Aditi teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Aditi teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
A spirituális gőgről és a kötődésről, a "mumusról"
2013. máj.. 27. hétfő 23:12
/Miért lopnak a férfiak?/

Ez igazán gyönyörű. Sok gurutól hallani ilyet. A békém nem akkor leltem meg, amikor magamra próbáltam mindezt a bölcs tanítás erőltetni, mert az ember, aki ember, tanuló, fejlődő lélek a folytonos változásokban, nem képes erre, és nem is lenne semmi emberi a kapcsolataiban, ha istenként szeretne folyton. Ez egy idea, a legszebb idea, ami csak létezhet az emberi és szerelmi kapcsolatok terén, ez nem kétséges számomra. Mégsem tesz boldoggá, mert ez egy cél, nem pedig az út.

Az út számomra az elfogadás, a béke és az öröm, amikor el tudom fogadni magam az összes sebemmel, amit születésemmel és azóta szereztem, és amelyek igenis kötődésre (is) hajlamossá tesznek. Meg még egy csomó minden másra, miről még csak nem is tudok, és a megéléseim, a vágyaim és félelmeim képében találkozhatom velük. Amióta leszálltam a spirituális ego, és intellektus fenséges ám másokat és az életet lebecsülő és lenéző lováról, megtanultam szeretni az életet tökéletlennek, és tudom hogy ez a boldogság egyik kulcsa. És a szereteté, a szeretni tudásé: megtanulni minél több mindent szeretni.

A kötődéseink nem véletlenül vannak, tanítanak, sok mindenre, nem csak arra, hogy ne kötődjünk majd végső-soron. Milyen alapon is ítélhetnénk meg az élet bölcsességét? Amely szülés, születés és halál, szenvedés és öröm, boldogság és bánat, fájdalom és vér.

Csak aki bátor és mer élni, meg meri élni magát mindennel együtt, ami a tudatában van, meg meri tanulni az elengedést, ki mer nézni a rabságán, de ha kell bele is mer nézni, az él. És a megtisztulás, a Menny és a bölcsesség koronája, a megvilágosodás, megboldogulás, vagy nevezzétek aminek akarjátok, csak annak elérhető, aki mer élni.

Jellegzetesen a férfiak szeretik ezt az intellektuális utat járni, miközben szenvedélyük mellet elfelejtkeznek az életről, eltolva maguktól a lehetőségeiket, a megéléseket, a belemerüléseket, a kötődéseket. Azt hiszik, akkor érik el a Mennyet, ha elképzeléseik és ideáik mentén haladnak. Aztán meg felégetik a fél virágot a háborúikkal. Poklot csinálnak az életből, ahelyett, hogy megjárnák önként a saját poklaikat. Mert félnek.

Semmit nem tudsz feloldani, amit nem ismersz meg. Semmit nem tudsz elengedni, amit egyszer nem birtokoltál. Ismerni kellene az élet törvényeit. Hiába az okos elképzelések. Nem csak a szellem létezik, és a mindenségünkön kell átszűrni a tapasztalatainkat, ez a föld törvénye.

Mint a spirituális utat "csináló" nő , kijelentem: az élet minden, amit csak élhetünk, és sorszerűen élnünk kell, aminek a magjai el vannak bennünk vetve, jó és rossz. És csak az képes igazi kapcsolatban élni, aki meri vállalni önmaga sebeinek és tudatosságának, teljességének egy kapcsolatban való átadását, az önátadást, aki nem csak a jót és az istenit akarja az életből, bár, kétségtelen, arra törekszik.

Aki nem kötődik, a mai világban, az áltatja magát, rendszerint azért, mert fél a kötődéstől. Ez alól kivétel Jézus, Buddha és egy két szentté avatott, vagy magas tudatú szerzetes lény, aki nem is azért jött ide, erre bolygóra, hogy ezt tanulmányozza önmagán, és a hivatása miatt kellett hamar túllépni a földi szinteken.

Aki a Földön él, és nem fogadja el a földet, nem szereti és csókolja önmagában, az nem tudja, mi a szerelem, az élet, az erő, a tudatosság, a bátorság. Az nem férfi és nem nő. Csak egy élettelen, gyenge lélek, aki gondolkodik, gondolkodik, és gondolkodik, és azt hiszi, megmentheti magát, ah gondolkodik az életről ahelyett, hogy élné. Persze ez nincs így, mert azért vannak a betegségek, hogy az is meg tudjon halni, aki nem akar kockázatokat vállalni és odaadni önmaga teljességét az életnek. És akkor csodálkozunk, hogy ennyire elszaporodott a rák.

Amióta látok, elrémülve figyelem, hogy mennyien akarnak megvilágosodni, miközben képtelenek örülni az életüknek, folyton mindent megváltoztatni akarnak ahelyett, hogy elfogadnának, jobbá tenni, ahelyett, hogy jobban élnék meg, és a spirituális tudást is képesek ezós önámítássá torzítani, és megtéveszteni a lelket a menekülésük illúziójának a kedvéért. Mit is jelent a spirituális út (szerelem, kapcsolat...stb?): BELSŐ út. Talán még egyszer el kellene tűnődni ezen, mit jelent.

Miért akarjuk meghatározni az életnek, amely mindannyiunknál bölcsebb, micsoda? Miért nem vagyunk képesek egyszerűen elfogadni? Hisz itt van, ebben élünk. Miért kell újabb és újabb vallásokat és elméletek gyártanunk arról, hogyan lehetnénk boldogabbak, aztán jól lezuhanni az illúzió csúszdájának másik végére, egy dekadens korszak és világválság után, hogy aztán újra kezdjük az egészet, ahelyett, hogy egyszerűen csak boldogok lennénk, hogy élhetünk és tanulhatunk szeretni? Élni? Ahelyett, hogy a természetet, a TERMÉSZETÜNKET választanánk, bevállalnánk?

Mert félünk. És íme, milyen csodás elme-virágokat képes az elme gyártani, ha kell, csak hogy megtévessze a lelket. A spiritualitás művészetének fennkölt gondolat-színpadán.

Namaste

A szabadságról - másképp
2013. máj.. 26. vasárnap 18:29
/Erőss Zsolt mégsem volt elég erős?/

Nagyon igaznak érzem az első megszólaló ("áldás") hozzászólásának legnagyobb részét. (A stílusát kevésbé.)

Első reakcióm az eseményekre az volt, hogy eszembe jutott a volt férjemmel megélt nem kellemes élményem, hogy a szenvedélyébe inkább volt szerelemes, mint belém, vagy a családjába. Rendkívül öntörvényű ember, és amikor egyszer ezt finoman kimondtam, hogy szembesítsem és egyben közöljem, ezzel mennyire nem tudtam bánni, mennyire rosszul esett nekem sokszor, azt mondta, majd én is megtudom, miért van erre szükség az életben.

Azóta valóban, sokat meg is tudtam erről. Például azt, hogy azért nem tudtam ezzel bánni, mert én magam nem voltam soha eléggé öntörvényű, a vágyaimat felvállaló és beteljesítő, és azért sem, mert a családomban sem senki.

Két dolgot tanultam meg:

1. eléggé csinálni azt, ami felé a szívem, a szabadságom, a vágyaim húznak,

2. de közben nem elfejteni hogy egy teljes életet élek, és semmilyen felelősséget nem rázhatok le a rosszul definiált szabadságom jegyében.

Amit a volt férjem példáján tanultam ez: a szabadság lelki dolog, de azt is tőle tanultam meg, hogy ha nem vagyok elég bátor, meglépni dolgokat a fizikai világban, akkor elveszíthetem ezt a belső erőt. Ez egy egyensúly.

Nem ismerem ezt a híres hegymászót. De tisztelem a bátorságáért, az elszántságáért, az erejéért. Nehéz tanulás az embernek az az egyensúly, amit élnie kell. Aki már eléggé öntörvényű tud lenni (ez a szó talán kissé negatív, de remélem, értitek, nem negatív dologra célzok), az már túltesz egy nagy átlagon, amit az emberiség él. Valóban több, mint a "kanapéhuszárok", és valóban, szerintem is sokkal többnek kellene lennünk, ha igazán élünk, és igazán megélünk. Ugyanakkor nem ítélem meg azt, amiben (feltételezem) téved, hogy az életben egyensúlyra kell törekedni, és a legnagyobb lelki erő (ez személyes meglátás) abban áll, hogy vállaljuk az egész éltünkért, minden feladatért, teremtésünkért, az összes vágyunkért a felelősséget. Ha már egyszer csináltunk családot, azért is. Arra is mi vágytunk.

Ugyanakkor van bennem annyi alázat, hogy azt gondoljam: éppúgy lehetett teljes az ő élete így is, beteljesíthette a tanulását úgy, ahogy a legtöbb kanapéhuszár nem, mint hogy lehetett ez neki egy olyan tanulság, amit a másik életébe kellett vinnie magával, mert soha nem volt képes meglátni. Ezt csak az Isten (ő maga) tudhatja, és valójában nem is érdekes. Nem érdemes más életben a hibákat keresni. Egyszerűen nincs értelme.

Amit viszont saját éltünkben felfedezünk ezzel kapcsolatban, annak van. Mert nekünk is el kell dönteni, mit akarunk, mik a vágyaink, amit még nem tettünk meg. Mik a tévedéseink, amiket megbántunk, vagy máshogy csinálnánk, mit is jelent teljes életet élni. Ezzel senkinek nem tartozunk, csak saját magunknak. De saját magunknak igen.

Aki megítél, még nem tudja ezt. De nem illetheti őt sem ítélet: fel nem ismert indulata, be nem váltott vágya vezérli. Önmaga cserben-hagyatottsága. Adott esetben a cserben hagyott feleségé, aki áldozat az életben és azért nem képes változtatni a házasságán, vagy az életén. Higgyétek el, jártam ebben a cipőben. Nem a másikban való hibakeresés a megoldás, legfeljebb ha felismertem mi a tévedése, megkérdezhetem magamtól: elfogadok, vagy elengedek. És Őszintén megválaszolom. Már meg is tettem amit ő nem: nem hagytam magam cserben, továbbléptem és boldogabb életet tudok teremteni. Bátor voltam, mint ő, és még többet tettem: felelősséget vállaltam.

Namaste

Tudom én jól, hogy nem csak férfi tud lopni. Ez emberi játszma.
2013. máj.. 24. péntek 00:30
/Miért lopnak a férfiak?/

Tudom én jól, hogy nem csak férfi tud lopni. Ez emberi játszma. Elsősorban a férfi-nő kapcsolatokra nézve, az évezredes karmáinkra messzebbről rátekintve gondoltam a témára. Érdekesnek tartom, hogy hosszútávon átlagolva, nagy vonalakban nézve az európai férfi karmája a kihasználás és az európai nő karmája a kihasználtság. Persze ez nagyon sarkított, de a nagy számok törvényét, a családi minta gyakorlati működését (patriarchális rendszer), a törvényeket stb figyelembe véve ez az ami felfedezhető. Persze voltak és vannak nők, akik jobbak ebben minden férfinál adott esetben :), és vannak, akik bezártságukban (nem tudatosan) ellen-kihasználás kampányokat indítanak a felettük hatalmaskodó férfiak ellen. Ezek ugyanúgy haszontalan dolgok. Mégis, a "rendes" családban élő nők túlnyomó többségére az önfeladás valamilyen mértéke (legjobb esetben is így nevezhető), míg a férfiak többségére az öntörvényűség valamilyen mértéke jellemző.

Az elnyomó (tolvaj) - kihasznált játszmának sok formája van. És az általunk ismert családkép (ami még mindig birtokon alapszik, habár sokszor csak szellemileg, de az emberek fejében mégis így van) tökéletes táptalaj. Sokszor elég, hogy a férfi nem jelenik meg (mert dolgozik, mert elhivatott művész és neki fontosabb dolga van, mert elfoglalt, mert sok pénzt kell keresnie és ehhez sok idő kell, mert csak külföldön tud érvényesülni, mert higgyük el az ő idejét lehetetlenség jobban beosztani...stb..stb..stb). És a nő a gyerekekkel ott marad egy "közös" hajóban, amiben csak ő evez. És neki muszáj, mert amellett hogy ő is dolgozik (mert a férj a sok elfoglalásával természetesen nem tudja eltartania családot), ő nem költheti el a pénzét tetszés szerint, neki be kell tudni osztani az idejét, sőt a figyelmét is (amire a férfiak lazán rámondják, hogy ez egy nőnek könnyű, pedig ez nem igaz, nekem pl. hihetetlen energiámba került megtanulni), a kreativitását ki kell élnie mindezek mellett (ha pl ő is művész :) ), külföldre nem egykönnyen mehet három gyerekkel, és nem tölthet több időt a munkájával, mint amennyit, mert el kell hoznia a gyerekeket az iskolából, és rengeteg más dolgot el kell még intéznie azon kívül, hogy dolgozik.

És valahogy, érdekes, megoldja. Pedig nem több, mint egy férfi, sőt, a férfiak szerint (még mindig, bármennyire is mosolygunk,a tudatuk mélyén még mindig) kevesebb.

Abban, amit a személyes felelősségvállalásról írtál, egyetértek, mélyen és tökéletesen. A párkapcsolatban hozzátenném erről, hogy a felelősségvállalás azt jelenti, hogy azzal, hogy bevállalok egy családot, egy férfit vagy nőt, MEGNŐ A FELADATAIM KÖRE. Hogy ezzel bevállalom mindazt, ami ezzel jár, időben, tanulásban, energiában..stb. És nem csak akkor ha nő vagyok. Hogy ebben a csónakban a közös teremtéseinket szállítjuk, és minden dolog, ami ezekkel jár közös felelősség. Nem lehetek öntörvényű, és egyenlően és egyezség alapján kell kivennem minden tennivalóból a részem, és nem jöhetek sztereotípiákkal. Ha van egy férfi az életemben, az időt és energiát követel tőlem, ha van egy gyerekem, az is. Nem tehetem meg, hogy öreglegény maradok, miközben a nőt hibáztatom a nehéz sorsomért és nem veszem észre, hogy a világon semmit sem teszek egy kapcsolatért, amiben élek. Azt látom, hogy a legtöbb férfi a rögzült minták miatt jórészt ezt teszi és teljes tévedésben él azzal kapcsolatban, mit jelent a közös sorvállalás.

A kötődéssel kapcsolatban megint csak részben értek veled egyet. És azért, mert a kötődés nem felesleges dolog, ezért aki felvállal egy kapcsolatot, azt is fel kell vállalnia, hogy kötődni fog. Mert nem tökéletes. Sőt azt is, hogy a másik is kötődni fog hozzá. Ennek, az általad leírtak miatt van egy terhe, valóban. De épp ezért kell bevállalni. Aki hárítja a kötődést, az még nem jutott el eddig sem. Aki kötődik, de nem vállalja ezt és a munkát magán, valamint csodálkozik a másik kötődésének a terhén, és úgy gondolja, azzal neki semmi dolga, az se tud felelősséget vállalni.

Én már nem félek a lopástól, mert megtanultam amit kellett. Ugyanakkor meglepve látom, hogy még mindig itt tart a világ. Ha minden igaz, ezután majd bevonzok egy olyan pasit, aki már nem lopni akar, és nem hiszi, hogy az a szerelem és a házasság. Olyan lett az orrom, mint egy vadászkutyáé, és pontosan tudom, mit kell tennem, hogy az ilyeneknek eszükbe se jusson közelíteni. A vicces az, hogy emlékszem, kislány koromban is tudtam :), csak valahogy egy időre, elfelejtettem. Most nézek szerteszét és csodálkozom. Azt látom, mindenki eszi egymást, ahelyett hogy szeretne. És az egyik gyerek-gyárost akar, a másik meg anyucit. A harmadik biztonságot, meleg vacsorát, meg szexet. De olyan, amelyik mindegyiket akarja egy kicsit és cserébe ő is mindegyik tud lenni egy kicsit, aki nem a tudatalatti uralkodó mintát akarja, meg a macho, "szabad" férfit, aki nem öntörvényű akar lennie gy kapcsolatban, hanem teljes értékű partner, és nem nevez ezért emancipáltnak - nos olyat még nem látnak a szemeim. :)

Egy ideig valóban emancipált voltam, vagy még rosszabb, ellenük fordítottam saját fegyverük. Kritikus voltam, én irányítottam, és nem hagytam semmi esélyt a kihasználásra. Amit akartam elvettem, és hagytam, hogy azt higgyenek amit akarnak. Nem bántottam senkit, egyszerűen csak kipróbáltam milyen öntörvényű "machonak" lenni nőben. Rendkívül kényelmes volt, ugyanakkor egy idő múlva rendkívül üres. Mert ahogy ezt mindig tudtam, ennél sokkal többek vagyunk és sokkal többet adhatunk egymásnak és sokkal jobban meg kellene becsülni magunkat, mint egész emberi lényeket, és merni átadni magunkat, merni érezni, merni kockáztatni, és felelősséget vállalni.

Most már tudom, hogy kit keresek, ennél kevesebbel nem érem be és nem dacból, egyszerűen így érzem. Ezt kívánom és mást nem. Már nem akarok lopni és nem érdekel aki lopni akar. Elfáradtam ebbe a játszmázásba. Nem éri meg nekem.

Kíváncsi vagyok, kivel futok össze legközelebb.

Namaste

Igen, ez szerintem is nem stimmel, hogy "miért lukadunk mindig
2013. máj.. 18. szombat 19:37
/26 éve tartó szerelem/

Igen, ez szerintem is nem stimmel, hogy "miért lukadunk mindig ide ki". Szerintem kérdezd meg magadtól, kell e neked egy olyan férfi, aki nem tudja felvállalni az irántad érzett szerelmét?

Szerinted milyen társad lenne ő neked, aki "fél felborítani mindent?" Majd amikor ott tartotok a kapcsolatotokban, hogy nehézségekben felelősséget kell vállalnia, akkor is fél majd? És az milyen lesz neked, a gyermekednek, az ő gyermekének... stb?

Esetleg ha megtalálod az okait erre, segíts neki. Biztos ezer olyan dologra szólítja fel őt most az élete veled kapcsolatban, amivel nem tud bánni.

Szerinted milyen férfi az olyan, aki ha belátja, nem tud úgy szeretni egy nőt, ahogy az méltó lenne a nőhöz, ( a kapcsolatukhoz, a szerelmükhöz), akkor úgy dönt, megpróbál szeretőt csinálni belőle? Hol gondol ő terád? Hol szeret ő szívből téged?

És hol tisztel?

És neked vajon fontosabb-e, a végyban kiélt szeretet-morzsákat szedegetni tőle, ragaszkodni a szeretetéhez (amit nem tud adni, mert nem tud elfogadni és felvállalni téged), siratni és rosszul érzeni magad (pedig nem vagy bűnös), mint megmondani az igazat és elutasítani a magatartását?

és te mitől félsz? Hogy elveszíted? És mit veszítesz? A szeretet-morzsákat? Mert lássuk be, csak azokat tudna adni. Ő maga mondta.

Választanod kell: meg tudsz e elégedni ennyivel, vagy többre vágysz. ha többre váygsz és ő nem tudja adni, Te szeretetd -e magad annyira, hogy ne köss (újra ) rosszn kompromisszumot?

Elhiszed-e, hogy ennél sokkal többet tud neked adni z élet? Csak ki kell mondanod rá az igent, és egyben erre a nemet. Ahogy a házasságodban is ezt várta az élet hosszú évtizedekig...

Ismerem ezt a helyzetet. A bizalom próbája. Bízol-e az életben, hogy ha tudsz vágyni ennél sokkal jobbra, megfelel majd rá neked? Mert ha nem, soha nem fogod elengedni azokat a helyzeteket, amikben szenvedsz, mert valójában nem jók neked. Tudsz-e nemet mondani arra, ami neked szenvedést okoz?

El tudod -e őszintén mondani neki, hogy szereted és egy szebb jövőre vágysz vele? Hogy elutasítod a viszonyulását, mert sokkal többet tud adni neked és te kevesebbel nem alkuszol meg, mert az megöli benned a szerelmet? Kérdezd meg tőle, hogy erre vágyik-e? Egy ágyasra? Mert szeretőként csak ezt kaphatja tőled. Ne engedd, hogy meglopjon. (Még ha nem is tudatosan teszi.) Ezzel valójában vele is jót teszel. (Szereted, önzetlenül.)

Tiszteld magad. és tanítsd meg őt is a tiszteletre. Az élet hálás. Ha te tiszteled magad, igazán, legközelebb már garantáltan nem találnak meg azok, akik nem tudnak téged tisztelni.

A férfiak nem így működnek. :)

Sok sikert!

Namaste

A tiszteld Magad! tanítása az életben
2013. máj.. 17. péntek 10:55
/Erőszak a párkapcsolatban/

Legújabb tanulásom: ha nem ismerem fel, és nem lépek ki abból a kapcsolatból, amely hozzám méltatlan, ezzel a fejletlent is bántalmazom. Hiszen ő maga sem tudja, miért bántalmaz. Nekem kell felismerni és tisztelni magam annyira, hogy meglássam: egyenrangúak vagyunk e abban amit adni tudunk egy kapcsolatba? Szerencsére engem sosem bántottak (apám igen, de arra is rájöttem, hogy hasonló helyzet miatt), de más szinteken (érzelem, gondolat) ugyanez a játszma folyik.

Azt a csodáját ismertem fel az életnek, hogy a rossz *on keresztül is az történik, aminek kell, arra tol a dolog, amerre kell mennem. Tulajdonképpen egy felszólítás a másik részéről, hogy ébredj fel, tedd a dolgod! Kezdd el TISZTELNI magad! És majd találj olyanra, aki tisztel. Érd el egyszer egy ponton az életben hogy már nem vágysz azokra, akik nem tisztelnek, becsülnek, mert megtanultad amit kellett. HOGY TISZTELD ÉS SZERED MAGAD. És ne folytasd a programot amit tanultál, apádtól, anyádtól, esetleg régebbről, amit ez emberiség évezredek óta görget, hogy NEM VAGYOK SZERETHETŐ, TISZTELHETŐ, BECSBEN TARTHATÓ..

Rájöttem, a másik, tudatlanabb részéről ez tulajdonképpen egy segélykiáltás: menj el!! nem tudlak tisztelni! Nem tudlak jobban szeretni! Értsd meg a helyed! Nem itt van!

Apám azért tette, mert ki kellett mozdítania. Végre el kellett kezdenem élni. A maga módján, a maga tehetetlenségében, a saját öröksége (nem szerettet, elvetett gyerek) birtokában képességei teljében azt tette, amit apaként kellett. Kirúgott a szülői házból. Nem jól tette, nem szépen, nem szeretettel, nem megértéssel, nem támogatva engem az utamban. Mert NEM KÉPES RÁ. (de ez az ő terhe.) Mégis : azt tette, ami HELYES. Felismertette velem, hogy nincs ott helyem többé, ez az élet rendje.

A csoda az, hogy minden, mindig a helyén történik, és megtanuljuk nem megítélni, segít minket.

Nemrégiben megajándékozott az élet egy emberrel, aki elég érett ahhoz, hogy felismerje: nem tudja azt adni amire vágyok, ami természetes lenne az érdekemben, bármennyire is szerelmes belém, bármennyire is szeret. (Nem tudta elfogadni a helyzetet a saját sebei miatt, hogy elvált vagyok.) És TISZTELETBEN elengedett. Kedvesen. Közösen sírtunk és nevettünk.

Ez a szeretet.

Hálás vagyok az életnek, mert most tisztán látom, mi a dolgom. És talán fejlődtem is, mert ez az ember már nem olyan, mint az összes előző: már tisztán látom: egyik sem tudott tisztelni engem. Mert én sem tudtam magamat.

Már nem vágyok kevesebbre. Elvesztettem az érdeklődésem abban a fajta vágyban és "szerelemben", amit eddig éltem. Nem kell. :)

Szabad vagyok. :)

Namaste

Igen, szerintem valahogy így van. Namaste
2013. máj.. 14. kedd 22:57
/Tiszta tanítások?! Hiteles Mesterek?!/

Igen, szerintem valahogy így van.

Namaste

Most inkább úgy látom, nem mesterek, sorsok vannak. És van, akin
2013. máj.. 12. vasárnap 22:52
/Tiszta tanítások?! Hiteles Mesterek?!/

Most inkább úgy látom, nem mesterek, sorsok vannak. És van, akinek sorsában van a tanítás. De ezt úgy teszi, mint Jézus: ha akarja, sem kerülheti el. Ez szerintem legalább akkora áldás, mint átok, mint minden egyes dolog az életben. Hogy is lehetne másképp? Akkor nem lenne érvényes a természet ugyanazon törvénye mindenkire. A kiegyenlítődésé.

Szeretem a "Krisztus utolsó megkísértése" c. filmet, és a regényt, amiből készült. Azt hiszem nagyon hasonló dologban hiszek. Abban, hogy mindenkinek egyszer be kell vállalnia a sorsát, és ha nem teszi, megteheti, de csak egyre rosszabb lesz neki. Ide eljutni is fejlődés. És amikor bevállalta, sem ér véget az egyre nehezedő feladatok sora, kihívásoké, egyre nagyobb felelősséggel. Ahogy ezeken a próbákon (saját próbáinkon) keresztül megyünk, egyre többek leszünk lélekben, és ezért egyre többet tudunk adni a világnak is lélekben. Ez mindenkiben így van, bármennyire is tudatos erre, vagy nem. Vannak, akiknek tudatossá is KELL válniuk, és nem csak képviselni, de kinyilatkoztatni is kell. De én úgy hiszem ezek az emberek nem élhetnek e tetteik nélkül. Ugyanúgy szenvedés várna rájuk, ha nem teszik, mint más emberekre, ha nem teszik, amit a sorsuk diktál.

Hamisnak azért tűnhet valaki, akire, mint tanítóra akarunk tekinteni, mert pl. önjelölt tanító, akit nem a sorsa küldött e posztra, hanem más motiváció: hatalomvágy, elismerésvágy, okoskodás vágya...stb, vagyis félelem, önbizalomhiány, bizonyításvágy. De erről maga sem tud. Sok ember, aki elkezd spiritualitással foglalkozni keresztül esik egy ilyen/hasionló fázison. Van, aki beleragad, mint annyian, sok mindenben. Van, aki sok kárt okoz ezzel, de ezt sajnos annak a félnek kell feldolgozni, aki hagyta, hogy kár érje. Ezt ismerem, mert átestem rajta. Jobb, ha vállaljuk, mert nem érdemes ezekre az emberekre várni, arról nem is beszélve, hogy ez spirituális tett, szemben az övével, amit annak nevez. :) Azért is hiteltelennek érezhetünk egy példaképet, mert tévedésünkben azt képzeljük, tökéletes. pedig ezen a földön semmi sem az, és nem csak mi tévedhetünk, neki is van min dolgoznia, különben nem itt lenne.

Én inkább úgy látom, a világon mind egymást tanuljuk, és tanítjuk, különböző sorsok találkoznak és ez alól senki sem kivétel, maga Jézus, vagy Buddha sem. Épp ettől szép, hogy olyan emberi ez a világ. Az istenek nem itt élnek. :)

Érdekes, megkaptam egy fiatal ismerősömtől, hogy ki akart nevezni "mesterének". Saját esetemből tanulva, gyorsan elmondtam neki amit itt leírtam. És közöltem, jobb ha elfelejti ezt. Jó érezni, hogy van, aki hasznát eheti a tudásunknak és nem kell annyit szenvednie érte, mint nekünk kellett. Ez hihetetlenül kielégít. És tudom, hogy én is mindig megkapom azt a segítséget, amire szükségem van a továbbhaladáshoz. Ez így fair. :)

Nekem is volt egy álmom, hogy majd találok egy embert, aki végig elkísér az utamon, ott lesz mellettem minden állomásnál. Vigyáz rám. Figyeli, hogy vizsgázok. Örül velem, amikor közelebb kerülök önmagamhoz. Tanácsokat ad. Valaki, aki mindent tud rólam, és kiképez az életre, mint ahogy a szellemi harcosokat képezik a filmeken. És akkor enged el, amikor már megérettem, és a "magam mestere" lehetek.

Sok ember segített az utamon. Ki így, ki úgy. Lehet, hogy a legnagyobb mesterem mégis csak az volt, aki miatt a legtöbbet veszítettem, csalódtam, szenvedtem, aki miatt túl sokat áldoztam fel önmagamból. Akire a legjobban haragudhatnék. Ez az ember a leggyarlóbb minden ember közül, akit jól ismerek. Végtelenül gyenge és gyáva, de nagyon ügyesen adja el magát. És mégis, lehet hogy ő adta a legtöbbet: megismerni önmagam gyengeségeit. És változtatni. És még sokkal többet: talán az élni tudásom, és még azt is, hogy még élhetek. :) Az élet megtanított rá, hogy ne ítélkezzek. Még a Sátán is minket szolgál, ha merjük hagyni. :)

Jó és rossz minket szolgál ezen a bolygón, ha tudjuk és elfogadjuk ezt. Még a hamis mesterek is mi vagyunk, magunknak, magunkért. :)

Namaste

Katalin, képzeld, megoldottam a dolgot.
2013. máj.. 10. péntek 11:49
/Megbocsátás avagy lelki nagytakarítás/

Katalin, képzeld, megoldottam a dolgot. Mégiscsak felkerestem, és hihetetlenül jól sikerült. Ehhez kellett, hogy megértsem, mi történt köztünk és őt is, és hogy elengedjem a ragaszkodó énem akaratát. De ehhez a megértés hozzásegített.

Tudomásul vettem, hogy vége, minden más látszat, érzés, emlék, stb. ellenére, a valóság ez, és örülhetek, hogy egy ilyen sokat adó kapcsolatban lehetett (végre) részem.

De a legjobb az egészben az volt, hogy a megérzésem beigazolódott, legyőztem a félelmem meg az agyalásom, hogy vajon ő mit gondol...stb, és tisztán elé állva elmondtam, hogy szeretem, de elengedtem, és megértettem, miért csinálta amit csinált. Nem esett jól, de nem haragszom. Azt hiszem ezt kellett tennem.

Még soha nem volt részem ilyen nagyszerű élménben egy "szakításkor". Épp olyan megkönnyebbült és felszabadult vagyok, mint amikor még nem is ismertem, úgy érzem semmi rossz nem rakódott le az egészből a lelkemre, viszont sok mindenre megtanított és sok szeretet kaptam és adhattam - jóval tudatosabban mint valaha. Olyan marad az emléke a szívemen, mint valami ékszer, amiben mindig gyönyörködni tudok amikor ránézek.

Jó volt egyesülni ezzel az emberrel a szeretetben az elválás fájdalmában és örömében, a közös, magunkért és egymásért való megegyezésben, az egymást való támogatás megerősítésében. Ezt nem lehet jól leírni, mert a lelkeink is átélték. Valamiféle karmát oldottunk, ezt érzem, mert már az elején amolyan lelki társnak éreztem, most is - csak kötöttségek nélkül.

A legjobban az esik, annak az érzésnek az átélése, hogy el tudtam engedni. Nagyon jó érezni a szeretetet ami minden mást begyógyít. Szeretem, de kötés nélkül, szabadnak érzem magam, de érzem, hogy a szívemből nem kellett kivetnem, és már most integráltam belőle szinte mindent a szívemben, amit kellett, amit az előző nagy kudarcos kapcsolatommal még mindig nem teljesen tudtam megtenni. De ez azokon a sebeimen is sokat segített.

Hálás vagyok, hogy részese lehettem ennek a történetnek. :)

Köszönöm a hozzászólásod!

Namaste

"A kapcsolat akkor kerül a helyére, ha lehetőség van az
2013. máj.. 08. szerda 23:55
/Megbocsátás avagy lelki nagytakarítás/

"A kapcsolat akkor kerül a helyére, ha lehetőség van az elrontott dolog jóvátételére, aki hibázott, jóvá teszi, a másik ember pedig elfogadja."

Szerinted lehetséges-e ez abban az esetben is, ha egy lelkileg sokkal fejletlenebb emberrel való kapcsolatról van szó? Sokáig ebben hittem én is, de most másodszor kellett azt tapasztalnom, hogy a kiegyenlítésre már nem adott esélyt az élet. A második esetnél el kellett )kell) döntenem ezt (hogy miután én megtettem amit meg kell lelkileg, nyugodt vagyok és hálás, kell e még kommunikálnom a másik fél felé bármit is). Az első esetemben nem tudtam magamban sem feloldani ezt a konfliktust, pedig évekig falakba ütköztem az "egyenlítési" kísérleteimmel. Most úgy érzem, bölcsességgel meg lehet oldani a dolgot: a másik tett egy bántó lépést, de beláttam, azért tette, mert én sem tettem mag azokat a lépéseket, amiket helyes lett volna. Túl sokáig nem engedtem el, és már értem, hogy ez milyen reakciót vált ki a másikból, aki ráadásul fejletlenebb (sajnos) és ezért tehetetlennek érzi magát a "béklyómban"-. Ezt megértve, és azt, hogy ő minden megtett, amit tudott, elszállt minden rossz érzésem, csak a jó maradt és hálát érzek, hogy ennyivel megúsztam ezt a tanulást, megbánást, hogy egy kicsit is bántottam és szeretetet és örömet, hogy megtapasztalhattam a kapcsolatot. És jó emlékezni, pedig nagyon friss a "szakítás" (Ráadásul nem egy rövid "túra" volt.)

Ugyanakkor ha arra gondolok, írni kellene neki esetleg, vagy próbálkozni, hogy a rossz elválást ketten is feloldjuk, nincs rá jó érzésem, illetve úgy érzem, ő nem valószínű, hogy ezt akarja. Én is jobbnak érzem, ha mindkét ember meg tudja egyszerre vagy egymás után, de egymással is tenni, de ebben az esetben lehet, hogy nem ez a harmónia. Egy tapasztaltabb férfi ismerősöm azt mondta, hogy a fejletlenebbtől ne várjam, hogy úgy akarja lezárni, ahogy én, csak fogadjam el, és örüljek ezzel együtt. És tanuljak belőle, legközelebb hallgassak jobban az intuícióimra, akkor nem kell eljutni idáig, és erre kényszeríteni egy gyermekibb lelkű lényt, hogy bántó dolgot tegyen. Vagyis nekem kell a bölcsebbnek lenni - elsősorban természetesen önmagammal. Ezt el tudom fogadni.

Szerinted is lehet, hogy ennyiből vége, legfeljebb, ha évek múlva összefutunk, amikor már benne is feloldódtak a dolgok, akkor egyenlíthetünk, vagy azt sem kell, vagy törekednem kellene hogy újra beszéljünk és "szebben" váljunk el? Valami miatt, annak ellenére, hogy ezt favorizálnám, egy hang azt mondja, ne erőltessem.

U.I: tulajdonképpen a kiegyenlítés olyan téren megtörtént, ami szellemileg helyes, a dolgok a helyükre kerültek, mindketten felszabadulhattunk a közösen viselt teher alól. Csak a kommunikáció mikéntje nem volt igazán tudatos és a bántás ebben volt.

Kedves Erika! Megint nagyon "egy húron pendülünk". Mai
2013. máj.. 08. szerda 23:36
/Megbocsátás avagy lelki nagytakarítás/

Kedves Erika! Megint nagyon "egy húron pendülünk". Mai tapasztalatom, hogy addig nem tudtam megnyugodni, és ezt követően megbocsátani, és ezt követően hálás lenni, amíg meg nem értettem az összefüggéseket.

Ez több következtetésre indított.

1. A legjobb technika a megbocsátásra (nekem), nem a legkülönbözőbb mindenféle szívnyitogatási és egyéb módszer (bocsánat, nem nézem ezeket le, csak annyit próbálkoztam, de más sikeresebbnek bizonyult), hanem az összefüggések megértése. Van hogy ehhez segítséget veszek igénybe, mert néha nehéz az érzelmek ködén át látni, de már van, amit egyedül meg tudok oldani ilyenkor.

2. Az összefüggések megértéséhez "bele kell nézni a kútba", vagyis addig kell belemerülni a tapasztalásba, amíg az orrunk elé nem kerül a napnál is világosabban a "kaki", vagyis a tévedésünk. Ez fájdalmas tud lenni, és sok energiába kerül. Viszont az eredménye a tisztánlátás és a megértés.

3. Valószínűleg jobb, ha minél előbb megtanulunk bízni a megérzéseinkben, mert akkor nem kell végigjárni ezt a mélységekbe merülő mutatványt és a tanulást is lerövidíthetjük. De ehhez el kell engedni a kényszeres megérteni akarást. A megérzése természetes úton tartalmazza mindazt a tapasztalatot és tudást, amit a szenvedéseink és elemezgetéseink eredményeznek. Állati.

4. A kényszeres megérteni akarásom a biztonságérzetembe való görcsös kapaszkodásából adódott, ami annak a következménye, hogy a hitemmel olykor nem állok nagyon jól. Akinek erős a hite önmagában, van önbizalma, az mer hallgatni az intuíciójára.saját magára. Szóval erősíteni kell a hitem, és akkor jobb életem lesz. Amúgy ez ráadásul a nőies út "Istenhez". Az intellektuális "jóga" a férfi útja.

5. Jó tudni, hogy az Élet jobban tudja, mi a jó nekünk ( a belső én, a szellemünk, Isten, vagy nevezzük ahogy akarjuk). A Nagy Összefüggésrendszer. (Ez amolyan Bakos világlátás :) ) Ez növeli a bizalmam az Életben, és abban, hogy engem szolgál - még ha kudarc formájában is jelentkezik. Ez a tudat békét ad és alázatot.

6. El kell választani a negatív szereplő személyiségét és viselkedését a ránk gyakorolt hatásától. Isteni lelkünkkel valóban hálásak lehetünk érte, de tartozunk a földi énünkkel a földi énjének is a megfelelő reakcióval: hogy el tudjuk helyezni őt ott az életünkben, ahol a legharmonikusabb helye van. Van, hogy ez "a soha többé viszont nem látásra - harmonikus helye" . :) Van, hogy a vágyunk elfogásáé és azé, hogy egy bizonyos, vagy több vágyunk nem minket szolgál abban a helyzetben.

Egyenlőre ennyi. de még feldolgozás alatt... :)

Namaste