Gyuri1 teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Gyuri1 teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
test és lélek
2012. nov. 25. vasárnap 16:55
/Milyen autót?/

Tegnap "bajt" csináltam az autómmal. Már mint nem a vicc szerinti definícióban:

" A tanító néni a "tragédia" fogalmát szeretné megtanítani a gyerekeknek. Meg is kérdezi a Pistikét, hogy tudna-e példát mondani a tragédiára. Pistike nem habozik:
- Hát például tragédia az, hogy döglenek a nyulak!
- Nem, Pistike, tévedsz. Ez valóban nagy baj, de nem tragédia! A tragédia az volna, ha a mi
nagy vezérünk, Rákosi elvtárs hirtelen és váratlanul elhalálozna! Érted?
Néhány hét múlva szakfelügyelő érkezik az iskolába, és a tanító néni imponálni szeretne neki. Ezért ismét előveszi a témát, amit már olyan jól elmagyarázott.
- Gyerekek, meg tudná nekem mondani valaki, mi a különbség a baj és a tragédia között? Pistike?
- A tragédia az, ha a mi nagy vezérünk, Rákosi elvtárs hirtelen és váratlanul meghal. Az tragédia!
De nem baj! A baj az, hogy döglenek a nyulak... "

De mégis csak baj-nak hívnám. Egy kissé átalakítja életem következő pár hetét, esetleg hónapját...
Értelmileg nem viselt meg a dolog, mert csak anyagi jellegű a baj. Azt gondolnám, hogy nem is zökkentem ki egyensúlyomból. Legalábbis érzelmileg / értelmileg...

De a testem másként élte meg. Nem fájt semmi, nem ütöttem meg semmit. De utána miközben a "hivatalos" emberkékkel ügyeztem, fázott a bőröm. Remegett pár izmom a hasam és a lábam táján.
Teljesen indokolatlanul. Hasonló érzések voltak, mint mikor az uszodában lezuhanymzom hideg vízzel. Reszket a bőr. De tegnap nem volt hideg. Értelmemben nyugodt voltam. A testem pedig pánikolt.

Miért nincs összhang legalább a testem és az értelmem közt. És akkor még nem is vontam be a mélyebb "ÉN"-t.

Miért vált külön a test? Melyik a helyes reakció? A megőrzött értelmi egyensúly, vagy az ijedtség, amit a testem produkált? Hogy tudom összhangba hozni a kettőt?

Egy ideje már próbálok figyelni testemre. Eddig nem ismertem fel, de tényleg. Nem ismerem a testem beszédét. Nem ismerem tényleges szükségleteit. Hogy amit értelmem szükségesnek érez adni neki (alvás, pihenés, edzés, táplálék), az tényleg jó-e neki, elég-e. Valahogy nem teljes a kommunikáció vele...

Tegnap délután kimentünk a homokbányába gyakorolni. Csak ő és
2012. szep. 17. hétfő 12:52
/Meditatív íjászat/

Tegnap délután kimentünk a homokbányába gyakorolni. Csak ő és én.
A jóga bemelegítésem már korábban megvolt. Így fizikailag, mentálisan és azon túlmenően már kész voltam a gyakorlásra.

Nem volt ott más. Amíg kipakoltam kapcsoltam be zenét. Gyorsan ment. Az idő kegyes volt. Még sütött picit a nap, a szél nem fújt. Levetkőztettem. Sajnos picit gyorsan. Aztán óvatosan „felidegeltem” és már túl is voltunk 2 meneten. Nem ment jól. Túl nagy volt a szórás. Pedig úgy éreztem, hogy jól tudok koncentrálni. Nem büntetett engem; nem fájt a tüzelés.

Gondolkodtam, mivel tudnám elmélyíteni a tevékenységet.

Eszembe jutott a Káma Púra című számomra „csodakönyv”. (Ez az egyetlen könyv – legalábbis idáig, amit úgy olvasok, hogy nem akarom, hogy vége legyen. Az első könyv, amit úgy olvasok, hogy nem néztem meg, hány oldalas, nem nézegetem hány oldal van vissza. Sajnos már csak 1-2 nap és elfogy…) A 78-80 oldalon lévő rész jutott eszembe. Amikor megy a tanárnőhöz a srác és kezdődik a cselló óra. Próbáltam átültetni a szituációra.

Kezembe vettem. Elkezdtem simogatni szépen ívelt erős, feszes, kecses idomain, hullámain a bőrt. Még soha sem hallgattam eddig, milyen hangot ad, amikor puhán érintve húzom rajta a kezemet. Halk, és szép. Finom rezgése lesz. Aztán jött az ideg.
Jöttek fel gondolatok. Az íj a nyers erő, az energia az anyagon túlmutatóan. Tekinthetek úgy rá, mint a női princípium. Akkor keresem a férfit. Az kell legyen a figyelem, a kontroll, a tudatosság. Akkor annak nekem kell lennem. A férfi és nő termékenységi táncából a végeredmény, a gyermek: a vessző a célban. De micsoda a vessző még kilövés előtt? Csak a nevéből kiindulva, vagy a „gyémánt a lótuszban” szimbólumra asszociálva az is a férfi princípium kell legyen.

Mennyivel más az íjat megsimítani, mint egy vesszőt. Annak olyan hideg a hegye, bökős karcolós a tollazata…

Ha vissza gondolok az eredeti blog bejegyzésre. Én vagyok az íj, én vagyok a vessző, én vagyok a cél. Tökéletes harmóniában felébresztem magamban a férfit és a nőt. Androgén állapot. Ez mind milyen szépen, kívánatosan hangzik…
De jó lenne pár gyakorlati tanács. Mit figyeljünk? Mire tegyük a hangsúlyt, a vállak helyzete, az elengedés, a beállás, a markolat fogása, a kifutó képzése a kezemmel? Meddig szabad feszítve tartani?Vagy először nem is a „meditációs vonalra” kellene fektetni a hangsúlyt, hanem szárazon a technikára? Hogy jól menjen az elengedés, legyen atomstabil a fixpont? Akkor többet tud lőni az ember, talán gyorsabban beállnak a finom mozdulatok a helyükre. Stb…

Ha az íjat NŐ-ként tekintem, mennyivel más lesz a hozzáállásom. Már nem tárgy lesz a kezemben, hanem az anyagon túlmutató női lény. Akivel össze lehet hangolódni.

„Együttlét” után az íjat leoldás előtt ellenőrzöm. Ha szükséges kezelem az ideget. Megint csak simogatni kell. Vagy inkább dörzsölni… Hasonló, mintha egy nő bőrét kenné be az ember testápoló krémmel. Csak azt nem árt finomabban :D

A másik gondolatom. Ha pálcázom, a hangolódáshoz a manipura csakrához tartom kicsit a pálcát. Ezt megtehetem az íjjal is a vesszővel is. Ennek még nem jöttem rá a lényegére. Miért épp a manipura csakra. Hacsak nem a hierarchia, a tekintély, a tisztelet jelenségek miatt…

És egy friss gondolat. Érdemes lenne Íjászat előtt energetikailag megtisztítani az íjat és a vesszőt is, mint a pálcát.

íjaszat hatásai
2012. aug. 12. vasárnap 00:23
/Meditatív íjászat/

Idén jutottam el oda egy spirál meditácis élmény hatására, hogy keresem a "nemzeti" gyökereimet.
Eleinte nem fogllalkioztam vele, de a fellépő lekiismeret furdalás késztetett, hogy utána nézzek a magyar múltnak. Mi az amit átemelhetek a magyar gyökereimből jelen életembe?

Fogalmam nem sok volt. Valahol a sámándobolás környékén keresgéltem. Így felkerestem egy hagyományőrzőt. Hiszem hitelesebb, ha megnevezem. Regős Sziránszki József. Vele sikerült elbeszélgetnem, utaztatott is. Megmaradt a SZERtartások iránti érdeklődésem és tiszteletem. Elmélyítette a zene iránti tiszteletemet. És feldobott 2 akkor nekem meglepő, de amúgy teljesen egyértelmű témakört: Lovaglás és íjászat.

A lovakra nem vagyok olyan nyitott.
Íjászat kapcsán. Lehet vele zenélni, ha dobra helyezik az íj végét és pengetik az ideget. Segíti a koncentrációt. Segíti a helyes testtartást megtartani, kialakítani. Önbizalmat (vagy a határozottság a megfelelő szó rá) ad, ha az ember megtanul egy fegyverrel bánni. Íjászatban megvan a feszítés és elengedés. Ezek a mindennapokban is fontosak, hogy a megfelelő időben a megfelelőt nyilvánítsuk meg. Megjelenik a kitartás. Mert ha az ember nem megfelelően lő az íjjal, az büntet, fájdalmat okozhat (az alkaron vagy az ujjvégeken). Rendre tanít, mert a fegyverrel bánásnak szabályai is vannak, amiket be kell tartani. Úgy tartják a magyar nép eredetileg manipura csakra szinten tart. Nos az íjászat hitem szerint segíthet ennek a csakrának a harmonizálásában. Ezen hasznos dolgok miatt próbáltam ki én is az íjászatot.

Visszatérve a magyar gyökerekhez. Nem tudok még mindig sok mindent. De hiszem, hogy segít, ha tisztába kerülök pár dologgal, ami a hagyományőrzéssel kapcsolatos. A hagyományos zene, az íjászat érezhetően hasznos. Ezek hozzájárulhatnak a magyar emberek harmonikussá válásához.
Ezen kívül hasznos lehet elsajátítani a rovásírás szimbolikáját. Az egyes betük jelképek is egyben.
Ezen kívül a kardvívás és a lovaglás elsajátításának is látnám értelmét. És az öltözködésből, gyógynövény ismeretből is lenne mit átvenni.

Örülök, hogy előjött a téma.

De ha lenne valamilyen praktikus segítség, arra vonatkozóan, hogy miképp lehet gyakorlatiasabban megközelíteni a meditatív íjászatot, arra vevő lennék. P.l.: Hogy célszerű öszehangolnii a légzéssel? Meddig célszerű kitartani a feszítést?

Üdv: Gyuri

Kedves
2012. aug. 05. vasárnap 14:08
/Megfogtam egy pillangót/

Olyan szépnek, kedvesnek, ártatlannak érzem a hozzászólást.
Nagy-nagy-stéles mosolygópofi-t küldök az olvasás lehetőségéért "cserébe". Üdv: Gyuri

Gyökér csakra?
2012. júl. 10. kedd 01:15
/Iszony/

Gyökércsakra került szóba. Úgy sikerült felfognom Orsi vagy András nem emlékszem pontosan melyikük volt ott akkor (csak azért írok nevet, mert így talán jobban követhető a gondolat, nem kell ismerni őket.) mondanivalóját, hogy amennyiben valaki tökéletesen harmonizálta gyökér csakráját, akkor ő már annyira biztonságban van a Földön, hogy még a vadállatok sem "bántják".

Először azt gondoltam, hogy ez eléggé meredek. Aztán felrémlett valami tévéműsor évekkel ezelőttről. Valamelyik ismeretterjesztő csatornán ment a reklám, ahol szerzetesek (talán) tigrisek közt éltek. És nem bántották őket. Mivel csak a műsor beharangozójára emlékszem, elképzelhető, hogy ezek az állatok nem is házicica nevelésben részesültek? Lehet, hogy ez egyfajta próba a szerzeteseknél? Aki uralja a gyökér csakráját, az élhet köztük és a tigrisek közt?

Ha ez így van, és a gyökércsakra harmonizálása segít a vadállatokkal békességben élésben, akkor a szúnyogok kapcsán is működnie kellene. Vagyis "csak" jól rá kell gyúrni a gyökércsakrára - harmonizálására! - és az embert elkerülik ezek a dögök?

Tamás kollégám mondta egyik ebédnél, hogy sokáig kisgyermekét nem ugatták meg a kutyák. Csak ha volt ott más valaki is. Aztán ahogy cseperedett a gyerek, elkezdték megugatni a kutyák őt is.
Ha jól emlékszem a következtetése az volt, hogy a félelmeinket tükrözik csak az állatok. Így amíg a kis gyerkőc nem félt, nem foglalkoztak vele a kutyák... Ez is idevág - mert ugye a félelem győkér csakra diszharmóniára utal.

EGO
2012. júl. 05. csütörtök 01:41
/Ha nem adok, akkor senki vagyok?/

Elő találtam egy leírást, ahol eléggé kézenfoghatóan írnak az egóról.
Nem tudom, hogy szabad-e betűzni a linket. Minden esetre, ha valakit bővebben érdekel a többi pont, gondolom ő is elő találhatja neten.

Íme a leírás:

"4) VIDZSNYÁNAMAJA KÓSA (az intellektuális burok) az intellektusból (BUDDHI) és az Ego-ból (egyéni Én, AHAMKÁRA) áll. Az értelem, a tudatalatti, az intellektus (melyeknek a működése az ÁDZSNYÁ CSAKRA hatáskörébe tartozik) és az Ego az un. „specifikus belső eszköz”-t (ANTAHKARÁNA) alkotja, míg a fizikai és vitális burok a „külső eszköz”". Próbáljuk elemezni az Antahkarána működését. A MANASZ kifejezéssel értelmünknek azt az un. „alacsonyabb” részét jelölik, amely közvetlen kapcsolatban van a bejövő adatokkal, benne tudatosulnak érzetként a külső környezetből jövő információk az érzékszerveinken keresztül és ugyanakkor koordinálja motoros válaszainkat is. Úgyis tekinthetjük, mint egy tévé képernyő, mely a külső világot monitorizálja automatikusan és reflexszerűen válaszol az ösztönök és szokások alapján. Tehát működése nem tudatos. A bejövő adatok intelligens felhasználása viszont két másik tényezőtől függ: az egyéni Éntől és az intellektustól.

Az Ahamkára (Ego) átalakítja az érzeteket személyes élménnyé, Én érzetté. Mikor a Manasz működik, azt mondhatjuk, hogy: „látszik egy rózsa”; az Ego hatására pedig ez a megállapítás „Én látom a rózsát”-ra változik. Az Ego önmagunkat egy önálló egységnek tekinti, mely elkülönül a rajtunk kívül álló világtól, eseményektől. Az emberek többsége az Egojukkal azonosítja magát és így igényeiket, célkitűzésüket, tevékenységüket Egojuk szükséglete határozza meg, nem pedig lényük mélyebb struktúrái. A szellemi fejlődésben az Ego-n való túllépés és a vele való azonosulás megszüntetése egy szükséges lépés.

Értelmünkbe bejövő információ feldolgozása, a helyzet elemzése és a válaszadás, a döntéshozatal az értelem másik fontos feladata. A jóga pszichológiájában a döntéshozatal erejét, a megértőkészséget és a megkülönböztető-képességet BUDDHI-nak nevezik. A BUDDHI egy speciális típusú intelligenciát jelent, melynek feladatkörébe tartozik: a jó vagy rossz, a kellemetlen vagy kellemes, a szép vagy csúnya megállapítása; az erkölcsi normák, az esztétikai érzék kifejlesztése, valamint a tiszta igazság érdekmentes tisztelete és ennek függvényében való döntéshozatal. A „belső eszköz” ezen három részének szoros együtt működése hozza létre az un. „ébrenléti tudatállapotot”.

Ezen a három fő alkotórészen kívül, mely valójában egységes egészként működik, létezik a memóriabank, a tudatalatti (CSITTA), mely tartalmazza az összes múltbeli benyomást és tapasztalatot. A tudatalatti passzívan befogad mindent, amit értelmünk felfog a külvilágból de ugyanakkor van egy aktív szerepe is: innen törnek fel az alacsonyrendű értelem (MANASZ) képernyőjére az emlékek (főleg akkor, amikor az információáramlás szünetel a külvilágból) és váltanak ki ösztönös reakciókat, érzelmeket."

még mindig aktuális
2012. márc. 08. csütörtök 22:04
/Józan ész vagy félelem. Bevállalni?/

Meglepett a sok hozzászólás. Köszönöm.

A beleélés nekem egy elég gyenge pontom. Csak kivételes alkalmakkor sikerül elég mélyen. Jelen szituációban nem igen érzem, hogy működne.

Végül hallgattam Teréz anyára. Ezt olvasgattam előző napokban, segített dönteni: 'Pont annyira veszem komolyan, mint a vállalat. Állok a kihívás elé, benne vagyok a játékban.'

"Himnusz az élethez

Az Élet egyetlen esély - vedd komolyan

az Élet szépség - csodáld meg

az Élet boldogság - ízleld

az Élet álom - tedd valósággá

az Élet kihívás - fogadd el

az Élet kötelesség - teljesítsd

az Élet játék - játszd

az Élet érték - vigyázz rá

az Élet vagyon - használd fel

az Élet szeretet - add át magad

az Élet titok - fejtsd meg

az Élet ígéret - teljesítsd

az Élet szomorúság - győzd le

az Élet dal - énekeld

az élet Kaland - vállald

az Élet jutalom - érdemeld ki

az Élet élet - éljed!

(Teréz anya imája)"

Beszéltem akkor hétfőn a bejelentő kollégával, hogy érdekel a dolog. Kicsit jobban bele néztem a termékbe, amiről szó van. Eléggé más felépítése van, mint amin eddig dolgoztam, szép kihívás. Megállapodtunk, hogy másnap meghívnak a projekt megbeszélésre, aztán alakulnak a dolgok.
De a közben eltelt nap alatt megint fordultak a dolgok. Újabb másmilyen kapacitás igények léptek fel a német irodából a részlegünk felé. Jelenlegi pozíciómban a helyettesítés okozott volna zűrzavart. Szóval abban maradtunk, hogy a márc 20-i leadásomat megvárjuk. Akkor elég jól le tudom zárni feladataimat. Utána már "csak" finomítások maradnak hátra. Könnyebb a kiszállás. És az április is igen közel kerül. Elsején kezd a főnökünk is, aki már ténylegesen aláírt. Áprilisban tisztább képet kaphatunk. A "kihívásos feladatot" pedig viszik tovább azok akik eddig; és ahogy eddig - "időnként tűzoltásra emlékeztető módszerrel".

Egyelőre nyugodt / boldog vagyok, hogy megcsinálhatom a leadásomat. Leadásom után mi lesz, pedig majd később foglalkoztat.

Húztam kártyát is a dologra. Szerintem "pontos" választ kaptam, mert kijött a szerződés, a vágy, a munka. Azt olvastam ki, hogy hosszabb távon sikeres/szerencsés elvállalni. A nem vállalni úton az adódott, hogy sajnálnám a lehetőség elmulasztását, nyomasztana a mi lett volna ha érzés...

jelentkezési határidő
2012. márc. 01. csütörtök 00:48
/Transzlégzés Veszprémben /

Halihó!
Meddig lehet jelentkezni?
Köszönöm. Üdv: Gyuri

Miert lathatatlan?
2012. febr. 20. hétfő 19:37
/Józan ész vagy félelem. Bevállalni?/

Furi. Vajon miért nem látszik a friss tartalmaknál?

Hm...
2012. jan. 28. szombat 21:22
/Ingyen ölelés/

Elfogult vagyok, tisztában is vagyok vele, próbálom objektíven nézni a hozzászólást. Bevallom nem értem. Ami átjön, így nyilván nem a mondanivaló, hanem annak egy része, vagy épp az ellenkezője jut róla eszembe. Szerintem (is) eléggé negatív a hangvétel. Főleg az utolsó sor.

Személyes tapasztalatom, hogy nem érdemes filozofálni a dolgon. Ki kell menni ölelgetni. Miért?
1. Mert akit nem érdekel, az észre sem veszi. Megdöbbenek, azokon az embereken, akik néznek engem és a táblát a kezemben, és mennek tovább bármiféle reakció nélkül. Nem sok ilyen ember akad, de van ilyen. Néz, de nem lát. - Vagyis velük nem érdemes foglalkozni.
2. Aki fél tőle, az "grimaszol", vagy elfordítja a fejét, és tovább sétál. A "gyenge pontjával" szembesült.
3. Aki fél is és kíváncsi is (vagy baráti társaságban van), ők mosolyognak, de nem jönnek ölelésért. Vagy ha nem mosolyognak a dolgon, akkor "tréfálkoznak", "beszólnak", de utána a haveri társaság nevet-röhög. Az ölelésnap már itt célba ért - az illető átölelése nélkül is. Emberek lettek mogorvából vidámak. Egy kis vidámságot adni ajándékba, engem is feldob. Ha még másoknak is elmesélik, és közben ismét felvidulnak, akkor duplán megéri. Itt mindenki nyert. Van olyan is, aki annyira kíváncsi, hogy odajön megkérdezni miért; vagy pár szót váltani, de ölelkezni nem mer. Nála a régi mintája, beidegződése meggyengül, talán megnyílik a változás előtt.
4. És van aki szívesen elfogadja az ölelést. Értük feltétlen megéri részt venni.
5. Van aki nagyon-nagyon kéri.

+1 Eredetileg azt terveztem leírni, hogy nem létezik, hogy valaki nem meri elutasítani az ajánlatot, hiszen van ideje kikerülni az embert. De aztán eszembe jutott egy hölgy egy ölelésnapon, akivel ölelgettünk. Hát ő lehengerlő. Nem erőszakos, csak nagyon közvetlen. Ha valaki nem látta - mondjuk háttal állt; akkor oda lépett hozzá, "megbökte" a vállát, hogy figyeljen, és így a zárkózottabb embereknél, már a kérdés elhangzásakor a privát zónán belül lehetett. (Átlagember számára a távolság abszolút nem lenne zavaró. - szerintem) Hm... Tényleg létezik ilyen. De ha valaki zárkózott, és így "megsértik" a privát terét, az egy leckét kapott. Vajon csak véletlenül? Ez még egy finom módja az élet leckéinek... Tehát szerintem ebben az igen ritka esetben is hasznos az ölelésnap.

Üdv:
Gyuri