Nagy Edit2 teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Nagy Edit2 teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
Igen
2009. szep. 29. kedd 09:17
/Mániákus önmegfigyelö vagyok/

Igen, én is ezt gyakorlom.

És úgy érzem igen nagy "sikereket" értem el vele.
A napokban fogalmazódott meg bennem, hogy úgy tekintek az életemre, mint időszámításom előtti életemre (amikor még ezt nem alkalmaztam, fogalmam sem volt róla, hogy egyáltalán így is lehet), és időszámításom utáni életemre.

Azt hiszem az i.e. életem arra volt jó, hogy szenvedjek annyira, hogy keressek valamit. Azt hiszem ezzel meg is találtam azt az egyetlen dolgot, amire igazán szükség van az életben, amiért is megszülettem.

Ezer Köszönet érte Sanyinak:)

segítség
2009. szep. 29. kedd 08:59
/spiritualitas/

Szerintem Kedves Mária, akkor kezdje az önismerettel.

Ugyanis ha valaki saját magán tud segíteni, akkor fog tudni másokon is segíteni.

Üdvözlettel:

De klassz
2009. szep. 25. péntek 17:58
/Vágy vagy vágynélküliség? "Vágyok" vagy nem "vagyok"? /

Ez azt jelenti, hogy először mindent meg kell tennünk a célunk érdekében, majd amikor mindennek a birtokában vagyunk, már többet nem tehetünk? Ekkor jön az elengedés, mert a többi Istenen múlik, hogy magkapjuk-e vagy sem?

De klassz. Ezen még soha nem gondolkodtam így Jézus és Buddha összefüggésében.

HÁt most már biztos vagyok benne, hogy azért vitatkoznak az emberek,mert mindenki csak az igazség egy szeletét, egy szintjét látja.

Köszi Hermess!!!!:))))

Lelki szinten
2009. szep. 25. péntek 17:46
/Vágy vagy vágynélküliség? "Vágyok" vagy nem "vagyok"? /

O.K., félreérthető voltam:))))

Ti férfiak:)))))

Nem minden az, aminek tűnik
2009. szep. 25. péntek 12:59
/Vágy vagy vágynélküliség? "Vágyok" vagy nem "vagyok"? /

Kedves Hermess!

Bár hízlalja a májamat a kijelentésed, de be kell hogy valljam Neked: nem csak ösztönösen kapisgálok!

Mint, Te, én is sokat tanultam, egyik, pontosabban legnagyobb tanító "mesterem" Sanyi volt, és van.:)

Talán annyit tennék csak hozzá, hogy nyitott vagyok sok mindenre, Sanyi óta is találkoztam egy-két "tanítóval" és amit be tudok integrálni a világképembe, azt megteszem. De nem hiszek el senkinek semmit feltétel nélkül, mindig cenzúrázom amit hallok. Van, hogy tévedek. Igyekszek saját tapasztalatokat szerezni az élet nagy dolgairól. Ja, és fejleszteni az intuiciómat.

Szóval lehet, hogy még csak mai csirke vagyok:))))

Kell
2009. szep. 25. péntek 09:13
/Vágy vagy vágynélküliség? "Vágyok" vagy nem "vagyok"? /

Nagyon tetszik ez a szamáros hasonlat, és milyen igaz!!!!!

Egyet értek azzal, hogy a boldogság a vágy nélküliség állapota, de ettől még a mi tudatosságunkkal igen messze vagyunk. Viszont nem gondolom, hogy feltéltlenül le kell mondanunk a szívbéli, vagy akár más vágyunkról. (Lehet így is, csak igen nehéz út)

Azt olvastam valahol, hogy a vágy az, ami újabb inkarnációba "sodorja" a lelket. Szerintem azért vágyunk valamire, (most beszéljünk akkor csak a szívéli vágyakról) mert ott tapasztalni, tanulni valónk van.
Egyszerűen fogalmazva, még nem játszottuk ki magunkat azon a területen. Hiába volt már életeken keresztül gyerekünk például, teljesen még nem éltük át az anyaságot. Még nem érezzük, hogy mi lennénk az anyaság, még nem tudunk róla mindent. Mert nem engedtük be teljesen magunkba. Mert nem tudatosan éltük meg.
Arról nem beszélve, hogy szinte soha nem vagyunk jelen a pillanatban, csak azt vesszük észre,hogy jé, a gyerek már 20 éves, de én még nem is dajkáltam eleget.

És ilyenkor a lélekben ott marad egy hiányérzet, ami hajtja arra, hogy megpróbálja újra és újra, hogy "tökéletes" anya legyen, hogy minden rezdülését az anyaságnak tudja, és érezze, ő legyen az. Mint ahogy a gyerek századszorra is csak fel akarja építeni a tornyot a kickockáiból. Ha nem hajtaná ez a vágy, soha nem tanulná meg.

Tehát igazából nem a vágyra van szükségünk, csak a vágy vezet el ahhoz az élethelyzethez, amit végre rendesen meg kéne tanulnunk, mindent tudnunk kéne róla, egyé kéne válnunk vele, és kipipálhatnánk a létezésben örökre, hogy mi már ezt tudjuk, ezzel nincs dolgunk, a tapasztalás végére jutottunk.

Tehát csak legyenek szívbéli vágyaink, és azért mert félünk a megvalósulásához vezető úttol, ne csapjuk be magunkat, elhitetve magunkkal, hogy a vágy úgy is rossz dolog, nem elég ezós, spiris.....

Aha, értem
2009. szep. 24. csütörtök 13:53
/Emberi játszmák - energiaszerző játszmák/

Szia Hermess!

Igen, egyet értek azzal, hogy előbb az egót meg kell erősíteni ez a "nyugati út".
A másik út sokkal nehezebb szerintem, és tényleg elfojtásokhoz vezet, tele van csapdákkal, ha nem vagyunk elég éberek. (márpedig ki az?)

Azt hiszem, hogy egyet kell hogy értsek Veled a koncepciót illetően. Így még nem hallottam ezt az oldalt, de most már érthető és elfogadható a számomra is.
Nem hiába olvasom el minden hozzászólásodat:))))))))

Csak az a baj, hogy sokan csak eddig jutnak, és nem foglalkoznak a tudatalattijukból feljött trutyival. Talán nem tudnak róla, hogy azzal mit kell kezdeni?

Egyébként erről van információd, hogy az oroszoknál hogy megy ez miután megerősítették az egójukat, tényleg neki állnak és milyen arányban a feldolgozásnak?

harag
2009. szep. 24. csütörtök 08:54
/Miért lehet káros, ha a neheztelést az IDŐ oldja fel?/

Ha a haragot vizsgálom magamban, mindig, de eddig mindig vissza tudtam vezetni magamra.

Úgy van, ahogy Reikido írja.

Túlságosan fájna, ha magamra haragudnék egy helyzet miatt, (mert nyuszi vagyok, mert nem tudok valamit stb.) inkább a másikra vetítem ezt. (projekció)
Ja, és azért vetítem másra, mert ez is egy elhárító mechanizmus. Az elhárító mechanizmust akkor használjuk, ha egy "dologgal" nem tudunk megbírkózni. Amíg nem tudunk vele megbírkózni, addig feszkót okoz. Viszont ha azt mondjuk, hogy nem én vagyok a béna, a gyáva stb. akkor látszólag megoldódott a porbléma.

Tehát a haragot az idő csak akkor oldja, ha közben tudatosabb lettem azon a téren. Egyébként csak nincs ott a tudatos szintemen, látszólag elfelejtettem, gondolhatnám, hát olyan rég volt, már nem is haragszok. De mihánt hasonló szituba keveredek, vagy valakit látok, azonnal beindul az érzelmi töltet, és haragudni fogok, az illetőre, pedig az igazi haragom tárgya nem is ő.
De már azt sem tudom, hogy az első ilyen élmény kihez, mihez kapcsolódik, ugyanis az újabb események tudattalanul arra a fel nem dolgozott szitura emlékeztetnek. Azt meg pláne nem tudom, hogy a haragom oka senki és semmi, csupán én magam vagyok, a saját ön nem ismeretem.

De jó
2009. szep. 24. csütörtök 08:38
/Emberi játszmák - energiaszerző játszmák/

Kedves Reikido!

Iszonyúan örülök a válaszodnak!!!:))))

Abban egyetértek, hogy amíg valaki nem elég tudatos, addig szükség lehet pajzsra, bár szerintem megvan az a veszélye, hogy akkor az ember nem eléggé kényszerül rá az önismeretre. Ugyanis amikor ázik a falam, és amíg festéssel el tudom rejteni a hibát, hogy ne látszódjon, addig elhiszem, hogy nem is kell tennem mást, és az ok nem fog megszünni, viszont egy idő után olyan nagyra duzzad a "probléma", hogy esetleg maga alá temet.

Tehát szerintem mindenképpen önismeret kell, addig is, amíg nincs elég, mert azzal a kicsivel is előrébb leszek, (hiszen minden mozzanata az ok megszüntetéséhez vezet) mint ha pajzsokat építenék.

Hát nem tudom
2009. szep. 22. kedd 21:24
/Emberi játszmák - energiaszerző játszmák/

Hát nem tudom!

Már volt szó erről a témáról korábban, és én azóta sem értek teljesen egyet azzal, hogy bármiféle pajzsot kéne létrehoznunk.

Lehet, hogy nincs igazam, és nyitott vagyok az ellenvéleményekre:)

Én azt tapasztaltam, hogy amikor mögé néztem annak, hogy valaki miért tud játszmázni velem, azaz hol vagyok bevonható ebbe, és megtaláltam az okát, majd azt feloldottam, onnantól kezdve nem tudtak bevonni abba a játszmába. Illetve ha még nem jutottam el a teljes feldolgozásig akkor is kevésbé voltam bevonható. Egyszerűen már nem kattantam úgy rá a dologra.

Tehát nem értem, miért kell pajzs?