogyha kifejezett célkitüzés a megvilágosodás.........akkor tuti,hogy soha nem éred el.És szerintem is a vágy az ami eggyik fő tönkretevője életünknek.
És én is érzem ezt az érzést,nyomasztó dolog mindig a megvilágosodásra gondolni.
És szerintem is ha már nem akarsz megvilágosodni,az már magában egy megvilágosodás.
De amugy szerintem az egész megvilágosodás egy lókaki.
A "megvilágosodottak" ugyanugy mint a Buddhisták is ............mármint Ők elégedettek magukkal-életükkel és itt meg is állnak magukat fejleszteni.Fütyülnek mindenre...kiadnak egy pár könyvet,szedik a lét-zsetont-lóvét a semmiért és ugyanúgy ülnek szemétdombjukon mint mi az egyszerü köznép és csak immel-ámmal-látszólag érdekli őket a mi sorsunk.
A Buddhisták meg elzárkóznak a világtól mondván ....nekünk nincs hozzá közünk és mivel nem tetszik nekik a világ,ugyanugy mint a strucc.....homokba dugják fejüket...............elhatárolódnak mindentől....nem mink tesszük Buddhisták tönkre a Földet........mintha nem ugyan itt élnének velünk.

Drága Skorpió Barátom!
2009. szeptember 02. szerda, 19:56 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Engem így látsz, Drága Barátom?

Tudom, hogy nem.

Ezért kérlek, a haragod, a belső nyughatatlanságod/zaklatottságod ne rajtunk, Buddhistákon vezesd le. Ez egy olyan általánosítás volt, ami sem nem ismereten, sem nem megtapasztaláson alapul.

Amúgy is, tudod Te is, hogy az általánosítás egy nagy ka...

Ölellek

Buddhanita :)

Sanyi bá?
2009. szeptember 02. szerda, 21:48 | csaesz   Előzmény

Kedves Skorpió!

Sajnos ki kell ábrándítsalak: én nem a Sanyi bá ösztönzöttje vagyok : )) Ösztönzöm én saját magamat, néha még talán túlzásba is viszem! Sőt: a munka oroszlánrészét is én szoktam elvégezni magamon, nem ő. (Ezt most az én semmirekellő, üldözendő egóm mondta... :) )
A meditációs programjain újabban tényleg részt szoktam venni, és azok valóban jól működnek, sokat segítenek a lelki munkámban. Ha Te is szeretnél haladni, gyere el egyszer, ott hallhatod véleményezni is.

Csak a megelégedettek szabadok.
2009. szeptember 02. szerda, 21:37 | kuruc   Előzmény

A tanítvány hűségesen küldte havonta lelki fejlődéséről beszámolóját a mesternek. Először ezt írta:
- Érzem, hogy kitágult a tudatom, és megtapasztaltam a világegyetemmel való egységemet.
A mester ránézett a papírra, és eldobta. A következő hónapban ezt írta:
- Végre felfedeztem, hogy az isteni ott van minden dologban.
A mester elégedetlennek tűnt.
Harmadik levelében a tanítvány lelkesen magyarázta:
- Az Egy és a sok misztériuma megnyílt csodálkozó tekintetem előtt.
A mester ásított.
A következő levél ezt mondta:
- Senki sem születik, senki sem él, és senki sem hal meg, mert az "én" nem létezik.
A mester kétségbeesésében égnek emelte kezeit. Azután elmúlt egy hónap, el kettő, majd öt, végül egy egész év. A mester ekkor úgy vélte, itt az ideje, hogy emlékeztesse tanítványát kötelességére, hogy lelki fejlődéséről beszámolót írjon. A tanítvány azonban csak ennyit írt vissza:
- Kit érdekel?
Amikor a mester elolvasta ezeket a szavakat, megelégedettség ömlött el az arcán, majd így szólt: - Hála Istennek, végre megtalálta!

Még a szabadság után való sóvárgás is kötelék. Igazán csak akkor leszel szabad, ha már az sem érdekel, hogy szabad vagy-e vagy sem.
Csak a megelégedettek szabadok.
(A.d.Mello)

Kedves Kuruc
2009. szeptember 02. szerda, 22:00 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

ez így van

Kuruc
2009. szeptember 03. csütörtök, 9:39 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Ez nagyon szép mese.Köszi,hogy megajándékoztál vele minket.
Az Utonálló,Buddhanita és mindenki számára.
Bocsi,hogy csak ember vagyok.Nem az én szavaimat kell nézni-figyelni,néha,ha megengeditek nekem,hogy ember legyek és követhessek el bakikat...ezt nagyon szépen megköszönném.
Bántottam tegnap szegény Buddhistákat,nagyon sajnálom....de azért megengeditek nekem,hogy külön saját véleményem legyen?
UTONÁLÓ BARÁTNÖMNEK PEDIG ÜZENEM.....hogyha,hibát akar bennem találni biztos talál,az irásaimba biztos talál.Kérdem én a BIBLIA-nem saját magát hazudtolja meg,a vallások szentirásaiban nem találunk hibát?
Ha kukacoskodni akarunk legyen bármilyen ember az illetö,biztos találunk benne hibát.Azért ember az ember mert hibái vannak,különben Istenek lennénk.
Elismerem én vagyok a sátán,az ördög,a fűszál,a patak,a fa,a hegy ,a madár,az elmebajos,a szerető ember,a szélhámos.Ezek mind csak cimkék.Ezek mind-mind bennem vannak.Nyugodtan mondhattok bármit rám,elviselem vagy nemis érdekel.De azt kérdem:miért a személyem az érdekes?Miért engem támadtok?
A lényeg saját magatok vagytok.Nem a hibáimat kell keresni,hanem a magatok érdekében cselekedjetek.
Ha nem pászolnak rád irásaim és találtál magadnak jobb utat----Tessék,nem eröltetek senkire semmit.
Mindig találni könnyebb UT-at,és mindig is lessz..........ez az élet törvénye.
Nálam is lesznek egy pár éven belül sokkal jobbak akik engem nyugdijba küldenek....ez normális.
Fejlődik a világ és ezt sem a vallások sem pedig én nem tudom megakadályozni.
Ha nem én találok ki valami e félét,akkor egy másik ember........de,ha itt az idelye tovább kel lépni.
Ne vitatkozzunk,hogy milyen Isten.Minden ember számára más,mást jelent.

Mese,vagy valöság
2009. szeptember 03. csütörtök, 11:02 | kuruc   Előzmény

Szia Skorpió!

„Ez nagyon szép mese.Köszi,hogy megajándékoztál vele minket.”
A történet valószínűleg kitalált, az üzenete viszont nagyon is valóságos.
Az életem azon szintjei, amit e szerint élek, rendben vannak. Ahol még nem tudtam ezt megvalósítani, az már kevésbé….
Hasonló tapasztalatokról írtak már mások is.

„Kérdem én a BIBLIA-nem saját magát hazudtolja meg,a vallások szentirásaiban nem találunk hibát?”
Meghazudtolja magát, ezt csak az nem látja, aki nem akarja. De ez még a kisebbik baj.
A nagyobb az, hogy nemcsak önmagát hazudtolja meg…
Üdv: Kuruc

A buddista életfelfogás és a kínai " hit " ugyanarra a kérdésre
2009. szeptember 03. csütörtök, 8:26 | Névtelen Útonálló (útkereső)   Előzmény

A buddista életfelfogás és a kínai " hit " ugyanarra a kérdésre keresi a
választ : mit kell tegyek , hogy ÉN NE SZENVEDJEK ?Hogyan kerülhetem
ÉN el a szenvedést.

A kérdés feltevés is önző.
A válasz megélése is "elvonult " életet kíván...

A keresztény hit az egyetlen amelyben / Krisztus szenvedése által/
a szenevedés "értelmet nyer " .
Nem azt mondja kerüld ki , hanem azt vállald be !

/ ha hátat fordítasz a keresztednek agyonüt , ha átöleled felemel /

Bírd ki ,amiben most vagy , ha a másik emberért vagy önmagadért
még nem akarod megtenni ,-" kibírni " - az adott élethelyzetet,
tedd meg Istenért ,az Atyának való engedelmességből !

Az ember sajátja , hogy minden élethelyzetben " JÓL " akarja
magát érezni. De ez álomvilág. Ilyen itt a földön nincs,
illetve akkor van amikor a " rosszat " , azt ami szenvedést okoz
már tudatosan megtanulja kezelni.

Egy hamis képet rombol le Jézus , amikor éli a szenvedést
és ezzel a leghitelesebben szemlélteti az emberi lét függőségét
az Örök Atyától...

Engedelmességet mutat meg , él elénk
áldozatos szeretet formájában...

A szenvedés misztériuma végigkísérhető Krisztus Szent Szenvedéseiben,
és kereszthalálában...
Az emberi szenvedés legmagassabb fokát éli elénk...

---Muszlimok ezért nem választották Krisztust, mert nekik nem kell
olyan Isten aki "gyenge " ,bár megmenthetné magát .../ ők Isetent
" erősnek ", harcosnak akarják látni...----

( a gyengeségedben van a te erőd.. az embernek előbb,
utóbb Istennel szemben ezt fel kell ismernie )

Szenvedés VAN, "Istentelen úton" is és az Istenben
élő ember életében is...akármelyik utat járjuk VAN szenvedés,
mert semmi nem az ember elképzelése végsősoron. hanem
egy Örök Terv pici momentuma..../Üdvtörténet /

.
Értelemmel " tudatosan ! " vállald azt amit semmiképpen
nem tudsz kikerülni ! ! Mert az Atya Örök Tervében benne van,
mert a személyiségedből adódóan elkerülhetetlen, vagy
amikor már "tudatos " vagy ,kérhet tőled konkrét szenvedést is
lásd: szentek élete ---de akkor nem értheted még ,mert
nem tudhatod Isten Tervében ez " miért " van....? !

Ha elfogadom az adott élethelyzetben a szenvedésem,hiszen nem
tudok mást tenni ,meglátom , hogy parányi az Krisztus szenvedéséhez :
egyrész eltörpül...
...másrészt felajálhatom az Atyának, hogy engeszteljek
magamért vagy másokért...

Pontosan EZ a LÉNYEGE .

Az emberi szenvedést EZÉRT mutatja meg az Atya nekünk,Szt Fia
minket MEGVÁLTÓ SZt Szenvedése által, hogy mi is részesei lehessünk
az Ő Tervének,méltóvá váljunk Krisztus ígéreteire.
Bevon a szenvedésünk által az Ő Örök Tervébe minket is
/ ha szabad akaratból vállaljuk /
Ez nem számokban kifejezhető ...és mégis az ...
mert ahányszor bevállasz Istenben :- Istenért , másokért
vagy magadért ...annyi....

ÚÁ

ÚÁ

Útonállás
2009. szeptember 03. csütörtök, 9:50 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Kedves Útonálló!

Nem szeretnék belszólni buddhista - keresztény vitátokba, mert nem vagyok hozzá eléggé olvasott. Szeretnék azonban kérdezni valamit. Nem tanítja véletlenül a katolicizmus, hogy el kell fogadni másokat? Kérlek írj erről! Nem hiszem ugyanis, hogy feladatául lenne szabva a keresztényeknek, hogy más vallások ellen fellépjenek. Attól, hogy buddhista valaki, miért nem tudod elfogadni?
Amint láthatod, mi sem állunk neki kritizálni, szétcincálni a te keresztény nézeteidet, mert elfogadunk olyannak amilyen vagy, nem akarunk áttéríteni.
Írtam már neked egyszer, hogy amikor valaki ennyire tériteni akar, akkor szerintem valójában nem a másikat, hanem saját magát akarja meggyőzni. Azt sem értem, hogy miért kell lemínősíteni egy olyan vallást, amiben a másik jól érzi magát? Miért bántod őt ezzel? Neked sem esne jól.
Azt tudnám neked jó szivvel javasolni, hogy próbálj meg inkább párhuzamokat, azonosságokat keresni, hiszen Isten egy csak, mi másképp tiszteljük mint te.

Üdv!
Hédi

Buddhizmusról annyit ÚÁ és Skorpió
2009. szeptember 03. csütörtök, 16:22 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

A Buddha tanai először is tagadják az ÉN létezését.

A többit ezek szerint inkább hagyjuk. Itt már számomra megint igazolódik a fanatista gondolkodás mód lehet buddhista, keresztény,vagy bármi, akkor is félre visz.

Örülök, hogy van Hited. Így tovább. Tiszteletem. De tartsd Te is tiszteletben mások Hitét. Pláne ha Istenben igazán hiszel. A sziveddel éld a vallást, ne az elveiddel, betűkkel a fejedben.
Pl.: 10 parancsolat, ne bántsd felebarátodat....

Köszönöm megértésed, Béke veled

Itt le szeretném szögezni:
(Hányszor kell ezt leírnom még??? )

Vélemények hangzanak el. Skorpió, én sem nem támadtalak, sem nem vádoltalak, csak kértelek, te se tedd ezt meg.

Igen, lehet véleményed/-tek. De amíg egy kulturált oldalon írogatunk egymásnak, pláne ilyen témákban, akkor vegyétek a fáratságot normálisan (emberhez méltón) nyilatkozni, bármi is a véleményetek.

Nevetséges, hogy utána a tükőr efektust használjátok takaróként. Egyikünk sem Isten, vagy több a másiknál. Skorpió, maradjunk két lábbal a földön. Ha tényleg ilyen ragyogó tanító volnál, mint ahogy írod, sokkal letisztultabb volnál.
Úgy veszem észre, lételemed a kötöszködés, a felháborodást keltés.

Nem értem mire jó ez?

Vannak írásaid, amiket már letisztult, megnyílt formában mondod el, mi van Veled. Ekkor vagy VÉGRE önmagad.
Aztán rögtön utána le esik az állam, ki bujt ki megint belőled. ÁLarcod elő is bújik.

Úgy érzem, mintha állandó érzelmi ingadozásban élnél. Nem érzem az egyensúlyt, sőt.

Meditáció: nyomtasd, vagy rajzold le a Tao Jin jang jelét és ragaszd fel a faladra szemmagasságba. Gondolatban helyezd bele magad ebbe a jelbe. Figyeld meg, merre billensz, hol van túl sok, vagy túl kevés energia/érzelem. Ha valahol túl sok van, képzeld el, hogy átáramoltatod (FINOMAN!!) az energia hiányos részre. Addig csináld, amig magadban nem érzed az egyensúlyt.. Tovább is viheted mikor az egyik oldalon vagy, képzeld el, milyen átbilleni a másik oldalra, ha a kis ponton keresztül próbálod.

Bár ez is egy javaslat, tégy aszerint, amit akarsz.

Javaslat: alapos önvizsgálatot tarts mielőtt tovább akarsz haladni. Ne a kritika, ellenségeskedés legyen az életerőd. Te be vagy ...va az élettől, érzelmektől. Nyílj ki, ha az UTADON akarsz járni.

Nem úszod meg munka nélkül. Ez tény, ha fejlődni akarsz el kell fogadnod.

Röviden: mindenki szabadon leírhatja mit gondol, csak finomított formában. De ha valamit nem tudsz alátámasztani kellő ismerettel, akkor inkább a nemes csendet gyakoroljuk (bár igaz Mester nélkül ez is félre vihet, de szerintem itt azért belefér Mester nélkül is)

Bárkinek, bármi is legyen a hite
Üdv
BUDDHANITA

Bumeráng
2009. szeptember 03. csütörtök, 16:28 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

U.i.: Skorpó Apu: Te meg ne csodálkoz, ha szavaiddal ütsz, és ezért kupánvágnak.

Ez a Bumeráng tanítás

Ölellek,
Buddhanita

Drága Buddhanita Anyum
2009. szeptember 04. péntek, 10:30 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Nem akartalak téged megsérteni,sajnálom,hogy Te magadra vetted.
Én a DALAI Lámát is nagyon tisztelem,én vele csak szemléltetni akartam azt,hogy akit egész csecsemőkora óta szélárnyékban neveltek,akit kiszolgáltak,akit etettek,akit fürdettek,aki ugy él mint egy király...........................ha kiengednéd ide a világba a farkastanya közepére egymagában,hiába meditálna egy héten belül szétcincálnák.
Merem állitani,ha Te ugyanilyen életformát élnél mint Ő,egy hónap alatt ugy kikupálódnál,hogy lepipálnád a Dalai Lámát...........aki szerintem egész életében egy teát nem főzött magának.
A Buddhizmust közelebbröl tényleg nem ismerem,én csak egy kérdést tettem fel magamnak és ennek a válaszát irtam meg....NEHARAGUDJATOK BUDDHISTÁK.
Az én kérdésem az.......ha az egész Föld 6,5milliárd embere mind buddhista lenne és a mai életnézetük szerint élnénk......egy nagy kolostorrá változtanánk a Földet.......Nem szexelnénk,nem diszkóznánk,nem báloznánk,semmi öröm nem lenne az életböl.Tényleg ez az álmotok élete?
Buddhát meg nagyon is nagyra tartom,a vallás az ami 2200év alatt megváltoztatta az Ő szavait a saját nézeteik céljai szerint.
Ugyan ki etetné,éltetné a Buddhistákat ha nem mi,a köznép.Miből tartanák fel templomaik.
Biztos vagyok abban ,hogy már itt van az illető a honlapon,vagy fiu vagy lány aki majd tultesz rajtam,nyugdijba küld egy két éven belül.Én abszolút nem vagyok okos,de eggyet nagyon jól tudok MEDITÁLNI.Ha jön egy illető aki okos is és meditációban is jó,nekem nem lessz esélyem.
Mindig mondtam...a szó szart sem ér-pontatlan,nem elég kifejező,ellenségeskedést szít.....az érzés az amit érdemlegesen átadható.
A lényeg a harmónia teremtés élet és lét között.

Drága Skorpió Barátom!
2009. szeptember 04. péntek, 16:25 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Ezt inkább a Buddhizmus blogodban fejtegessük tovább, Életem!

Nem sértettél meg, hiszen írtam, tudom, nem így látsz.

Szerintem megszerettük mi már egymást , nem igaz?

Ölellek,
pusz, megírom a másik blogodban, mi jutott erről is az eszembe, oké?

Kedves Buddhanita
2009. szeptember 03. csütörtök, 17:02 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Kérlek Te se dühödj fel! Nem érdemes. Mindenkinek a maga hite, a maga szintje a maga stilusa. Ezért nem szabad kikerülnöd a középpontból :) Magadnak ártasz, neked telik most órákba, napokba, mire visszatalálsz, a térítő meg elérte célját, hogy kilenditsen. Bölcsebb vagy te ennél!
Tán pont azért nem birom a dogmákat, mert az áligazságokkal megpróbálják a "többieket" megingatni és a fanatizmusukkal begyűjteni. Ez ellen tenni nem szabad, mert ellennyomás lesz az eredménye.
Teljesen egyetértek veled, hogy szót kell emelni a térités és a hamis tanitók ellen. Több is van ezen a szájton. Azt hiszem mi annyit tehetünk, hogy tükröt tartunk, de nem visszük bele a saját szépséghibáinkat. Semmi bajon, ha valaki kupán vágja azt aki "megérdemli", de azt tegye tudatosan, úgy, hogy közben a legutolsó sejtjéig megpróbál maga maradni. Attól leszel Te is gazdagabb és talán az egyetlen amiből egy fanatikus is ért.

Szeretettel

Hédi

Kedves Hedi
2009. szeptember 03. csütörtök, 17:43 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Szerinted dühös voltam?

Szerintem nem.

De ez lényegtelen. Ha valakinek azt mondják kupán vágják, szerintem inkább játékosnak hangzik, sem mint fenyegetésnek, pláne, ha képletes dologról van szó. Skorpiónak már beigértem egy elfenekelést is, szerintem ezt is úgy érti, ahogy gondoltam.

ez nálunk már csak így megy. Hívtam már Apunak is, mert hasonló gondolkodású, temperamentumú, mint az igazi Apum.

Bocs, ha neked így jött le.

Azért, Isten pá
és Üdv :)